Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šta sve piju kafedžije

Istraživanje
Srpska ekonomija

Ima li zamene domaćoj kafi; pada li joj popularnost i mogu li je zameniti espreso, kapsule i različiti instanti kojih je sve više na domaćem tržištu

Ah, ta kafa… Bilo da volimo jaku domaću ili pak slabiju, sa šećerom ili šlagom; da smo ljubitelji espresa ili instanta, da je doživljavamo kao „čarobni napitak koji nas razbuđuje“ ili pak kao poslasticu između ručka i večere, kafa predstavlja sastavni deo svakodnevnice svakog od nas.

Istraživanja govore da ljudi svakodnevno popiju barem dve šoljice kafe. I to, uglavnom, različite. Prosečan potrošač konzumira barem dve vrste kafe tokom dana, a mnogi tokom nedelju dana uživaju u kafama različitih kategorija.

Ukoliko ste od onih koji dan ne mogu da zamisle bez razbuđivanja uz domaću, sveže mlevenu, koju ćete natenane popiti dok se pripremate za posao ili pak, na brzinu „smućkati“ i ispiti u dva gutljaja, verovatno će dan pred vama doneti „još neki gutljaj“ nešto drugačijeg kafenog napitka. Tokom posla, možda će vas koleginica ponuditi „espresom na poseban način“ ili ćete sa drugaricom popodne provesti uz makijato, kapućino, moku… Pauzu za ručak verovatno ćete upotpuniti i omiljenom kafom, a ako ste od onih koji bez kofeina ne funkcionišu, u ma koliko užurbanom danu, naći ćete vremena i za tu „jednu kratku“…onako, „s nogu“.

Statistika kaže da se čak 40% kafa popije van kuće. Ovaj podatak ne iznenađuje previše, s obzirom da se danas u kafićima služe najrazličitije vrste kafe, pa će svako biti u prilici da nađe nešto po svom ukusu. Gostima se nudi i kafa za poneti, pa se u omiljenom napitku može uživati i tokom šetnje parkom, ili na putu do posla.

„Svrati na kafu“ je univerzalan poziv na druženje i ćaskanje. I dok je pre desetak godina, ovaj poziv i pitanje „hoćeš kafu?“ podrazumevao isključivo džezvu na šporetu i sveže mlevenu, domaću kafu, danas se situacija značajno promenila. Često ćete čuti „Jesi li za nes, espreso, domaću…?“ i kada ste u gostima kod nekoga. Ponuda “omiljenog kafića kod kuće” sve je bogatija. Kapsule različitih ukusa, 2u1, 3u1 kesice, različite instant kafe - sa penom ili bez nje, sa šlagom, čokoladom, cimetom… kombinacija je bezbroj i isto toliko opcija za „savršeni kafeni napitak“ pred svima nama.

Pred naletom različitih ukusa i u skladu sa ubrzanim tempom života, smanjuje se udeo domaće mlevene kafe u ukupnoj potrošnji u našoj zemlji, baš kao i u čitavom regionu, dok je kategorija instanta, espresa i kapsula u stalnom porastu.

Savremeni način života, sve modernija tehnika koja ulazi u domove svakog od nas i „priprema napitke kao najbolji barista“, uz sve veću zastupljenost međunarodnih korporacija i instanta, espresa i kapsula na domaćem tržištu, doprinosi sve većem broju konzumenata upravo ove kategorije, smanjujući udeo domaće, sveže mlevene kafe. Imajući u vidu navedene trendove, sva je verovatnoća da će u dnu šoljice sve ređe ostajati talog da se „pročita“ i koja sudbina.

Šta god da je vaš izbor, jedno je osigurano – uživanje u jedinstvenom ukusu vašeg omiljenog napitka!

