Srpske građevinske kompanije pouzdani su partneri, sa velikim iskustvom i znanjem, naši projektanti i inženjeri veoma su traženi u svetu i dobrodošli su da se priključe na najvećim projektima u izgradnji koji su planirani u Švedskoj u narednom periodu istaknuto je na “Danu dobavljača” organizovanom u Ambasadi Švedske, povodom posete delegacije Švedske agencije za transport Trafikverket, nacionalnog tela nadležnog za planiranje, izgradnju, upravljanje i održavanje ukupne infrastrukture, puteva i železnice u Švedskoj.
Anika Ben David, ambasadorka Švedske istakla je u svom uvodnom izlaganju da je Dan dobavljača jedinstvena prilika za jačanje švedskih i srpskih poslovnih partnerstava i saradnje u sektoru saobraćajne infrastrukture što bi moglo značajno doprineti daljem razvoju transportne infrastrukture u Švedskoj.
Sekretar Udruženja za građevinsku industriju u Privrednoj komori Srbije Ivana Vuletić predstavila je sektor građevinarstva Srbije.
„Građevinsku industriju Srbije čini više od 40.000 preduzeća i više od 150.000 zaposlenih. Ukupna bruto dodata vrednost koju je ostvarila građevinska industrija iznosila je 4 milijarde evra u 2021. godini, što je 7,6 odsto BDP-a Srbije,“ rekla je Vuletić i navela najveće planirane projekte u izgradnji u našoj zemlji koji obuhvataju autoputeve i železničke pruge duž panevropskog Koridora 10, pored Koridora 11, koji će ići od Temišvara, u Rumuniji, do crnogorske luke Bar i predstavljaju prioritet za razvoj infrastrukture Srbije. Osim toga, u izgradnji su i Fruškogorski koridor, autoput Čačak–Požega, Moravski koridor, Kuzmin-Sremska Rača, Ruma-Šabac-Loznica, a planirani su i Šumadijski koridor, autoput od Požege do Boljara u Crnoj Gori, Beograd-Zrenjanin-Novi Sad autoput i autoput Beograd-Sarajevo. „Takođe, državno preduzeće Železnice Srbije planira projekte voznog parka vredne 2,5 milijardi evra, od čega će veliki deo biti namenjen izgradnji brze pruge Beograd-Budimpešta,“ istakla je Vuletić.
Nacionalni plan Švedske za period 2022 – 2033. godine predviđa oko 70,3 milijardi evra za proširenje i renoviranje postojeće železničke i drumske saobraćajne mreže, a predstavljanju glavnih putnih i železničkih projekata prisustvovalo je više od 30 naših kompanija i predstavnika naučne zajednice, dok se o mogućnostima saradnje razgovaralo na preko 70 bilateralnih susreta.