Državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić saopštila je da je u okviru tvining-projekta „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“ izrađen predlog za unapređenje zakonodavnog okvira u oblasti zaštite potrošača, u skladu sa novim direktivama EU, kao i predlog petogodišnje strategije zaštite potrošača.
Matić je na skupu povodom završetka tog projekta, koji je održan u Klubu poslanika u Beogradu, najavila da se do kraja godine očekuje usvajanje novog zakona o zaštiti potrošača i donošenje strategije zaštite potrošača za period 2019–2024. godine.
Usklađivanje propisa sa evropskim pravom nije samo sebi cilj, već nova zakonska rešenja treba da doprinesu izgradnji efikasnog i umreženog sistema zaštite potrošača. Potrošači, kao ključni učesnici na tržištu, moraju da imaju punu zaštitu države, poručila je državna sekretarka.
Ona je, kako je saopšteno, napomenula da je zaštita potrošača ustavna obaveza i da će jačanju ove oblasti, kao i celokupnog tržišta, doprineti i usvojeni novi Zakon o trgovini i Zakon o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija realizovalo je projekat „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“, u saradnji sa Ministarstvom za inovacije i tehnologiju Mađarske i Regionalnom razvojnom agencijom Senec–Pezinok iz Slovačke Republike.
Pored saradnje na izradi predloga novih propisa i strateških mera, u okviru projekta održano je više od 20 stručnih obuka u oblasti zaštite potrošača za više od 500 relevantnih aktera, među kojima i za predstavnike pravosuđa i trgovaca.
Organizovani su i brojni događaji u cilju podizanja svesti javnosti, uključujući medijsku kampanju „Da kupovina bude milina“ i unapređeni su Nacionalni registar potrošačkih prigovora (https://zapotrosace.gov.rs) i internet stranica www.zastitapotrosaca.gov.rs, navodi se u saopštenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.