Polovina svetskog stanovništva kupuje preko interneta, što je veliki napredak u odnosu na period od pre 12 godina kada je tek petina imala iskustva sa onlajn trgovinom.
U Srbiji je prošle godine ovako kupovalo 1,8 miliona građana, a pre samo pet godina onlajn kupaca bilo je upola manje.
Trend rasta ne posustaje, pa je u 2019. onlajn kupovina povećana za 32,8 odsto u odnosu na godinu ranije, a kako je rekla državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, to povećanje je u odnosu na 2017. veće 118 odsto, u odnosu na 2016. i više od 300 odsto, prenosi Bankar.rs.
Matić je rekla da je Narodna banka Srbije u novembru saopštila da je ukupan iznos transakcija kupovine robe i usluga preko interneta u 2019. bio 12,3 milijardi dinara.
Osim velikog rasta onlajn trgovine, za 12 godina promenili su se i trendovi. Istraživanja su pokazala da su tokom 2008. građani Srbije preko interneta kupovali najviše knjige, časopise i muziku.
Danas je to malo drugačije, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, 63 odsto onlajn kupaca u prošle godine pazarilo je sportske proizvode i odeću, 37,9 odsto kupovalo je nešto za domaćinstvo, nameštaj i igračke, dok je 23 odsto iskoristilo karticu da plati smeštaj za odmor.
Na listi artikala je dobro kotirana i elektronska oprema, ulaznice za kulturne događaje, i dalje knjige i novine, kao i igrice, filmovi, muzika.
Hrana se najmanje kupovala preko interneta tokom prošle godine.