Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Sadnja drveća

Beograd
Srpska ekonomija

Treću godinu zaredom Nestlé Srbija pokreće akciju sadnje drveća, sa željom da pruži doprinos čistijem vazduhu u lokalnoj zajednici u kojoj posluje. Od novembra 2021. godine, Bulevar Milutina Milankovića u Beogradu bogatiji je za 225 Pančićevih omorika zahvaljujući zaposlenima kompanije, a u 2022. godini organizovana je akcija ozelenjavanja teniskih terena širom glavnog grada, kada su predstavnici kompanije, zajedno sa malim teniserima, posadili preko 400 različitih vrsta drveća. Ove godine, uz pomoć partnera i građana koji su se pridružili putem nagradne igre, kompanija se sprema za najambiciozniju akciju dosad – sadnju 7638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu.

Predstavnici Nestlé Srbija, uz prisustvo gradskih zvaničnika, partnera i prijatelja kompanije, kao i predstavnika medija, danas su u Košutnjaku, u blizini Zavoda za sport i medicinu sporta Republike Srbije, posadili deset mladica gorskog javora i tim simboličnim činom najavili početak najveće akcije sadnje koju je Nestlé do sada organizovao u Srbiji.

Sadnice su deo donacije u okviru nagradne igre koju je Nestlé organizovao ovog proleća, uz nesebičnu podršku građana naše zemlje. Za svaku kupovinu NESCAFÉ proizvoda u objektima Delez Srbija, uz poštovanje pravila učešća, kompanija je rešila da odvoji sredstva za kupovinu jedne nove sadnice, a građani su slanjem svojih prijava u sklopu nagradne igre postali aktivni učesnici u ovoj akciji pošumljavanja.

Kao rezultat odlične kampanje, opština Surčin će veoma brzo biti bogatija za preko 7600 novih šumskih kultura, čime će ekološki uslovi na lokalitetu Crni Lug, ali i u celoj opštini, biti značajno poboljšani. Ova inicijativa naročito je značajna kada se uzme u obzir da se u široj okolini lokaliteta nalazi pogon Tent A najveće termoelektrane u Srbiji, sa pepelištem koje je na samo kilometar i po vazdušnom linijom. Bogata šumska vegetacija ovde preuzima ulogu prirodne barijere i filtera i ima veliki značaj, s obzirom da su svuda okolo naselja i velike poljoprivredne površine. Sa 7638 novozasađenih sadnica, ova akcija će značajno doprineti smanjenju ukupnih emisija ugljen-dioksida, čime se kompanija Nestlé aktivno bori protiv klimatskih promena.

„Raduje nas što naša kafa, kojom ljudi širom naše zemlje započinju dan, nastavlja da bude snažan borac za zdraviju budućnost. Ova akcija predstavlja nastavak obećanja svim građanima da ćemo zajedno sa našim brendovima ostati posvećeni održivosti u svemu što radimo. Sadnjom 7638 mladica hrasta lužnjaka podižemo pravu malu šumu, a posebno nam je drago da naš najveći brend NESCAFÉ, koji nosi epitet najodrživijeg brenda kafe na svetu, svoju globalnu orijentaciju uspešno prenosi i lokalno. Veoma smo zahvalni našim partnerima iz Delez Srbija i Srbijašume koji nas podržavaju i doprinose ogromnoj energiji i ljubavi koju ulažemo u Srbiju.“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

O ovom „šumskom ostrvu“ u Surčinu brinuće kao i do sada stručnjaci iz Srbijašuma, kako bi kroz kontinuiranu negu osigurali najbolje efekte koje šuma neminovno pruža.

„Veliko nam je zadovoljstvo što ponovo učestvujemo u akciji sadnje sa našim partnerima iz Nestlé Srbija. Mogla bih satima da govorim o značaju šuma za sve nas, ali podsetiću vas na ono najvažnije. Jedan hektar šume, u fazi dozrevanja, godišnje, u proseku ima mogućnosti za filtraciju 50–70 tona prašine i apsorpciju raznih štetnih gasova, do 100 kilograma sumpor-dioksida i znatne količine ugljen-monoksida i oksida azota. Takođe, šuma u zreloj fazi, oslobađa u proseku 11 tona kiseonika i vezuje 15 tona ugljen-dioksida po hektaru, dok tzv. mrtvi pokrivač usporava površinsko oticanje vode, smanjuje opasnost od poplava i poboljšava strukturu zemljišta. I da ne zaboravim fitoncide, „šumske vitamine“ zbog kojih šetnja šumom blagotvorno utiče na naše zdravlje,“ naglasila je Adiba Džudović iz JP „Srbijašume“.

