Onlajn kupovina u Srbiji nesumnjivo raste, a oko 1,8 miliona građana na taj način je kupovalo, najviše odeću i sportske proizvode, zatim dobra za domaćinstvo, nameštaj, igračke, a često su onlajn rezervisali smeštaj za odmor i plaćali aranžmane za putovanja.
Minule godine je onlajn kupovina zabeležila skok od 32,8 odsto u odnosu na 2018, kaže državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, oslanjajući se na podatke Zavoda za statistiku, preneo je Bankar.rs.
“Narodna banka Srbije je u novembru izbacila podatak da je ukupna platna transakcija kupovine robe i usluga preko interneta u 2019. iznosila 12,3 milijardi dinara i ovo je značajan skok u odnosu na protekle godine”, rekla je Matićeva.
Prema njenim rečima, u poređenju sa 2018. to je povećanje trgovine putem interneta za 32,8 odsto, u poređenju sa 2017. povećanje za oko 118 odsto, a u odnosu sa 2016. to je povećanje od čak 302 odsto.
Matićeva ističe da iz godine u godinu platna transakcija putem interneta postaje sve dominantnija u Srbiji.
Kaže da je u poslednjih godinu dana nešto više od 1,8 miliona ljudi u našoj zemlji kupovalo putem interneta, što je povećanje u odnosu na prethodnu godinu za 18 odsto.
“Smatramo da to povećanje jeste značajno, ali da nije dovoljno i da postoji veliki prostor za povećanje kako broja kupaca, tako i broja platnih transakcija putem interneta”, navela je dr#avna sekretarka.
Ističe da će Ministarstvo na tome raditi sledeće godine, što je, navodi ona, u skladu i sa Akcionim planom koji je Vlada Srbije donela za promociju elektronske trgovine. Osim toga, razvoj elektronske trgovine omogućiće i nova pravila u okviru novog Zakona o trgovini koji uvodi pojam “elektronske prodavnice” i “elektronske platforme”.
U Ministarstvu kažu da ti pojmovi do sada nisu bili u domaćem zakonodavstvu, a to znači da će kupcu sada biti nedvosmisleno jasno od koga kupuje robu i kome da se obrati u slučaju reklamacije proizvoda.