Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustvovala je danas, zajedno sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, otvaranju deonice auto-puta „Miloš Veliki“ od Surčina do Obrenovca.
U saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi se da je Vučić tom prilikom čestitao građanima na završenom kompletnom auto-putu od Beograda do Čačka, poručivši da će izgrađeni putevi omogućiti bolju budućnost Srbije, nove investicije i nove fabrike.
Od danas su Beograd i Čačak bliži jedan drugom, kao i sva mesta između njih. Od Beograda do Čačka nekad se putovalo dva i po sata, a od danas sat vremena, poručio je predsednik Srbije.
Vučić je čestitao potpredsednici Vlade i Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture na uspešno realizovanom projektu.
Mihajlovićeva je rekla da je izgradnjom deonice Surčin–Obrenovac auto-put “Miloš Veliki” doveden na pet minuta od Beograda.
Sa izgrađenih 350 kilometara auto-puta, kao i više od 500 kilometara rehabilitovanih pruga, pokazali smo da u Srbiji ništa više nije daleko. Ovaj auto-put nije samo veza koja spaja Obrenovac, Ub, Lajkovac, Ljig i druga mesta u zapadnoj Srbiji, on nije samo veza koja pomaže privredi. Ovaj auto-put je deo naše istorije, koja nas podseća na to da smo uvek, ma koliko bilo teško, bili kadri i sposobni za velika dela, poručila je Mihajlovićeva.
Potpredsednica Vlade dodala je da se danas ovaj auto-put predaje na korišćenje građanima Srbije.
Član Predsedništva BiH Milorad Dodik rekao je da auto-put koji se danas otvara omogućava bolju vezu Srbije i sa Republikom Srpskom, kao i da je Srbija pokazala da je zemlja koja se najbrže razvija u regionu.
Ambasadorka NR Kine u Republici Srbiji Čen Bo istakla je da je deonica auto-puta Surčin–Obrenovac važna za razvoj Srbije, kao i za saradnju Srbije i NR Kine.
Čen Bo je navela da je Srbija postigla velike rezultate u oblasti infrastrukture, čemu su svoj doprinos dale i kineske kompanije, uz ocenu da je saradnja u infrastrukturi značajan deo odnosa Srbije i Kine i važan sadržaj inicijative “Jedan pojas, jedan put”.
Džang Sjaojuen, direktor kompanije CCCC/CRBC u Srbiji, koja je gradila deonicu auto-puta Surčin–Obrenovac, zahvalio je predsedniku Srbije, Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i svim partnerima na podršci tokom čitave realizacije projekta kao i srpskim i kineskim radnicima koji su doprineli tome da auto-put bude uspešno završen i pušten u saobraćaj.
Otvaranju auto-puta prisustvovali su i premijerka Srbije Ana Brnabić, ministri u Vladi Srbije, predstavnici gradova i opština, preduzeća i radnici koji su učestvovali u izgradnji auto-puta, kao i veliki broj građana.
Deonica Surčin–Obrenovac je prva deonica auto-puta E 763 Beograd–južni Jadran, dužine 17,6 kilometara. Vrednost projekta je 208 miliona evra.
Glavni izvođač radova je kineska kompanija China Communications Construction Company (CCCC).
Radovi su započeti 5. maja 2017. godine, a završeni su pre ugovorenog roka, koji je bio 5. januar 2020. godine.
Pored trase puta sa kompletnom infrastrukturom, projekat uključuje i most preko Save i Kolubare, vijadukt preko železničke pruge Ostružnica–Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.
U sastavu deonice se nalazi most preko reka Save i Kolubare dužine 1.581 metar, kao i još 11 mostova, čija je ukupna dužina 1.167 metara.
Deo auto-puta su i dve petlje – Surčin i Obrenovac. Petlja Surčin povezuje novu trasu auto-puta sa obilaznicom oko Beograda, odnosno sa budućim putem od Novog Beograda do Surčina, dok se na petlji Obrenovac novi auto-put povezuje sa već izgrađenom trasom auto-puta „Miloš Veliki“ od Obrenovca do Ljiga.
Do petlje Surčin, dok se ne izgradi veza Novi Beograd–Surčin, moći će da se dođe isključenjem sa auto-puta Beograd–Zagreb posle beogradskog aerodroma (pravac ka Ostružničkom mostu) iz pravca centra Beograda, preko Banovog brda i Ostružnice (pravac preko Ostružničkog mosta prema Surčinu).
Deonica Surčin–Obrenovac isključena je iz sistema naplate putarine. Nakon otvaranja deonice od Surčina do Obrenovca i dalje će funkcionisati zatvoreni sistem naplate putarine po pređenom kilometru, sa šest naplatnih stanica: čeonim u Obrenovcu i Preljini i bočnim na Ubu, u Lajkovcu, Ljigu i Takovu.
Zajedno sa završenim deonicama (Obrenovac–Ub, Ub–Lajkovac, Lajkovac–Ljig i Ljig–Preljina), ostvariće se neprekidan pun profil auto-puta od Beograda do Preljine u ukupnoj dužini od 120 kilometara, navodi se u saopštenju.