Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Pušten u saobraćaj istočni krak Koridora 10

Bancarevo
Foto: SICIP
Srpska ekonomija

U prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, predsednice Vlade Srbije Ane Brnabić i predsednika Vlade Bugarske Bojka Borisova, danas je svečano otvoren istočni krak Koridora 10 ka bugarskoj granici.

Puštanjem za saobraćaj istočnog kraka Koridora 10 zvanično je obeležen kraj radova na tom koridoru, čija je ukupna dužina kroz Srbiju 813 kilometara.

Predsednik Vučić je prethodno dočekao Borisova na drugoj strani tunela Bancarevo i zajedno su se dovezli kroz taj tunel dugačak 881 metar.

Ovaj put i kilometri puteva koji su do sada izgrađeni upravo su ono što smo želeli kada smo počeli da menjamo zemlju, da menjamo sebe, poručio je Vučić na otvaranju ove deonice Koridora 10. navodi se u saopštenju.

On je istakao da nećemo stati na ovome, nastavićemo dalje, gradićemo bez prestanka da bismo imali više posla, više investicija, da bismo završili taj čarobni krug i da bismo mogli da kažemo da smo stvorili uspešnu i za nas svakako najlepšu zemlju na Balkanu.

I kada smo pre nekoliko godina počeli da menjamo Srbiju želeli smo baš ovo, želeli smo čuda, kilometre auto-puteva, da to bude način kako se izražavamo, novi standard, novo polazište, podsetio je predsednik Srbije.

Danas smo izgradili više tih kilometara nego za poslednjih 40 godina. Ostavili smo iza sebe prašnjavu prošlost i okrenuli se budućnosti. Da bi ljudi mogli da odlaze, ali i da se vraćaju u Srbiju, istakao je Vučić.

Predsednik Srbije obratio se danas na otvaranju istočnog kraka Koridora 10 na bugarskom jeziku, pozdravljajući Bugare koji žive u našoj zemlji, kao i premijera te zemlje Bojka Borisova i članove njegove delegacije.

On je rekao da zbog Bugara koji žive u Srbiji, ali i zbog bugarskih gostiju, želi da se obrati na jeziku suseda.

Vučić je tokom kratkog obraćanja na bugarskom ukazao na značaj deonice istočnog kraka za odnose dveju zemalja, i iskazao zahvalnost građanima na podršci za izgradnju ove deonice.

Prema njegovim rečima, Srbija će imati pristup lukama Burgas i Varna zahvaljući današnjem otvaranju koridora.

Vučić je ponovio da treba da budemo ponosni na svoj rad i trud, zahvaljujući kojem je izgrađen Koridor 10, čiju izgradnju su, kako je istakao, finansirali građani Srbije, posredstvom kredita Evropske investicione banke.

To su putevi o kojima se maštalo i čeznulo, rekao je predsednik Srbije i iskazao zahvalnost svim radnicima koji su pomogli da se on izgradi.

Prema njegovim rečima, u jednom delu Koridora ima osam traka zbog uzbrdica, pri čemu se ovom deonicom izbegava Sićevačka klisura, ali i "otvara" Stara planina.

Izgradnja puta je, kako je naglasio i investicija za budućnost, koja će doneti nove investicije, radna mesta, veći promet.

Vučić je dodao i da je u tom delu najveći saobraćaj iz Turske, čiji će državljani sada moći da putuju brže i jeftinije.

Borisov je poručio da se otvaranjem istočnog kraka Koridora 10 spajaju Zapadna i Istočna Evropa.

Kao i Nemci, koji su imali Berlinski zid, koji je pao pre 30 godina, i zid između dve zemlje, Srbije i Bugarske, je "pao", poručio je premijer Bugarske.

I vaše su sada bugarske luke Varna, Burgas i sve do Istanbula nemamo prepreke. Cela bugarska privreda će koristiti ovaj put u celosti, ukazao je on i čestitao svima na izgradnji puta, koji će, uz veliki značaj za ekonomije, biti i bezbedan za saobraćaj.

Do 1. decembra vožnja auto-putem istočnog kraka Koridora 10, od Niša do Dimitrovgrada, u dužini od 86,9 kilometara biće besplatna, a posle toga 1.200 dinara.

Ukupna dužina celog Koridora 10 u Srbiji iznosi približno 813 kilometara, a njegov istočni krak od Niša do Dimitrovgrada ukupne je dužine 86,9 kilometara. Od Beograda do granice sa Bugarskom kod Dimitrovgrada ubuduće će se stizati za nešto manje od tri sata.

