Državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacijaVlade Republike Srbije Tatjana Matić saopštila je da je to ministarstvo pripremilo nova zakonska rešenja koja detaljno uređuju savremene oblike elektronskog trgovanja robom i uslugama.
Matić je na konferenciji za novinare posvećenoj razvoju elektronske trgovine u Srbiji navela da se očekuje da će Vlada do kraja meseca usvojiti nacrt novog zakona o trgovini i nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini.
Ona je istakla da postojeći zakonski okvir obezbeđuje prostor poslovnim subjektima da razvijaju digitalne kanale prodaje, kao i da štiti prava potrošača u onlajn okruženju, ali da usled nedovoljne informisanosti i predrasuda ovaj vid kupoprodaje još nije dovoljno razvijen, saopštila je Kancelarija za saradnju sa medijima Vlade Srbije.
Za nas je oblast elektronske trgovine od prioritetnog značaja, budući da nosi potencijal ne samo za razvoj digitalne ekonomije, već i digitalnog društva i ukupne ekonomije, objasnila je Matić.
Prema njenim rečima, iako ovaj vid trgovine beleži konstantni rast, činjenica da čak 45,4 odsto korisnika interneta u Srbiji nikada nije elektronskim putem kupovalo i poručivalo robu nije zadovoljavajuća.
Matić je najavila da će to ministarstvo, u cilju edukacije i trgovaca i kupaca o prednostima elektronske trgovine, pokrenuti medijsku kampanju za razvoj ove oblasti.
Direktorka USAID Projekta saradnje za ekonomski razvoj Karen Vestergard navela je da ta američka agencija, u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, sprovodi projekat „Razvoj elektronske trgovine u Republici Srbiji“.
Prema njenim rečima, cilj ovog projekta jeste jačanje ekosistema mikro, malih i srednjih preduzeća, kao i poverenja potrošača i celokupne digitalne ekonomije Srbije.
U okviru projekta biće izrađen akcioni plan za mere razvoja e-trgovine u Srbiji, a u tom cilju sprovedeno je istraživanje čije je rezultate predstavio profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Dragan Stojković.
On je naveo da su najveće prepreke nepoverenje, neinformisanost ili nezainteresovanost potrošača, pri čemu se 43 odsto plaši da će dobiti pogrešan proizvod.
Stojković je kao glavni pokazatelj pogrešne percepcije ovog vida trgovine naveo podatak da 85 odsto e-kupaca u Srbiji nikada nije imalo nijedan problem prilikom onlajn kupovine, dok su među 15 odsto nezadovoljnihuglavnom oni koji su robu kupovali od neregistrovanih prodavaca.
Predsednica E-komerc asocijacije Srbije Zorana Milidrag istakla je da su glavni preduslovi za razvoj e-trgovine edukacija trgovaca i potrošača, kao i mapiranje e-tržišta.