Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Stvarano u Srbiji i žig Čuvarkuća rastu iz godine u godinu podstičući domaću privredu

Zajedno gradimo prave vrednosti
Srpska ekonomija

Projekat Privredne komore Srbije (PKS) „Stvarano u Srbiji“, usmeren na podršku domaćoj proizvodnji i proizvođačima, kao i žig „Čuvarkuća“ koji nose naši proizvodi istaknutog kvaliteta, u 2025. ulaze u petu godinu postojanja sa sve većim brojem kompanija koje šire palete proizvoda sa ovim prestižnim znakom i kandiduju nove.   

„U procesu obnove korišćenja žiga trenutno je 45 kompanija čiji su proizvodi „Čuvarkuće“, a firme imaju uvek isti cilj - da se potrošači okrenu kupovini domaćih proizvoda. Proizvod koji poseduje žig ima vrednost koja dolazi iz Srbije, bilo kroz resurse, zaposlene ili proizvodne procese. To su kompanije i prepoznale, stalno proširuju svoje liste proizvoda na kojima žele da bude žig 'Čuvarkuća'“, istakao je Đorđe Živanović, savetnik predsednika PKS.

„Stvarano u Srbiji“, koji je PKS zajedno sa Vladom Srbije pokrenula 2020, podseća Živanović, ne obuhvata samo prehrambeni sektor, iako je tu najviše „Čuvarkuća“. Ovaj žig koriste kompanije iz različitih industrija, uključujući građevinarstvo, farmaciju, tekstilnu industriju i mnoge druge, a u narednom periodu je u planu da se širi i na druge sektore, objavila je PKS.

Ovaj projekat od početka ima cilj da potrošačima omogući da na jednostavan način prepoznaju proizvode koji ne samo da ispunjavaju visoke standarde kvaliteta i zaštite životne sredine, već i direktno doprinose razvoju domaće privrede, očuvanju radnih mesta i zaposlenosti.

„Domaći proizvođači ne opstaju sami. Oni su deo lokalnih priča koje se razvijaju u fabrikama, poljima i radionicama širom Srbije. Svaki njihov napredak znači i nova radna mesta. Ljudi koji zarađuju proizvodeći ovde troše taj novac na druge domaće robe i usluge, što omogućava ekonomiji da raste u krugovima. Ovo nije apstraktna teorija. Podaci pokazuju da je prodaja srpskih poljoprivrednih proizvoda porasla za 7,5 posto, dok sve više artikala na policama nosi lokalni pečat. Taj rast nije slučajnost. On počiva na poverenju potrošača koji sve češće cene svežinu, transparentan lanac snabdevanja i veću kontrolu nad procesom proizvodnje“, objašnjava Živanović.

Čuvamo životnu sredinu

Ekološki aspekat je jednako važan. Domaće voće, povrće ili proizvodi od mesa ne moraju da pređu pola planete da bi stigli do stola. Kraći put od njive do prodavnice znači manje emisije gasova, manju potrebu za konzervansima i veću sigurnost za krajnjeg kupca. Sve se ovo pretoči u zdraviju ishranu, očuvanu prirodu i ozdravljenje lokalnog ekosistema, a još jedan cilj koji sam projekat „Čuvarkuća“ ima jeste i zaštita životne sredine, istakao je predstavnik PKS.

Čuvarkuće od zanatskih radnji do velikih brendova

Važno je što „Čuvarkuća“ ne pripada samo velikim brendovima. Inovatori, mala preduzeća i zanatske radnje imaju priliku da se istaknu i ravnopravno konkurišu na tržištu. Mnoge firme koje učestvuju u ovom programu posluju duže od jedne decenije, ali nikad nije kasno da se uključe i novi akteri. Projekat svima pruža šansu da se dokažu, donosi jasne uslove i prati rezultate.

„Kada kupimo proizvod sa ovom oznakom, dobijamo mnogo više od samog artikla. Dobijamo priču o ulaganju u mlade stručnjake, održive prakse i tehnologije razvijene u našoj zemlji. Mnogi brendovi izvoze te iste artikle na inostrana tržišta, pokazujući da srpski kvalitet i inovativnost mogu stati uz rame sa svetskim imenima. To je svojevrsna potvrda da smo sposobni da kreiramo konkurentne proizvode i gradimo reputaciju zemlje koja veruje u svoje resurse“, dodaje Živanović.

Podrška kreativcima i inovatorima

Važno je da kupovina domaćeg ne bude samo odluka vođena cenom ili navikom već svestan potez koji znači podršku onima koji u Srbiji stvaraju nova rešenja, kvalitet i stabilnost. Svaki put kad biramo domaće, pokazujemo da verujemo u zajednicu, u ljude oko nas i u potencijal koji čeka da bude oslobođen.

