U Srbiji on-line kupovina postaje sve popularnija - 73% korisnika finansijskih usluga kupuje on-line i u pogledu pozitivnih iskustva među prva tri izdvajaju: dostupnost bilo gde (81%), brzina i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (69%). Korisnici finansijskih usluga u Srbiji preferiraju plaćanje karticama za on-line kupovinu (49%), platnim karticama po isporuci (34%), dok bi skoro trećina (32%) volela da on-line kupovinu plaća aplikacijama za slanje novca. Takođe, Srbi kupuju on-line putem aplikacija 2-3 puta mesečno, a 37% koristi mobilne uređaje za on-line kupovinu. Prema istraživanju, 87% ispitanika smatra da je mobilni telefon najbolja alternativa platnoj kartici.
Sigurnost podataka jedan je od najvećih izazova digitalizacije kako za organizacije tako i za pojedince. Iako je 41% ispitanika reklo da ima neko znanje o bezbednosti na mreži, 42% njih je priznalo da relativno slabo poznaje opasnosti na Internetu i žele da nauče više. U slučaju bilo kakvih nedoumica u pogledu sigurnosti podataka, njihov glavni izvor informacija je Internet (63% ga koristi za dalju pomoć). U Srbiji 4% ispitanika koristi aplikaciju ili servis za čuvanje lozinki, dok ih 10% smešta u dokument na računaru, a 36% ih zapisuje u svesku ili na papir.
" Mastercard Identity Check ™ je napredno rešenje koje se od septembra primenjuje za potvrđivanje identiteta koji Mastercard on-line plaćanja čini sigurnijim i jednostavnijim - u bilo koje vreme, na bilo kom uređaju. Zasniva se na jednokratnom kodu, prepoznavanju lica, otisku prsta ili drugim biometrijskim podacima što pruža veću sigurnost protiv neovlašćene upotrebe kartice prilikom plaćanja putem interneta.", rekao je Nikola Mehandžić, direktor razvoja poslovanja za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u kompaniji Mastercard i dodao:" Mastercard Identity Check ne samo da čini digitalna plaćanja sigurnijim, već takođe povećava broj odobrenih transakcija bez ugrožavanja korisničkog iskustva.”