Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Lepota prirode kroz inovativni turizam u Mionici

Mionica
Srpska ekonomija

Udruženje za turizam PKS u saradnji sa opštinom Mionica i njihovim partnerom za promociju ponude stranim i domaćim gostima, turističkom agencijom "Glob Metropoliten Turs", organizovalo je jednodnevni izlet - promotivnu turu - za medije i predstavnike turističke privrede, a uz podršku turističke organizacije Srbije i Beograda. Cilj je bio da se uz obilazak rodne kuće Živojina Mišića u Struganiku na obroncima planine Suvobor, umetničke kolonije „Tkačka kuća“ u selu Rakari, parka prirode Ribnica, i seoskog domaćinstva „Muzej čaja i muzej kamena“, predstavi sjajan potencijal turističkog proizvoda koji nudi oblast Mionice, na svega sat vremena vožnje od centra Beograda, saopštila je PKS.

Fantastičan spoj prirodnog bogatstva, netaknutog pejzaža kojim dominiraju brda, doline, planine i šume, lokalne kulturne baštine, istorije, domaćih ukusa i mirisa hrane sa proverenim lokalnim poreklom, sa dozom avanture i novog trenda „story telling“-a koji je sada ključan u turizmu, pokazuju pun smisao ove inicijative Udruženja za turizam PKS i Opštine Mionica. Utisci koji turiste dočekuju spadaju u kategoriju izuzetnih, posebno iz vizure onih kojima je potreban brzi, okrepljujući i ne preterano udaljeni iskorak iz gradske vreve užurbane prestonice.

Po uspostavljenoj saradnji sa kompanijom "Glob Metropoliten Tours" opština Mionica uvršćena je sada u program turističkih tura sa redovnim polascima iz Beograda, svakog utorka i nedelje. Na potezu od Mionice do Banje Vrujci gosti tako imaju jedinstvenu priliku da uživaju u raskoši netaknutog ambijenta. 

U ovom trenutku u turističkoj ponudi Mionice ističu se rodna kuća vojvode Živojina Mišića u Struganiku na padinama planine Suvobor, park netaknute prirode Ribnica, domaćinstvo „Muzej kamena i Kuća čaja“, Tkački dvor Rakari koji vodi čuvena scenografkinja Zagorka Stojanović i hotel Vrujci, između ostalog, uz brojna seoska domaćinstva, a svi savršeno ukomponovani u atmosferu koja radoznalim gostima budi posebnu vrstu osećanja i uživanja u prirodi.

Inovativan pristup u predstavljanju turističke ponude mioničkog kraja kakav je prikazan u rodnoj kući vojvode Živojina Mišića u Struganiku omogućava turistima koji dođu u Struganik da se na jedinstven način upoznaju ne samo sa ličnošću proslavljenog vojvode Živojina Mišića već i sa tim kako je izgledao svakodnevni život zadružne porodice s kraja 19. i početka 20. veka. U idiličnom ambijentu praćenom zvukovima frule gosti se nalaze u ulozi člana porodice Mišić koji može da obavlja poslove kakve su nekada Mišići vršili. Tradicionalni ”Vojvodin doručak” upoznaje ih sa gastronomijom tog doba, dok muzejska priča govori o liku i delu istorijskog vojskovođe Živojina Mišića. 

Nedaleko odatle ambijent umetničke kolonije „Tkačka kuća“ u Ratarima odiše atmosferom „izgubljenog raja“ u kome dominiraju sloboda, kreativni artistički duh i teatarsko-kostimografska čarolija, uz obilje unikatnih suvenira koje na licu mesta pravi Zagorka Stojanović dok se gosti okrepljuju domaćim slatkom i rakijom „Romeo i Julija“. Iznad Struganika je i domaćinstvo „Muzej čaja i muzej kamena“ čija bašta odaje utisak vrtova kakvi se viđaju na nekim daleko čuvenijim destinacijama, a mesto za ručak pruža pogled „od milion dolara“ dok gosta preplavljuju mirisi hleba iz furune, povrća donetog sa obližnjih parcela i hrane kakva se ne pravi nigde dalje.    

"Ovakve vidove promo tura, odnosno, druženja, uvek praktikujemo za dva tipa poslovnih grupa: jedan je namenjen isključivo turističkoj industriji kako bi direktno prodavali ove proizvode stranim i domaćim turistima, takozvana B2B promocija, i drugi tip je direktno predstavljanje klijentima iz drugih sektora, naprimer, kompanijama koje su potencijalni kupci, to je B2C promocija što je skraćenica za izraz business to clients", kaže Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam PKS.

Ona ističe da se trendovi u svetu menjaju kada je reč o poslovnom ambijentu, komunikaciji i promovisanju kompanijskih aktivnosti, usled čega Udruženje za turizam PKS ima tu vrstu slobode da kreativno može da prezentuje nove proizvode u realnom vremenu i na samoj lokaciji, kako svojim članicama, tako i stranim delegacijama.

