Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je danas da je auto-put "Miloš Veliki" veoma važan za razvoj turizma i privrede u centralnoj i zapadnoj Srbiji, kao i za dalje saobraćajno povezivanje i rast trgovine sa Crnom Gorom i BiH.
Ljajić je u izjavi za Televiziju Pink ukazao na to da je Zlatibor, posle Beograda, druga turistička destinacija u zemlji i da će auto-put "Miloš Veliki" mnogo značiti za sve koji posećuju tu planinu.
Kada bude gotova i deonica od Čačka do Požege, do Zlatibora se može stići za manje od dva časa, naveo je on i izrazio očekivanje da će ta planina dodatno povećati turistički promet i doprineti daljem rastu srpskog turizma.
Prema njegovim rečima, od auto-puta zavisi privlačenje stranih investitora, zbog čega je najviše investicija bilo upravo u lokalnim samoupravama na trasi Koridora 10.
Novi auto-put, kako je podvukao, pruža mogućnost da investicije idu i u centralnu Srbiju i tako utiče na razvoj privrede, turizma i ugostiteljstva.
Ljajić je predočio da ova trasa puta približava Srbiju i BiH, jer ako se napravi auto-put do Zlatibora, onda je ideja da se nastavi do Kotromana, odnosno do Višegrada.
To je prsten koji povezuje Beograd i Sarajevo, deo preko Bijeljine i Tuzle, a drugi preko Višegrada i Goražda. Nadam se da će najkasnije u oktobru i zvanično početi radovi na izgradnji deonice Kuzmin– Sremska Rača, što je naš deo auto-puta, precizirao je on.
Takođe, kako je objasnio, kada se napravi auto-put do Požege nastaviće se i prema Kotromanu i Višegradu i to će bolje povezati Beograd i Sarajevo.
Potpredsednik Vlade je podsetio na to da se u Crnoj Gori već radi auto-put do Boljara na granici sa našom zemljom, kao što i mi radimo deo kroz Srbiju, tako da će završetkom izgradnje Koridora 11 od Beograda do Boljara biti mnogo bolje povezane naše dve države.
Prema njegovim rečima, ta zemlja je važan trgovinski partner Srbije, s obzirom na to da sa njom ostvarujemo i najveći suficit u odnosu na ono što izvezemo, a izvezemo više od 700 miliona evra robe.
Ljajić je, govoreći o taksama koje je Priština uvela na srpsku robu, naveo da direktna šteta na dnevnom nivou zbog toga iznosi približno 1,07 miliona evra, jer se za toliko manje robe plasira na Kosmet nego što je to bilo pre uvođenja taksi.
On je dodao da je međutim indirektna šteta mnogo veća, a to je gubitak tržišta za srpske privrednike čak i kada takse budu ukinute.
On je naglasio da bi ukidanje taksi značilo za srpske privrednike, ali i dodao da se oni na to tržište neće lako vratiti, jer su ga sa svojom robom zauzeli privrednici zemalja u okruženju.