Ostali naslovi

Dalji rad na stvaranju bezbednog i podsticajnog digitalnog okruženja za decu
Srpska ekonomija
U svakom gradu biće uspostavljen održivi ekosistem digitalnih obuka, gde će mlađi obučavati starije, a u okviru aktivnosti veznih za bezbednost dece na internetu dodatni fokus biće na edukaciji o sigurnom korišćenju interneta, prepoznavanju nebezbednih situacija i zaštiti privatnosti kako bi se stvorilo bezbedno i podsticajno digitalno okruženje za decu
Labena Ventures zatvorila je prijave za inovativne ideje i projekte iz više područja
Srpska ekonomija
Najveći broj prijavljenih projekata pristigao je iz Poljske, Hrvatske, Nemačke, Bosne i Hercegovine, Estonije, Severne Makedonije, Letonije, Litvanije i Bugarske, a čak 18 iz Srbije. Od pristiglih 120 prijavljenih ideja i projekata posebna komisija Labena Ventures odabraće do 40 projekata
Druženje pripadnika policije sa građanima širom Srbije
Srpska ekonomija
Taktičko-tehničkim zbrovima obeležen je Dan Ministarstva unutrašnjih poslova i Dan policije. Uz edukativne programe, slikovnice i crteže program na Kalemegdanu imao je preventivni karakter, pa su mališani imali priliku da se kroz razgovor i simulacije upoznaju sa pravilima bezbednog ponašanja u saobraćaju, reagovanja u slučaju vanrednih situacija, bezbednog ponašanja na internetu
Intenzivan rad MUP-a u cilju postizanja većeg stepena bezbednosti svih građana
Srpska ekonomija
Ponosan sam na visok stepen posvećenosti, morala i sloge svih pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, kojima me svakodnevno uveravaju u spremnost da sutra, ukoliko zatreba, deluju kao jedno, nepokolebljivi u odbrani države i svog naroda, naglasio je ministar Gašić i najavio za naredni period izgradnju 11 objekata
Koncert letnje noći 2023. 8. juna u parku Šenbrun
Srpska ekonomija
Ovogodišnji koncert letnje noći u parku Šenbrun će biti održan 8. juna sa početkom u 20.30 časova. Fokus koncerta će biti dela u rasponu od francuskog romantizma do impresionizma. Prvi put će u program biti uvršteno delo francuske kompozitorke Lili Bulanže, prve žene dobitnice prestižne Rimske nagrade 1913. godine
Građani i privreda kvalitetu eUprave daju visoku ocenu četiri
Srpska ekonomija
Čak 95% ispitanih privrednih subjekata koji su korisnici Portala eUprava koriste najviši nivo pristupa, odnosno elektronski sertifikat ili aplikaciju Consent ID putem kog mogu da se koriste svim uslugama koje pruža ova platforma
TONS ugostio turoperatore iz Turske
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije, „Turkish Airlines” i njegov podbrend „AnadoluJet“ su organizovali dolazak dvanaest predstavnika najuticajnih organizatora putovanja iz Izmira. Uvođenje novog direktnog leta između Beograda i Izmira učinilo je našu zemlju još atraktivnijom destinacijom za turiste iz Turske
Mašinski fakultet u Beogradu apsolutni pobednik Mašinijade 2023
Srpska ekonomija
Studenti Mašinskog fakulteta u Beogradu zauzeli su prvo mesto u generalnom plasmanu na nedavno završenoj 62. Mašinijadi, koja je održana u Ohridu u Republici Severna Makedonija
Predstavnici medija iz Nemačke i Austrije u poseti Srbiji
Srpska ekonomija
U organizaciji Turističke organizacije Srbije, u periodu od 31. maja do 04. juna, u okviru studijske posete, u Srbiji borave predstavnici medija iz Austrije i Nemačke. U posetu Srbiji došli su novinari medijskih kuća Pannonien TiVi & Reisesofa, Richter direct, Cleven Reisen, Salzburger Nachrichten, Pressebüro Düring i Travel continent
Od januara do aprila u Srbiji boravilo 1.087.658 turista
Srpska ekonomija
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u periodu januar-april 2023. godine u Republici Srbiji boravilo je ukupno 1.087.658 turista, što je za 20% više u odnosu na prva ćetiri meseca 2022. godine, od čega je domaćih bilo 572.967 (6% više u odnosu na 2022.) ili 53% od ukupnog broja gostiju, a inostranih 514.691 (+ 41%), odnosno 47% od ukupnog broja gostiju