Uvešćemo od 1. maja novi sistem javnog prevoza koji ne samo da će biti jeftiniji za građane već će im pojednostaviti i olakšati plaćanje, a kontrola će biti efikasnija, što će sve poboljšati pružanje ove usluge, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić gostujući u Beogradskoj hronici.
Kao primer naveo je cenu dnevne karte koja je u starom sistemu za sve četiri zone (sada su to dve) iznosila 750, a sada će biti 200 dinara, što je tri puta jeftinije. Ukida se i karta koja je važila tri dana i koštala 2.390 dinara, a uvodi se za sedam dana koja će koštati samo 1.000 dinara.
– Više nema kupovine karata kod vozača, iako kod 90 odsto vozača to niste mogli da uradite. Sada ćete moći to da učinite na isti način kao kada plaćate parking, SMS-om, aplikacijom i svim kreditnim karticama, a oni koji nemaju „smart” telefon moći će da je kupe na određenim mestima. Osnovci su imali i do sada besplatan prevoz, srednjoškolci su plaćali 1.100 dinara a stariji od 65 godina od sada će doživotno imati besplatnu karticu i neće morati svake godine da je obnavljaju i plaćaju 400 dinara. Najskuplja karta koja pokriva ceo grad do sada je iznosila 4.990 dinara, a sada će biti 3.500 dinara. To najbolje govori koliko će biti jeftinije – istakao je Šapić.
Prema njegovim rečima, do sada je kontrolor po pravilu morao da pita putnika bez karte da se legitimiše i ako on neće, zaustavljao je prevoz i pozivao komunalnu miliciju koja je legitimisala putnika, pa je onda mogla da se piše kazna. Sada BELI ima pravo da legitimiše i bez zaustavljanja saobraćaja.
Šapić je istakao da je od 2012. do 2022. godine prihod Grada od naplate karata sa devet pao na šest milijardi.
– Ne možemo u ovom trenutku ni reći tačnu cifru, jer je to informacija koju je davao Kentkart. Mi nismo imali uvid u to, što je jedan od razloga da uputimo tužbe. Naša logika je bila da je bolje da snizimo cene, pojednostavimo sistem i postavimo zdravu osnovu, pa makar i manje prihodovali, mada manje od ovoga ne može. Sav prihod od karata do sada je išao na račun Kentkarta, pa onda oni uzmu osam odsto, a nama daju 92 odsto umesto da pare prvo idu na naš račun. Mislim da će ljudi biti motivisani da sada lakše koriste javni prevoz, da ga plaćaju, a mi ćemo konačno da imamo uvid u pravo stanje koje nismo imali 13 godina – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je najavio da će biti podnete tužbe za štetan ugovor, jer za to postoje valjani dokazi.
– Kentkart će nas verovatno tužiti za jednostrano raskidanje ugovora, ali mi imamo dokaze da je ugovor bio štetan po Grad, ali da ni u tom slučaju nisu poštovani uslov koji su potpisani. Mi svakako ne možemo da izgubimo – rekao je gradonačelnik.
Govoreći o Savskom nasipu, prvi čovek prestonice je naglasio da Grad čeka saglasnosti iz „Srbijavoda” za radove za koje je, kako je rekao, optužen da ih radi bespravno iako je gradski urbanista doneo i dozvolu koja pokazuje da se radi van branjenog dela nasipa, javlja Beoinfo.
– U međuvremenu smo dobili sve papire za rad na samom nasipu i nastavićemo sa legalnim uvođenjem vode i struje, uređenjem Savskog šetališta i uvođenjem reda na tom delu savske obale. Oni koji nisu izlicitirali za svoje mesto, moraju da sklone splavove na predviđena mesta, a legalni će normalno plaćati svoje obaveze. Svi splavovi će raditi do ponoći i biće striktno ograničeni sa muzikom, neće više biti diskoteka, jer moramo građanima omogućiti miran život – zaključio je gradonačelnik.