Beograd je veliki grad, njegove potrebe su ogromne i trudimo se da iz dana u dan uradimo nešto dobro za Beograd, kako bi građani osetili poboljšanje, rekao je predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević, koji je dodao da je predlog budžeta rekordan i da iznosi ukupno 143 milijarde u okviru grada i gradskih opština.
"Mi pratimo politiku Vlade Srbije i kao što je bilo najavljeno povećanje zarada zaposlenima u upravi od osam odsto, zaposlenima u ustanovama socijalne zaštite od devet odsto i zaposlenima u kulturi od deset odsto, sve je to plod ekonomske aktivnosti i Beograda i republike. U prilici smo da povećamo plate i zbog toga se radi i rebalans budžeta. Naravno, nema zaduživanja i sve se radi iz sopstvenih prihoda", rekao je Nikodijević gostujući na TV Happy, prenosi Beoinfo.
Kako je rekao, predlog budžeta je rekordan, to je veliki novac za Grad Beograd, to je, navodi, gotovo 50 odsto veći budžet nego 2012. godine.
"Nastojimo da on bude delom razvojni, delom socijalni, u kome će biti novca i za infrastrukturu, ali i za potrebe građana. Najveća izdvajanja, 18 milijardi ići će za subvencije za vrtiće i subvencionisaćemo svih 78.000 dece koja danas idu u obdaništa, što je pomoć i roditeljima. Izjednačili smo prava dece u privatnim i državnim vrtićima, nastojaćemo da sva deca, bez obzira na to da li je jedan roditelj zaposlen ili ne, imaju mogućnost da se upišu u privatni ili državni vrtić i grad će to sufinansirati", rekao je Nikodijević.
Grad odvaja i 1,6 milijardi dinara za zdravstvo, jer iako su osnivačka prava primarne zdravstvene zaštite prešla na republiku, grad koristi svoju zakonsku mogućnost da dalje ulaže u opremu i izgradnju novih zdravstvenih stanica, naveo je on.
"Pet milijardi ostaje za socijalnu zaštitu, povećavaju se i sredstva za kulturu na više od četiri odsto, što potvrđuje da smo želeli da predložimo izbalansiran budžet koji će svima omogućiti dovoljno novca za funkcionisanje i razvoj", dodao je Nikodijević.
Govoreći o novom mostu preko Save, Nikodijević je istakao da razvoj grada zahteva i neke velike promene u Beogradu, kao i da savremeni grad mora da odgovori potrebama ljudi.
"Slična situacija bila je i kad se gradila „Gazela”, jer je bilo onih koji nisu bili za njenu izgradnju, a danas se čini kao da bi nam dobro došla još jedna. Stari nemački most napravljen je kao privremeni 1942. godine i njegovi kapaciteti ne zadovoljavaju potrebe koje danas traži Beograd. Ako uzmemo u obzir da će se u nastavku mosta, kod Ekonomskog fakulteta graditi tunel koji će povezati savsku i dunavsku terasu i koji će izaći u Ulicu despota Stefana, to će omogućiti stanovnicima Borče, Ovče, Koteža, Krnjače, Karaburme i drugih naselja da ostvare vezu sa Novim Beogradom, koja se neće ukrštati sa drugim saobraćajnicama. To će biti most sa četiri trake, dve biciklističke staze i pešačkim stazama sa obe strane mosta. Kao odgovorni ljudi, mi moramo da rešavamo probleme, a budžetom za 2020. godinu predviđeni su i drugi projekti koji Beograđanima treba da omoguće bolji saobraćaj – od rekonstrukcije Ulice kneza Miloša, preko Bulevara patrijarha Pavla do drugih projekata", rekao je on.
Govoreći o nabavci novih autobusa, Nikodijević je dodao da je ona u toku.
"Mi smo građanima obećali bolji i komforniji prevoz. Samo ove godine nabavili smo 70 novih turskih autobusa, stigla su 42 kineska i još 132 treba da stignu do 30. novembra, tako da ćemo samo ove godine imati 244 nova autobusa, što nikada niko ranije nije kupio za jednu godinu. Prosečna starost vozila u GSP-u će biti pet godina, a sledeće godine kupićemo još sto zglobnih, deset elektroautobusa i 40 trolejbusa, što dostiže približnu brojku od 400 novih vozila do kraja sledeće godine. To govori da zaista vodimo računa o kvalitetu, komforu i bezbednosti putnika", zaključio je Nikodijević.