Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, izjavila je da će rehabilitacija 5.000 kilometara magistralnih i regionalnih puteva trajati tri godine i da je ona jednako važna kao i izgradnja novog koridora.
“Važan nam je regionalni ekonomski razvoj. Predlog ćemo u narednih mesec dana usvojiti na Vladi Srbije. Osim rehabilitacije 5.000 kilometara, gradićemo i 650 kilometara auto-puteva. To je veliki posao i želimo da domaće firme učestvuju. Tražimo rešenje sa Ministarstvom privrede da našim preduzećima pomognemo da kupe mašine i opremu, da im obezbedimo subvencije”, rekla je Mihajlovićeva u intervjuu za “Večernje novosti”.
Ona je rekla da je izgradnja pet novih auto-puteva deo petogodišnjeg plana, a da će Šumadijski koridor početi da se gradi 2021. godine, kad se uradi projektna dokumentacija. „Sve pre toga, Preljina-Požega, Novi Beograd - Surčin, Ruma-Šabac-Loznica, Sremska Rača – Kuzmin i Niš-Pločnik je petogodišnji plan. Urađeni su svi prostorni planovi, svi planovi područja posebne namene, negde su već delimično izdate građevinske dozvole, na Moravskom koridoru je kod Kruševca već urađena eksproprijacija za prvu deonicu”, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je dodala da se ozbiljno razmatra predlog “Puteva Srbije” da se uvede naplata putarine za teretnjake i na magistralama. “Ozbiljno razmišljamo o tome. Teška teretna vozila izbegavaju auto-put, odlaze na magistralne i regionalne puteve, gde ništa ne plaćaju, ali zato duplo brže uništavaju puteve koje mi rehabilitujemo. Čekamo analizu i svakako ćemo razmišljati kako da ih usmerimo na auto-put. Bezbednije je, neće uništavati magistrale, a imaćemo dodatni prihod. Ali, to neće biti pre sledeće godine“, navela je Mihajlovićeva.