Procenjuje se da je tokom 2019. godine oko pet miliona građana Srbije koristilo digitalne servise na mobilnom telefonu. Podjednako ih koriste i muškarci i žene, najviše mladi, pokazuje istraživanje agencije TMG Insights, koja je deo velike međunarodne grupacije Kantar.
Najviše se koristi Viber, i to navodi 77 odsto ispitanih u poslednjem kvartalu 2019. godine. Na drugom mestu je Facebook (68 odsto), na trećem Instagram (59 odsto), a slede Facebook Messenger (59 odsto) i WhatsApp (55 odsto).
Najveći rast do kraja 2019. godine (u odnosu na prvi kvartal 2018. godine) beleži Instagram (+18 odsto), WhatsApp (+13 odsto) i Viber (+10 odsto).
Polovina ispitanih građana čita vesti preko novinskih aplikacija na mobilnom telefonu, a mape, navigaciju i turističke aplikacije koristi nešto manje od trećine.
Raste broj ljudi koji gledaju TV programe na mobilnom telefonu, kao i broj onih koji igraju igrice, dok izuzetno visok broj građana koristi desktop ili laptop računar, skoro 80 odsto.
Konzole za igrice (npr. Playstation, Nintendo Wii, Xbox) ima oko šest odsto, dok pametni sat (npr. Apple, Pebble, Samsung Galaxy) koristi tri odsto građana.
Iako mali procenat građana ima najsavremenije digitalne uređaje i servise, kao što su pametni uređaji za domaćinstvo, uređaj za virtualnu stvarnost, pametne narukvice ili slično, u Srbiji taj broj iz meseca u mesec sve više raste, navedeno je u saopštenju.