Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Predstavljanje turističke ponude Beograda na sajmu turizma

Beograd
Foto: Beoinfo
Srpska ekonomija

Sekretarijat za privredu, koji podstiče i stara se o razvoju turizma i obogaćivanju turističke ponude na čitavoj teritoriji grada Beograda, predstavlja svoje aktivnosti na 42. Međunarodnom sajmu turizma zajedno sa Turističkom organizacijom Beograda, gradskim opštinama, ustanovama i preduzećima.

Kako je istakao gradski sekretar za privredu Milinko Veličković, od 20. do 23. februara Sekretarijat za privredu će u okviru štanda Beograda promovisati aktivnosti na utvrđivanju strateških pravaca razvoja turizma, obogaćivanju turističke ponude i turističkoj atraktivnosti Beograda, kao i aktivnosti na podsticanju kategorizacije i promocije kategorizovanih ugostiteljskih objekata za smeštaj (kuće, apartmani, sobe i seosko turističko domaćinstvo) koji doprinose raznovrsnosti ukupne smeštajne ponude grada Beograda.

Veličković je istakao da su ove godine izdvojena još znatnija finansijska sredstva za sufinansiranje programa i projekata u oblasti turizma, organizaciju kongresa, manifestacija, edukacija u oblasti turizma i izložbi, kao i za unapređenje programa korišćenjem informacionih tehnologija u turizmu na teritoriji Beograda i pozvao zainteresovane da učestvuju na konkursu koji traje do 28. februara.

– U saradnji sa gradskim opštinama kao što su Čukarica, Surčin, Grocka, Sopot, Vračar, Lazarevac i druge, a u okviru zajedničkog nastupa na štandu Grada Beograda, kao i na posebnim štandovima opština Savski venac, Zemun, Mladenovac, ustanova i preduzeća, deo raznolikog nasleđa, ugostiteljske i turističke ponude biće predstavljen u cilju popularizacije turistički atraktivnih potencijala, događaja i brojnih manifestacija koji mogu animirati i okupiti, pre svega domaće stanovništvo i posetioce, ali i podstaći izlete, boravak i vikende u prirodi ili na ruralnom području grada i pokazati zainteresovanima neka od zanimljivih mesta na kojima do sada još nisu bili u Beogradu – rekao je Veličković za Beoinfo. 

Gradski sekretar je naglasio da Grad Beograd ulaže mnogo u uređenje grada, da se ostvaruje znatan rast turističkog prometa i da se Beograd sve bolje pozicionira na turističkoj mapi Evrope i sveta. Prema podacima Sekretarijata za upravu – Sektora statistike, Beograd je prošle godine posetilo 1.258.348 turista, i što je važno istaći, u odnosu na prošlu godinu osam odsto više inostranih turista. Ostvarena su 2.696.832 noćenja, takođe osam odsto više. Najbrojniji su bili turisti iz Kine – 92.926 (55 odsto više nego prošle godine), Turske – 79.041, Nemačke – 65.650, Hrvatske – 60.899 i iz Grčke – 49.983.

– Beograd je posetilo i više od sto hiljada gostiju koji su došli rečnim brodovima, kruzerima, kojih je bilo 740. Najviše gostiju je bilo iz Nemačke, SAD i Velike Britanije – naveo je Veličković. 

U tom kontekstu istakao je značaj izgradnje infrastrukture za nautički turizam, da su u toku radovi na izgradnji pristaništa kod Stare kapetanije u Zemunu za turističke brodove, kao i pripreme za korišćenje sedam pontona za potrebe turističkog razgledanja grada sa reke i rečnog prevoza. 
U odnosu na prethodne godine, posebno je naglasio značajan napredak u obogaćivanju i raznovrsnosti smeštajne ponude. Turisti su najviše boravili u hotelima. Kontinuirano se otvaraju hoteli značajnih svetskih hotelskih lanaca. Prema podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, u Beogradu ima 112 hotela, što svakako predstavlja porast u odnosu na prethodne godine, a u izgradnji su i novi. U posebnom porastu je i ponuda privatnog smeštaja. Prema podacima Sekretarijata za privredu, na početku 2020. godine u Beogradu je kategorizovano 1.469 smeštajnih jedinica u privatnom smeštaju, sa više od 4.040 ležaja, javlja Beoinfo. 

– Brojni evropski i svetski mediji predstavljaju Beograd kao autentičnu, atraktivnu i poželjnu turističku destinaciju, grad koji nikako ne bi trebalo propustiti i koji nastoji da uvek bude nov i zanimljiv. U periodu koji je pred nama, uložiće se dodatni napori u promociji Beograda na novim turističkim tržištima, da se obogati turistička ponuda novim sadržajima i tako produži prosečno vreme boravka u Beogradu, što bi trebalo da doprinese sve brojnijoj poseti i ukupnim prihodima od turizma – najavio je Veličković. 

