Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, rekla je danas da će modernizacija železnice omogućiti da Srbija postane nezaobilazna ruta i u železničkom saobraćaju i da zajednički projekti sa Ruskim železnicama doprinose tom cilju.
“Srbija i Rusija imaju ne samo prijateljske odnose, nego i odličnu ekonomsku saradnju, naročito u oblasti infrastrukture. O tome govori i činjenica da zajedno realizujemo najveći železnički projekat u Evropi, izgradnju deonice od Stare Pazove do Novog Sada, koja će biti deo prve brze pruge u jugoistočnoj Evropi”, rekla je Mihajlovićeva za RTS.
Ona je naglasila da je za Srbiju važno da modernizuje kompletan železnički Koridor 10 i da se bolje poveže ka jugu i sa Severnom Makedonijom i Grčkom, navodi se u saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
“Pripremamo i nove projekte koje ćemo raditi sa Ruskim železnicama. Iduće godine počeće izgradnja novog dispečerskog centra na železnici, a narednih meseci radiće se i projektna dokumentacija za nastavak rekonstrukcije barske pruge, od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, gde očekujemo da počnemo radove 2021. godine”, rekla je ona.
Mihajlovićeva i predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišli su danas gradilište vijadukta Čortanovci, na deonici Stara Pazova - Novi Sad, a obilasku su prisustvovali i pokrajinski premijer Igor Mirović i ambasador Ruske Federacije u Srbiji, Aleksandar Bocan-Harčenko.
Radove na modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta Čortanovci, izvodi ruska kompanija „RŽD internešenel“, a projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Tunel i vijadukt Čortanovci jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope. Vijadukt će biti dužine 2,9 kilometara i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara. Pored vijadukta, na ovoj deonici grade se dve tunelske cevi, svaka sa po jednim kolosekom, dužine od po 1,2 kilometra.
Radovi na izgradnji vijadukta i tunela Čortanovci počeli su 11. avgusta 2017. Rok za završetak radova je 52 meseca, a vrednost posla je 337,6 miliona dolara.