„Sve se na kraju slije u jednu jednostavnu misao: da vrednost koju stvaramo ovde ostaje ovde. Kupovina domaćih proizvoda gradi ekonomske temelje kojima se ponosimo, čini nas otpornijim na globalne izazove i inspiriše sledeću generaciju da veruje u sopstvene kapacitete“, poručuju iz tima „Čuvarkuća“.

 

Ostali naslovi

Tri meseca bez automobila
Srpska ekonomija
Ko se usuđuje da bude tri meseca bez vlastitog automobila i da za svoje potrebe koristi gradski prevoz i Sharing-ponude? Bečke linije trenutno traže 40 domaćinstava koja su spremna da prihvate ovaj izazov. Ulog u izazovu je vlastiti automobil, koji će biti parkiran u garaži od maja do jula 2025. godine. U zamenu učesnici dobijaju mesečni budžet za mobilnost od 500 evra
Podrška porodicama kroz digitalizaciju
Srpska ekonomija
Ministarka za brigu o porodici i demografiju, Milica Đurđević Stamenkovski i direktor RGZ-a, mr Borko Drašković potpisali su Sporazum o saradnji između Ministarstva i Republičkog geodetskog zavoda. Potpisivanjem sporazuma je započet značajan projekat unapređenja državnih usluga u oblasti demografije i podrške porodicama kroz modernizaciju i digitalizaciju
Sajam turizma u Beču 2025.
Srpska ekonomija
Najveći austrijski sajam posvećen odmoru, putovanjima i slobodnom vremenu „Ferien-Messe“, održava se od 16. do 19. januara 2025. godine na bečkom sajmu. U ponudi je širok spektar inspirativnih destinacija, uzbudljivih trendova, visokokvalitetnih izlagača kao i zabavni program za celu porodicu
Herceg Novi zove na 56. Praznik mimoze – fešta počinje!
Srpska ekonomija
„Herceg Novi zove – fešta, sunce, more“ slogan je pod kojim će se od 14. februara do 2. marta održati 56. Praznik mimoze u Herceg Novom. Najveselija i jedna od najpopularnijih turističko – zabavnih manifestacija u regionu će tokom 15 zimskih dana donieti više od 50 pučkih, kulturnih, gastronomskih, dečijih i sportskih programa, i dobrom zabavom dozvati početak proleća
Srbiji dodeljene dve prestižne nagrade u Kini
Srpska ekonomija
Jedan od vodećih kineskih turističkih magazina, „WiTrip“, dodelio je Srbiji nagradu “Sigurna i prijateljska destinacija 2024”. Srbija je i “Najbolja evropska turistička destinacija za specifične interese 2024” prema oceni “China Travel Trade Media”
Er Srbija i Čajna Sautern erlajns uspostavile kod-šer saradnju
Srpska ekonomija
Er Srbija i Čajna Sautern erlajns, nacionalne avio-kompanije Republike Srbije i Narodne Republike Kine, potpisale su u kineskom gradu Guangdžou kod-šer sporazum o poboljšanju vazdušne povezanosti između dve zemlje
U Njujorku potpisan sporazum između Privredne komore Srbije i Tesla Science Foundation
Srpska ekonomija
Direktorka Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije (PKS), Branislava Simanić, potpisala je u Njujorku, u ime predsednika PKS Marka Čadeža, cporazum sa Tesla Science Foundation, sa ciljem jačanja saradnje u oblasti inovacija, preduzetništva mladih i promocije Teslinog nasleđa
Vojno osposobljavanje kandidata za podoficire Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U Centru za obuku i usavršavanje podoficira „Narednik Milunka Savić“ u Pančevu u toku je realizacija drugog modula vojnog osposobljavanja kandidata iz građanstva za podoficire Vojske Srbije. Ovaj model osposobljavanja realizuje se u četiri modula u ukupnom trajanju od devet meseci, a sada je na obuci druga generacija kandidata za podoficire
Novi program integrisanih studija stomatologije na Medicinskom fakultetu VMA
Srpska ekonomija
Medicinski fakultet Vojnomedicinske akademije Univerziteta odbrane prvi put će upisati kadete i studente na program integrisanih akademskih studija stomatologije u narednom upisnom roku, u junu 2025. godine
U Beču 160 muzeja prilagođeno osobama sa invaliditetom
Srpska ekonomija
U glavnom gradu Austrije predstavljena je proširena verzije „Inkluzivnog muzejskog vodiča“. U novom izdanju nalazi se ukupno 160 muzeja, što predstavlja povećanje od 30 institucija. To pokazuje koliko ozbiljno domaći muzejski sektor pristupa ovom pitanju