Nestlé je samo od 2021. godine obezbedio 37 miliona sadnica u okviru svog globalnog programa koji sprovodi za bolji život lokalnih zajednica i očuvanje planete. Cilj je da u područjima odakle nabavlja sastojke do 2030. godine posadi 200 miliona stabala i na taj način doprinese eliminaciji ugljen-dioksida iz atmosfere.

Ostali naslovi

Novogodišnji praznici na Zlatiboru uz mnoštvo popularnih izvođača
Srpska ekonomija
Opština Čajetina i Turistička organizacija Zlatibor pripremaju obeležavanje novogodišnjih praznika na najposećenijoj planini Srbije. Zlatiborski doček Nove godine uz atraktivne zabavno-muzičke sadržaje s poznatim izvođačima na Kraljevom trgu okuplja hiljade posetilaca
Više od 13.000 prijava mladih za program Moja prva plata
Srpska ekonomija
U četvrtom ciklusu programa „Moja prva plata“ konkurisalo je više od 13.000 mladih, za oko 10.600 radnih pozicija, koje je ponudilo oko 7.000 poslodavaca. Počelo je povezivanje sa potencijalnim poslodavcima, tokom kojeg će kompanije selektovati najbolje kandidate
Nagrada Turistički cvet dodeljena najboljima u turizmu Srbije po 38. put
Srpska ekonomija
Svi kandidati, a naročito nagrađeni, su zaslužno doprineli razvoju turizma u Srbiji i postavljanju Srbije na prvo mesto po opravku turističkog prometa u Evropi
Još jedno zaštićeno prirodno dobro u Beogradu
Srpska ekonomija
Grad Beograd sprovodi proceduru proglašenja zaštićenog staništa „Glinara”, koje predstavlja zelenu oazu i područje očuvanih prirodnih vrednosti – flore, faune, tipova staništa, vizure predela i reljefa šireg područja grada Beograda. Ovo područje se nalazi na teritoriji gradske opštine Palilula, u severoistočnom delu Beograda, u naselju Višnjica
Smedovačko zvono ponovo zvoni na starom zvoniku
Srpska ekonomija
Nakon završene restauracije, seosko zvono iz 1872. godine vraćeno je na svoje mesto u obnovljeni Smedovački zvonik, a sve zahvaljujući sredstvima Evropske unije, kroz projekat EU za kulturno nasleđe i turizam. Nakon više od dve decenije, zvono, koje je bilo dar kneza Milana Obrenovića meštanima, ponovo će moći da obaveštava stanovnike o važnim događajima u Smedovcu
Posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Srpska ekonomija
Ove godine će se saditi u gradu Zrenjaninu, zajedno sa 50 najodgovornijih kompanija uspeli smo da sakupimo sredstva za kupovinu 2.000 stabala
Ogromna količina tekstila zahteva inovativne metode reciklaže
Srpska ekonomija
Odeća je previše vredna da bi je jednostavno bacili i spalili. Od 2025. godine širom Evropske unije stari tekstil će se prikupljati i reciklirati. Da bi se efikasno i ekološki nosili sa ogromnom količinom tekstila koja će tada nastati, hitno su potrebne efikasnije metode recikliranja
Karijerni centar u Nišu i projekat Posao po meri
Srpska ekonomija
Povodom obeležavanja međunarodnog dana osoba sa invaliditetom 3.decembra, Caritas Srbije je uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), otvorio Karijerni centar za osobe sa invaliditetom u Nišu, sa ciljem pružanja podrške osobama sa invaliditetom u procesu traženja posla i uključivanja u radno okruženje
Dodeljene nagrade Prijatelj porodice za dobre prakse koje čuvaju ravnotežu između profesionalnog i porodičnog života
Srpska ekonomija
Žiri su ove godine činili predstavnici Privredne komore Srbije, Vlade Republike Srbije i Ministarstva za brigu o porodici i demografiju, Fondacije Ane i Vlade Divac, Fondacije Ravnopravnost i TV B92, a Nestlé Srbija nagradu je osvojila u kategoriji velikih privrednih društava, u konkurenciji od ukupno 11 kompanija
Većina članica AmCham-a planira investicije i rast u 2024. godini
Srpska ekonomija
Od nove Vlade očekuje posvećenost institucionalnim reformama i obrazovanju. Prioriteti za dugoročni rast: ulaganje u obrazovanje, smanjenje korupcije, vladavina prava i efikasnost pravosuđa. Prioriteti za narednu godinu: zelena agenda, digitalizovana državna uprava i suzbijanje sive ekonomije, a ključni izazovi visoka inflacija, dostupnost radne snage i efikasnost državne uprave