Državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić poručila je danas nastavnicima koji su osvojili nagrade na konkursu „Digitalni čas“ da je njihova uloga od izuzetnog značaja u usmeravanju učenika u digitalnom okruženju, saopštila je Vlada Srbije.
Matić je, na svečanom uručenju diploma u Skupštini grada Beograda, navela da su procene da će čak 65 odsto sadašnje školske dece u budućnosti obavljati poslove koji u ovom trenutku ne postoje i da je zbog toga važno da budu pripremljeni za novo doba, i socijalno i profesionalno.
Ona je dodala da, sa druge strane, istraživanja pokazuju da 40 odsto naših učenika ne koristi internet za školske zadatke.
Vi svakako spadate u one koji se trude da deca iskoriste sve potencijale novih tehnologija, a konkurs „Digitalni čas“ je pokrenut sa ciljem da vas podstaknemo da pokažete deci da računari i pametni telefoni ne služe samo za igru, već da mogu da im olakšaju učenje, poručila je Matić.
Prema njenim rečima, ministarstvo pruža podršku nastavnicima i kroz jačanje digitalne infrastrukture u školama, sprovodeći kapitalni projekat „Povezane škole“, u okviru kojeg su sve škole povezane na Akademsku mrežu Srbije.
Oko pet stotina škola je, kako je podsetila, dobilo lokalnu računarsku mrežu koja će omogućiti digitalizaciju celokupnog nastavnog procesa.
Nastavnike je pozdravio i Srećko Miodragović, savetnik predsednika „Komtrejd grupe“, koja je zajedno sa Društvom „Almagi“ i Matematičkom gimnazijom podržala ovogodišnji konkurs.
Miodragović je istakao da ta kompanija prepoznaje uticaj inovativnog pristupa u obrazovanju na društveni i privredni razvoj.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sprovelo je osmi po redu Nagradni konkurs za nastavnike osnovnih škola „Digitalni čas“ u školskoj 2019/2020. godini.
Cilj konkursa je podsticanje upotrebe informacionih tehnologija kao nastavnih sredstava, odnosno upotreba informacionih tehnologija koje su primenjive u nastavi i usklađene sa zadacima i ciljevima časa.
Prijavljeno je 255 radova, od kojih je 163 ispunilo uslove konkursa, a 51 rad je odabran za nagradu u oblasti matematike, računarstva, informatike i tehničkog obrazovanja, društvenih nauka, umetnosti i sporta i u oblasti prirodnih nauka, navedeno je u saopštenju.