"Saradnja sa Opštinom Mionica i turističkom agencijom Glob Metropoliten Tours je jedna u nizu koji organizujemo ove godine i upravo nam je namera da afirmišemo i druge kompanije da budu kreativne i ponude što zanimljivije programe po Srbiji. Ali nameravamo i da proširimo spoznaju da kompanije iz drugih sektora mogu da računaju da PKS uvek ima pravi predlog sjajnog partnera za tim bilding i MICE programe koje mogu da ponude svojim zaposlenima ali i svim polovnim partnerima. Velike su mogućnosti da se prošire znanje i vidici, da se u jednom fantastičnom ambijentu dođe do novih poslovnih ideja, a uz to se i pruža šansa malim etno domaćinstvima, proizvođačima hrane i vina, lokalnim muzejima i galerijama, da ponude svoje proizvode, kao i da se gosti sami angažuju u kreativnim radionicama i ponesi svoj suvenir kao uspomenu", ističe Maljković.

"U 2019. godini opština Mionica svoj fokus stavila je na razvoj receptivnog turizma koji će je, uvereni smo, u narednom periodu izdvojiti  u rang najatraktivnijih turističkih destinacija u Srbiji", kaže predsednik opštine Mionica Boban Janković. On smatra da će strategijom razvoja turizma, sačinjenom od strane angažovanih profesionalaca iz ove oblasti, opština Mionica zakoračiti na turističko tržište kao destinacija vodećeg ranga.

 "Visoko kvalitetna turistička ponuda pokrenuće razvoj drugih privrednih grana, uvezati ih, dok će životni standard građana podići na znatno veći nivo stvarajući bolju budućnost za našu decu. Otvaramo širom vrata mioničkog kraja svim domaćim i inostranim gostima. Ove godine je uspostavljana bliska saradnja opštine Mionica sa brojnim institucijama od izuzetnog značaja za oblast turizma poput Turističke organizacije Srbije, Turističke organizacije Beograda, Kongresnog biroa Srbije, Privredne komore Srbije i njenog Udruženje za turizam, kompanijama Horwath HTL i  Glob Metropoliten Tours, dok je naša turistička ponuda već uvrštena u velike svetske rezervacione sisteme poput Fly Dubai Holidays, Get your guide, GTA i Viator, što nam daje šansu da se na svetskom nivou predstave prirodna, kulturna, istorijska i narodna baština opštine", ističe predsednik opštine Mionica.

Ostali naslovi

Porasle svetske cene hrane u maju
Srpska ekonomija
Svetske cene hrane porasle su u maju peti mesec zaredom, pošto su loše vremenske prilike pogurale cene sira i kukuruza naviše, saopštila je Organizacija Ujedinjenih nacija za hranu i poljoprivredu
Beograd posetilo 24 odsto više domaćih turista u aprilu
Srpska ekonomija
Beograd je u aprilu posetilo 24 odsto više domaćih turista, prema najnovijim podacima sektora statistike Sekretarijata za upravu Grada Beograda
Australija srezala referentnu kamatu prvi put u tri godine
Srpska ekonomija
Centralna banka Australije je smanjila danas referentnu kamatnu stopu za četvrtinu procentnog poena na novi rekordni minimum od 1,25 odsto, što je prva promena kamate u gotovo tri godine
Predstavljen potencijal komunalne privrede
Srpska ekonomija
Na međunarodnom sajmu komunalne opreme „Komdel ekspo“, održanom 15. put, od 5. do 7. juna na „Šumadija sajmu“ u Kragujevcu, predstavilo se više od 30 proizvođača, uvoznika i distributera komunalne opreme
Profit globalnih avio-prevoznika biće manja za petinu
Srpska ekonomija
Globalne vazduhoplobne kompanije snizile su prognozu dobiti za ovu godinu za 21 posto zbog širenja trgovinskog rata i rasta cena nafte
UBS intenzivira finansijsku edukaciju građana
Srpska ekonomija
Udruženje banaka Srbije će u narednom periodu intenzivno raditi na finansijskoj edukaciji građana, posebno dece i mladih, a takav plan je potvrđen na sastanku Projektne grupe za finansijsku edukaciju Evropske bankarske federacije (EBF) održanom u Beogradu ove nedelje
Dinar miruje tokom vikenda
Srpska ekonomija
Dinar miruje tokom vikenda i zvanični srednji kurs iznosi 117,8905 dinara za evro
Drastičan pad industrijske proizvodnje i izvoza u Nemačkoj
Srpska ekonomija
Nemačka industrijska proizvodnja i izvoz drastično su opali u aprilu, što ukazuje na dalju izloženost najveće evropske ekonomije trgovinskim trvenjima i neizvesnostima vezanim za Bregzit
Posle kiše laži, brojke na sunce: Istina o rotacijama u katastru
Srpska ekonomija
Proteklih dana medije je preplavila bujica neistina koje je u teatralnom nastupu javnosti plasirao predsednik Saveza samostalnih sindikata LJubisav Orbović. Bez ikakvog znanja o načinu rada i reformama u RGZ-u, on je izjavio kako ta institucija šikanira 100 zaposlenih koji su donedavno bili u štrajku i to, ni manje ni više, nego na najstrašniji način, premeštanjem na druga radna mesta
Rešenje za plastiku - u cirkularnoj ekonomiji
Srpska ekonomija
Na sastanku Grupacije proizvođača plastičnih proizvoda PKS pokrenuta je inicijativa da se formira Radna grupa koja bi imala za cilj izradu Strategije upravljanja plastikom u Republici Srbiji do 2030. godine u paketu cirkularne ekonomije