Udruženje za turizam PKS u saradnji sa opštinom Mionica i njihovim partnerom za promociju ponude stranim i domaćim gostima, turističkom agencijom "Glob Metropoliten Turs", organizovalo je jednodnevni izlet - promotivnu turu - za medije i predstavnike turističke privrede, a uz podršku turističke organizacije Srbije i Beograda. Cilj je bio da se uz obilazak rodne kuće Živojina Mišića u Struganiku na obroncima planine Suvobor, umetničke kolonije „Tkačka kuća“ u selu Rakari, parka prirode Ribnica, i seoskog domaćinstva „Muzej čaja i muzej kamena“, predstavi sjajan potencijal turističkog proizvoda koji nudi oblast Mionice, na svega sat vremena vožnje od centra Beograda, saopštila je PKS.
Fantastičan spoj prirodnog bogatstva, netaknutog pejzaža kojim dominiraju brda, doline, planine i šume, lokalne kulturne baštine, istorije, domaćih ukusa i mirisa hrane sa proverenim lokalnim poreklom, sa dozom avanture i novog trenda „story telling“-a koji je sada ključan u turizmu, pokazuju pun smisao ove inicijative Udruženja za turizam PKS i Opštine Mionica. Utisci koji turiste dočekuju spadaju u kategoriju izuzetnih, posebno iz vizure onih kojima je potreban brzi, okrepljujući i ne preterano udaljeni iskorak iz gradske vreve užurbane prestonice.
Po uspostavljenoj saradnji sa kompanijom "Glob Metropoliten Tours" opština Mionica uvršćena je sada u program turističkih tura sa redovnim polascima iz Beograda, svakog utorka i nedelje. Na potezu od Mionice do Banje Vrujci gosti tako imaju jedinstvenu priliku da uživaju u raskoši netaknutog ambijenta.
U ovom trenutku u turističkoj ponudi Mionice ističu se rodna kuća vojvode Živojina Mišića u Struganiku na padinama planine Suvobor, park netaknute prirode Ribnica, domaćinstvo „Muzej kamena i Kuća čaja“, Tkački dvor Rakari koji vodi čuvena scenografkinja Zagorka Stojanović i hotel Vrujci, između ostalog, uz brojna seoska domaćinstva, a svi savršeno ukomponovani u atmosferu koja radoznalim gostima budi posebnu vrstu osećanja i uživanja u prirodi.
Inovativan pristup u predstavljanju turističke ponude mioničkog kraja kakav je prikazan u rodnoj kući vojvode Živojina Mišića u Struganiku omogućava turistima koji dođu u Struganik da se na jedinstven način upoznaju ne samo sa ličnošću proslavljenog vojvode Živojina Mišića već i sa tim kako je izgledao svakodnevni život zadružne porodice s kraja 19. i početka 20. veka. U idiličnom ambijentu praćenom zvukovima frule gosti se nalaze u ulozi člana porodice Mišić koji može da obavlja poslove kakve su nekada Mišići vršili. Tradicionalni ”Vojvodin doručak” upoznaje ih sa gastronomijom tog doba, dok muzejska priča govori o liku i delu istorijskog vojskovođe Živojina Mišića.
Nedaleko odatle ambijent umetničke kolonije „Tkačka kuća“ u Ratarima odiše atmosferom „izgubljenog raja“ u kome dominiraju sloboda, kreativni artistički duh i teatarsko-kostimografska čarolija, uz obilje unikatnih suvenira koje na licu mesta pravi Zagorka Stojanović dok se gosti okrepljuju domaćim slatkom i rakijom „Romeo i Julija“. Iznad Struganika je i domaćinstvo „Muzej čaja i muzej kamena“ čija bašta odaje utisak vrtova kakvi se viđaju na nekim daleko čuvenijim destinacijama, a mesto za ručak pruža pogled „od milion dolara“ dok gosta preplavljuju mirisi hleba iz furune, povrća donetog sa obližnjih parcela i hrane kakva se ne pravi nigde dalje.
"Ovakve vidove promo tura, odnosno, druženja, uvek praktikujemo za dva tipa poslovnih grupa: jedan je namenjen isključivo turističkoj industriji kako bi direktno prodavali ove proizvode stranim i domaćim turistima, takozvana B2B promocija, i drugi tip je direktno predstavljanje klijentima iz drugih sektora, naprimer, kompanijama koje su potencijalni kupci, to je B2C promocija što je skraćenica za izraz business to clients", kaže Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam PKS.
Ona ističe da se trendovi u svetu menjaju kada je reč o poslovnom ambijentu, komunikaciji i promovisanju kompanijskih aktivnosti, usled čega Udruženje za turizam PKS ima tu vrstu slobode da kreativno može da prezentuje nove proizvode u realnom vremenu i na samoj lokaciji, kako svojim članicama, tako i stranim delegacijama.
"Saradnja sa Opštinom Mionica i turističkom agencijom Glob Metropoliten Tours je jedna u nizu koji organizujemo ove godine i upravo nam je namera da afirmišemo i druge kompanije da budu kreativne i ponude što zanimljivije programe po Srbiji. Ali nameravamo i da proširimo spoznaju da kompanije iz drugih sektora mogu da računaju da PKS uvek ima pravi predlog sjajnog partnera za tim bilding i MICE programe koje mogu da ponude svojim zaposlenima ali i svim polovnim partnerima. Velike su mogućnosti da se prošire znanje i vidici, da se u jednom fantastičnom ambijentu dođe do novih poslovnih ideja, a uz to se i pruža šansa malim etno domaćinstvima, proizvođačima hrane i vina, lokalnim muzejima i galerijama, da ponude svoje proizvode, kao i da se gosti sami angažuju u kreativnim radionicama i ponesi svoj suvenir kao uspomenu", ističe Maljković.
"U 2019. godini opština Mionica svoj fokus stavila je na razvoj receptivnog turizma koji će je, uvereni smo, u narednom periodu izdvojiti u rang najatraktivnijih turističkih destinacija u Srbiji", kaže predsednik opštine Mionica Boban Janković. On smatra da će strategijom razvoja turizma, sačinjenom od strane angažovanih profesionalaca iz ove oblasti, opština Mionica zakoračiti na turističko tržište kao destinacija vodećeg ranga.
"Visoko kvalitetna turistička ponuda pokrenuće razvoj drugih privrednih grana, uvezati ih, dok će životni standard građana podići na znatno veći nivo stvarajući bolju budućnost za našu decu. Otvaramo širom vrata mioničkog kraja svim domaćim i inostranim gostima. Ove godine je uspostavljana bliska saradnja opštine Mionica sa brojnim institucijama od izuzetnog značaja za oblast turizma poput Turističke organizacije Srbije, Turističke organizacije Beograda, Kongresnog biroa Srbije, Privredne komore Srbije i njenog Udruženje za turizam, kompanijama Horwath HTL i Glob Metropoliten Tours, dok je naša turistička ponuda već uvrštena u velike svetske rezervacione sisteme poput Fly Dubai Holidays, Get your guide, GTA i Viator, što nam daje šansu da se na svetskom nivou predstave prirodna, kulturna, istorijska i narodna baština opštine", ističe predsednik opštine Mionica.