Deonice na istočnom kraku Koridora 10 koje su danas puštene u saobraćaj su deonice od Proseka do Crvene Reke (22,5 kilometara),  Prosek–Bancarevo (9,4 kilometra), tunel Bancarevo (približno 700 metara) i Bancarevo–Crvena Reka (12,4 kilometara).

Puštanjem u saobraćaj istočnog kraka Koridora 10 završena je izgradnja kompletnog drumskog Koridora 10 kroz Srbiju.

Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon, čija je ukupna dužina 2,6 kilometara), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i približno 780.000 tona asfalta.

Tunel Bancarevo opremljen je najsavremenijim sistemima koji omogućavaju bezbedan saobraćaj, a svim tim sistemima upravljaju obučeni timovi iz jedinstvenog Tehničko-operativnog centra, koji se nalazi kod tunela Bancarevo i iz kojeg se prati saobraćaj na još dva tunela na istočnom kraku - Sopot i Sarlah.

Ukupna vrednost izgradnje istočnog kraka Koridora 10 procenjuje se na oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledica izmene projekata.

Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važan i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku.

Ovaj auto-put povezaće dva okruga, Nišavski i Pirotski, sa približno 450.000 ljudi, velike privredne centre u ovom delu Srbije - Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom “Konstantin Veliki” u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama u ovom delu Srbije, kakva je Stara planina.

Auto-put je, pored povezivanja Srbije sa zemljama EU, važan i zbog veće bezbednosti u odnosu na magistralne puteve, kao i zbog očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.

Ostali naslovi

U Ohridu o malom Šengenu
Srpska ekonomija
Uspostavljanje "malog Šengena" bila je tema razgovora lidera država Zapadnog Balkana danas u Ohridu
Istraživanje: Građani Srbije očekuju platu od 600 evra
Srpska ekonomija
Građani Srbije očekuju platu od 600 evra, a Hrvatske 1.300 evra, pokazalo je istraživanje sajta Poslovi.infostud
Subvencije za skoro 7.000 poljoprivrednika
Srpska ekonomija
Poljoprivrednici koji se bave organskom proizvodnjom mogu da računaju na veće podsticaje u 2020. godini, posebno za biljnu proizvodnju, a u Ministarstvu poljoprivrede očekuju da će podsticaji pomoći da u narednih pet godina dostignemo pet odsto površine pod organskom proizvodnjom u odnosu na ukupne obradive površine
Beč 2020. slavi 250. rođendan Betovena
Srpska ekonomija
Sledeća godina će u glavnom gradu Austrije biti u znaku velikog muzičara i kompozitora Ludviga van Betovena
Srpski i studenti iz regiona u Gracu
Srpska ekonomija
Studenti i diplomci u oblastima ekonomije i prava iz Srbije i regiona mogu i ove godine da dobiju „Best of South East“ stipendije za studije u Gracu
Budućnost Srbije u povezivanju sa regionom i Evropom
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da je završetkom Koridora 10 Srbija pokazala da je zemlja koja se povezuje sa regionom i Evropom, koja gleda u budućnost i teži ubrzanom razvoju
Učešće predstavnika RGZ na obuci o ERRA IPA DRAM platformi
Srpska ekonomija
U organizaciji IPA DRAM projekta početkom novembra u Ankari održana je obuka o korišćenju ERRA IPA DRAM platforme
Auto-putevi važni za ostanak ljudi u Srbiji
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović ocenila je danas da je završetak kompletnog istočnog kraka Koridora 10 važan zbog svih građana istočne Srbije, da bi ljudi ostali tu da žive i da bi se otvarale nove  fabrike
Konkretni rezultati jačanja partnerstva Srbije i Kine
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić izjavila je nakon završetka posete Šangaju da očekuje više kineskih investicija u Srbiji, a posebno u oblasti inovacija, tehnologije, istraživanja i razvoja svega što će nam doneti ubrzan razvoj i konkurentnu prednost u budućnosti
Dementne osobe u bečkom javnom prevozu
Srpska ekonomija
Bečki gradski prevoznik „Wiener Linien“ je zajedno sa Bečkim univerzitetom, Kancelarijom za održivu kompetenciju i društvom „Caritas Socialis“ dve i po godine istraživao na temu dementnih osoba u javnom prevozu