Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Stvarano u Srbiji i žig Čuvarkuća rastu iz godine u godinu podstičući domaću privredu

Zajedno gradimo prave vrednosti
Srpska ekonomija

Projekat Privredne komore Srbije (PKS) „Stvarano u Srbiji“, usmeren na podršku domaćoj proizvodnji i proizvođačima, kao i žig „Čuvarkuća“ koji nose naši proizvodi istaknutog kvaliteta, u 2025. ulaze u petu godinu postojanja sa sve većim brojem kompanija koje šire palete proizvoda sa ovim prestižnim znakom i kandiduju nove.   

„U procesu obnove korišćenja žiga trenutno je 45 kompanija čiji su proizvodi „Čuvarkuće“, a firme imaju uvek isti cilj - da se potrošači okrenu kupovini domaćih proizvoda. Proizvod koji poseduje žig ima vrednost koja dolazi iz Srbije, bilo kroz resurse, zaposlene ili proizvodne procese. To su kompanije i prepoznale, stalno proširuju svoje liste proizvoda na kojima žele da bude žig 'Čuvarkuća'“, istakao je Đorđe Živanović, savetnik predsednika PKS.

„Stvarano u Srbiji“, koji je PKS zajedno sa Vladom Srbije pokrenula 2020, podseća Živanović, ne obuhvata samo prehrambeni sektor, iako je tu najviše „Čuvarkuća“. Ovaj žig koriste kompanije iz različitih industrija, uključujući građevinarstvo, farmaciju, tekstilnu industriju i mnoge druge, a u narednom periodu je u planu da se širi i na druge sektore, objavila je PKS.

Ovaj projekat od početka ima cilj da potrošačima omogući da na jednostavan način prepoznaju proizvode koji ne samo da ispunjavaju visoke standarde kvaliteta i zaštite životne sredine, već i direktno doprinose razvoju domaće privrede, očuvanju radnih mesta i zaposlenosti.

„Domaći proizvođači ne opstaju sami. Oni su deo lokalnih priča koje se razvijaju u fabrikama, poljima i radionicama širom Srbije. Svaki njihov napredak znači i nova radna mesta. Ljudi koji zarađuju proizvodeći ovde troše taj novac na druge domaće robe i usluge, što omogućava ekonomiji da raste u krugovima. Ovo nije apstraktna teorija. Podaci pokazuju da je prodaja srpskih poljoprivrednih proizvoda porasla za 7,5 posto, dok sve više artikala na policama nosi lokalni pečat. Taj rast nije slučajnost. On počiva na poverenju potrošača koji sve češće cene svežinu, transparentan lanac snabdevanja i veću kontrolu nad procesom proizvodnje“, objašnjava Živanović.

Čuvamo životnu sredinu

Ekološki aspekat je jednako važan. Domaće voće, povrće ili proizvodi od mesa ne moraju da pređu pola planete da bi stigli do stola. Kraći put od njive do prodavnice znači manje emisije gasova, manju potrebu za konzervansima i veću sigurnost za krajnjeg kupca. Sve se ovo pretoči u zdraviju ishranu, očuvanu prirodu i ozdravljenje lokalnog ekosistema, a još jedan cilj koji sam projekat „Čuvarkuća“ ima jeste i zaštita životne sredine, istakao je predstavnik PKS.

Čuvarkuće od zanatskih radnji do velikih brendova

Važno je što „Čuvarkuća“ ne pripada samo velikim brendovima. Inovatori, mala preduzeća i zanatske radnje imaju priliku da se istaknu i ravnopravno konkurišu na tržištu. Mnoge firme koje učestvuju u ovom programu posluju duže od jedne decenije, ali nikad nije kasno da se uključe i novi akteri. Projekat svima pruža šansu da se dokažu, donosi jasne uslove i prati rezultate.

„Kada kupimo proizvod sa ovom oznakom, dobijamo mnogo više od samog artikla. Dobijamo priču o ulaganju u mlade stručnjake, održive prakse i tehnologije razvijene u našoj zemlji. Mnogi brendovi izvoze te iste artikle na inostrana tržišta, pokazujući da srpski kvalitet i inovativnost mogu stati uz rame sa svetskim imenima. To je svojevrsna potvrda da smo sposobni da kreiramo konkurentne proizvode i gradimo reputaciju zemlje koja veruje u svoje resurse“, dodaje Živanović.

