Svi građevinski radovi na jednoj od najzahtevnijih i najkompleksnijih deonica na istočnom kraku Koridora 10 ka bugarskoj granici su gotovi.
Deonica je duga 22,5 kilometara, a puštanje u javni saobraćaj biće 9. novembra, kažu inženjeri Koridora Srbije.
Puštanjem te deonice od Proseka do Crvene Reke ceo auto-put, od Niša do granice sa Bugarskom, biće otvoren za saobraćaj, a pre toga ostalo je samo da se obavi tehnički pregled, prenosi B92.net pozivajući se na Tanjug.
Na toj deonici u brdsko-planinskom terenu izgrađeni su galerija kao kontrateg kosini 6, tunel Bancarevo i tehničko-operativni centar iz kog se obavlja nadzor i upravljanje tunelom, četiri mosta, jedan nadputnjak, a izbušeno je više od 900 šipova ukupne dužine skoro 14 kilometara.
U poslednjih nekoliko meseci, kako je rekao, radilo se neretko i u tri smene kako bi se svi radovi završili, pa je tako na toj donici je bilo anažovano više od 200 radnika i više od 120 jedinica mehanizacije.
Rukovodilac projekta opremanje tunela na Koridoru 10 Marko Milošević kaže da tunel Bancarevo ima dve tunelske cevi od kojih je desna dužine 733 metra, a leva 832 metra uključujući I galeriju.
Tunelske cevi su povezane sa tri poprečna prolaza namenjena za prolazak ljudi u sučaju incidentnih situacija . a Milošević navodi da su prolazi opremljeni protivpožranim vratima i sistemom za ventaliciju kako bi svi učesnici u saobraćaju bili bezbedni.
U tunelu ima 13 različitih sistema koji su zaduženi za bezbednost ljudi, pa je tako, objašnjava Milošević, u tunelu Bancaravo postavljeno 49 kamera koje snimanju svaki metar u tunelu i čuvaju snimljeni sadržaj.
"Ako se desi da se u tunelu zaustavi vozilo, da se pojavi dim, da ispadne neki teret, automatski će se pojaviti na displeju u operativnom centru upozorenje operaterima i predloziće se odgovarajući scenario za reagovanje", rekao je Milošević.
Jedan od najvaznijih sistema u tunelu je sistem za dojavu požara, a tunel ima dvostruko napajanje, iz trafostanice Bancarevo, dok se sa obe strane tunela nalaze dizel agregati od po 500 kilovata koji omogućavaju sedam dana rad tunela bez ikakve intervencije.
Saradnik u Sektoru za projektovanje Koridora Srbije Rastko Krstić kaže da je galerija na koju se nadovezuje tunel izgrađena za samo tri i po meeca.
Objasnio je da je galerija u produžetku leve cevi tunela Bancerevo izgrađena radi trajne stabilizacije kosine 6, i to modernom metodom koja je omogućila bržu izgradnju i stabilnost tokom izvođenja radova.
Dužina galerije je 174 metra, a Krstić navodi da je za njenu izgradnju utrošeno 10.000 kubnih metara betona, 3.500 tona čelika, 132 šipa dužine 16 metara.