Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da su delegacije Beograda i Grada Luksemburga danas imale otvorene razgovare o brojnim problemima koji su slični u obe prestonice i predstavljaju izazove za razvoj, a kako je ocenio, ovo je bio samo prvi korak u razvoju saradnje, pre svega na polju kulture, saopštio je Beoinfo.
Vesić je rekao da je bilo važno čuti iskustva Luksemburga iako ta prestonica ima oko 120.000 stanovnika i manja je od Beograda.
"Za nas je bilo zanimljivo i korisno da čujemo kako su u Luksemburgu još pre 20 godina gradili pešačke zone u centru i grad činili humanijim, kako su gradili parkove i trudili se da grad učine komotnijim za život ljudi. U Luksemburgu na saobraćajne gužve nastale novim doseljavanjem odgovaraju izgradnjom nove infrastrukture", rekao je Vesić i dodao da oni maju dovoljno para i mogu to da rade.
Na pitanje da li je moguće uvesti i besplatan javni prevoz u Beogradu poput luksemburškog plana, Vesić je odgovorio da bi bilo moguće kada bi porezi bili jednako visoki i ocenio da te situacije nisu uporedive.
"Ovde su porezi jako visoki, a prevoz na neki način mora da se plati. Ako se ne plaća kroz karte, plaća se iz budžeta, a za to bi moralo da bude novca u budžetu, koji se puni putem poreza", rekao je Vesić i dodao da Grad Luksemburg i sa tako visokim porezima koje plaćaju građani planira samo jednu tramvajsku liniju.
On je istakao da su razgovarali o eventualnoj kulturnoj saradnji, razmeni iskustava, da naši umetnici dolaze ovde, a njihovi u Beograd.
"Ovo je samo prvi korak jer uskoro očekujemo i posetu njihovog premijera Srbiji, kao i parlamentarne delegacije", naveo je Vesić.
Pomoćnik gradonačelnika Luksemburga Serž Vilmes naglasio je da se ovo mesto suočava sa velikim doseljavanjem svake godine, kao i sa mnogo ljudi iz okolnih zemalja koji tu svakodnevno dolaze da rade.
"Vlada Luksemburga je odlučila da će od sledeće godine javni saobraćaj u gradu biti besplatan i očekujemo da će se povećati broj korisnika, ali sistem javnog prevoza u međuvremenu moramo da poboljašamo", rekao je on.
Luksemburg ima puno gradilišta na ulicama i saobraćajnicama, a Vilmes ne krije da se ljudi na to žale, kao i na gužve u saobraćaju.
"Sve investicije koje se realizuju su u cilju poboljšanja kvaliteta života građana i mislim da svi gradovi sa tim moraju da se suoče, pa smo i o tome razgovarali da gradovi moraju da postanu humaniji i održiviji", rekao je Vilmes.
Luksemburg posle više decenija ponovo gradi tramvajsku liniji, kako bi pojačao javni gradski saobraćaj i smanjio gradske gužve.
Delegacija Beograda boravi u Luksemburgu, gde će kasnije danas potpisati ugovor sa Evropskom investicionom bankom o 35 miliona evra kredita za izgradnju kanalizacije u naseljima na beogradskoj levoj obali Dunava.