Podrška kreativcima i inovatorima

Važno je da kupovina domaćeg ne bude samo odluka vođena cenom ili navikom već svestan potez koji znači podršku onima koji u Srbiji stvaraju nova rešenja, kvalitet i stabilnost. Svaki put kad biramo domaće, pokazujemo da verujemo u zajednicu, u ljude oko nas i u potencijal koji čeka da bude oslobođen.

„Sve se na kraju slije u jednu jednostavnu misao: da vrednost koju stvaramo ovde ostaje ovde. Kupovina domaćih proizvoda gradi ekonomske temelje kojima se ponosimo, čini nas otpornijim na globalne izazove i inspiriše sledeću generaciju da veruje u sopstvene kapacitete“, poručuju iz tima „Čuvarkuća“.

 

Ostali naslovi

U Njujorku potpisan sporazum između Privredne komore Srbije i Tesla Science Foundation
Srpska ekonomija
Direktorka Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije (PKS), Branislava Simanić, potpisala je u Njujorku, u ime predsednika PKS Marka Čadeža, cporazum sa Tesla Science Foundation, sa ciljem jačanja saradnje u oblasti inovacija, preduzetništva mladih i promocije Teslinog nasleđa
Vojno osposobljavanje kandidata za podoficire Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U Centru za obuku i usavršavanje podoficira „Narednik Milunka Savić“ u Pančevu u toku je realizacija drugog modula vojnog osposobljavanja kandidata iz građanstva za podoficire Vojske Srbije. Ovaj model osposobljavanja realizuje se u četiri modula u ukupnom trajanju od devet meseci, a sada je na obuci druga generacija kandidata za podoficire
Novi program integrisanih studija stomatologije na Medicinskom fakultetu VMA
Srpska ekonomija
Medicinski fakultet Vojnomedicinske akademije Univerziteta odbrane prvi put će upisati kadete i studente na program integrisanih akademskih studija stomatologije u narednom upisnom roku, u junu 2025. godine
U Beču 160 muzeja prilagođeno osobama sa invaliditetom
Srpska ekonomija
U glavnom gradu Austrije predstavljena je proširena verzije „Inkluzivnog muzejskog vodiča“. U novom izdanju nalazi se ukupno 160 muzeja, što predstavlja povećanje od 30 institucija. To pokazuje koliko ozbiljno domaći muzejski sektor pristupa ovom pitanju
Srpska Nova godina dočekana uz novi spektakularni vatromet na Kuli Beograd
Srpska ekonomija
Neposredno pre „sklapanja kazaljki“ u noći između 13. i 14. januara, na najvišoj zgradi u Srbiji i regionu emitovana je specijalna projekcija sa nacionalnim simbolima, a kada je odbrojana i poslednja sekunda stare godine, usledilo je novi senzacionalni vatromet na nebu iznad reke
Srećna Nova godina i božićni praznici!
Srpska ekonomija
Srećnu Novu godinu i božićne praznike želi vam redakcija Srpske ekonomije!
Kineska TV CGTN i italijanski list Republika o besplatnom prevozu u Beogradu
Srpska ekonomija
Kineska državna televizija CGTN napravila je prilog o besplatnom javnom prevozu u Beogradu, u kojem je pokazala veliku zainteresovanost i pozitivno ocenila ovu odluku gradonačelnika Aleksandra Šapića. Italijanski dnevni list „Republika” takođe u afirmativnom tonu izveštava o besplatnom prevozu u Begradu
Obuka najmlađe generacije vojnika na služenju vojnog roka
Srpska ekonomija
U centrima za obuku Vojske Srbije u Somboru, Valjevu i Leskovcu u toku je realizacija osnovne obuke vojnika koji su dobrovoljno služenje vojnog roka započeli početkom decembra prošle godine
Ako vam se putuje, a novčanik se istanjio, postoji rešenje
Srpska ekonomija
Ako se vaš novčanik „istanjio“ tokom novogodišnjih i božićnih praznika, a u novogodišnjoj noći ste sebi poželeli neko čarobno i nezaboravno putovanje, potpuno drugačije od standardnih letovanja i zimovanja, KLM ima savet za vas kako da ispunite želju i pritom uštedite
Prošla godina jedna od najboljih u istoriji merenja kvaliteta vazduha u Beču
Srpska ekonomija
Kvalitet vazduha u Beču je na vrlo dobrom nivou. Prvi preliminarni bilans celokupne prošle godine prema Bečkoj mreži za merenje vazduha pokazuje da je kvalitet vazduha u Beču 2024. godine ponovo dostigao vrlo dobar nivo. Zakonski granični nivoi zagađivača ispoštovani su 2024. godine na svim mernim mestima