Sekretar je pozvao posetioce da dođu na štand Beograda i ovogodišnji sajam turizma, ali i na tradicionalna besplatna razgledanja grada. Obeležavanja Međunarodnog dana turističkih vodiča, u saradnji sa sekretarijatom, organizuje Udruženje turističkih vodiča Srbije. Za sugrađane i goste u nedelju, 23. februara, planirana su besplatna razgledanja Knez Mihailove ulice, Vračara, Zemuna, tematske pešačke ture vođene tragom Branislava Nušića, značajnih Hercegovaca, kao i tura pod nazivom „Bardovi srpskog glumišta” na Novom groblju – muzeju na otvorenom i drugo. 

Ostali naslovi

Sporazum sa EAEU otvara tržište od 180 miliona ljudi
Srpska ekonomija
Ministar finansija u Vladi Republike Srbije Siniša Mali predstavio je danas narodnim poslanicima nekoliko zakona kojima je predviđeno podsticanje rasta preduzetništva, unapređenje poslovanja domaćih preduzeća, posebno izvoza, kao i izgradnja toplovoda Obrenovac–Novi Beograd
Predstavljene novine u uslugama u vezi sa javnim prevozom
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić prisustvovala je danas predstavljanju nove usluge Grada Beograda, koja je nastala povezivanjem Sekretarijata za javni saobraćaj Grada sa sistemom eUprave, a koja će građanima doneti značajne uštede u vremenu i novcu
Podrška kineskim kompanijama koje realizuju projekte u Srbiji
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović razgovarala je danas sa ambasadorkom NR Kine u Srbiji Čen Bo i predstavnicima kineskih kompanija koje učestvuju u infrastrukturnim projektima u Srbiji o problemima uzrokovanim epidemijom koronavirusa u Kini
Mudis pohvalio likvidnost i racionalno fiskalno upravljanje Grada Beograda
Srpska ekonomija
Zamenik gradonočelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da je američka agencija „Mudis” objavila zvaničnu periodičnu analizu kreditnog rejtinga Grada Beograda. U analizi se konstatuje da kreditni profil Grada Beograda (Ba3) odražava njegovo racionalno fiskalno upravljanje, hvali se likvidnost grada i njegova ključna uloga u nacionalnoj privredi
Gradonačelnik Radojičić otvorio 42. Međunarodni sajam turizma
Srpska ekonomija
Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić otvorio je danas 42. Međunarodni sajam turizma zajedno sa potpredsednikom Vlade i ministrom trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije Rasimom Ljajićem i zamenicom ministra zaduženom za turizam u Ministarstvu za turizam i antikvitete Arapske Republike Egipat, Gadom Šalabi
Srpska moda na sajmu Pure London - pure origin
Srpska ekonomija
Na nedavno održanom  sajmu „PURE LONDON - PURE ORIGIN“ u Londonu, svoje brendove i proizvodne programe predstavilo je pet srpskih tekstilnih kompanija u konkurenciji od 1.300 proizvođača ženske, muške i dečije konfekcije iz 14 zemalja, uključujući i vodeće zemlje u tekstilnoj industriji kao što su Velika Britanija, Italija i Turska
Nastavak školske godine 24. februara
Srpska ekonomija
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije donelo je odluku o tome da se nastava u osnovnim i srednjim školama u našoj zemlji nastavi u ponedeljak, 24. februara
Ana Brnabić zatvara Kopaonik biznis forum
Srpska ekonomija
Ana Brnabić, predsednica Vlade Republike Srbije učestvovaće četvrtog dana Kopaonik biznis foruma, a njeno obraćanje predviđeno je pre samih zaključaka Foruma
Danas isplata učeničkih stipendija i kredita
Srpska ekonomija
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da isplata četvrte i pete mesečne rate učeničkih stipendija i kredita, za školsku 2019/2020. godinu, počinje četvrtak, 20. februara
Šansa za jačanje izvoznog potencijala malih i srednjih preduzeća Zapadnog Balkana
Srpska ekonomija
Za mnoga preduzeća iz šest zemalja Zapadnog Balkana (WB6) izvoz predstavlja jedan od načina da prošire svoje poslovanje. Kako bi se ostvario bolji učinak, neophodna je dobra priprema za ovaj značajan korak koji zahteva širok spektar veština, pa se kompanije često tim povodom za podršku obraćaju i matičnim privrednim komorama