Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Boje na slikama odlučuju gde ćemo na odmor

Beč
Srpska ekonomija

Slike utiču na odluke. Kako se boje, punoća i osvetljenost odražavaju na percepciju mesta za odmor.

Mnogima je poznata situacija kada se u potrazi za sledećim mestom za odmor pregleda bezbroj internet stranica, čitaju ocene, upoređuju cene i ponude. U nekom trenutku pada odluka za određeno mesto jer su fotografije bile ubedljive. More je plavlje, zalazak sunca zlatniji, šume zelenije nego negde drugde.

Svesna odluka? Ne, kaže bečki stručnjak za marketing Anke Šnajder sa Ekonomskog fakulteta u Beču. „Pre će biti da je to vešta reklama. Jer boja, tačnije rečeno nijansa, intenzitet kao i osvetljenost neke fotografije prilikom izbora destinacije za odmor igraju značajnu ulogu. Ipak ne kupuje se samo putovanje, već doživljaji, emocije.“ Prema tome, prava fotografija može da bude odlučujuća u odnosu na konkurenciju. Zbog toga se imidž-fotografije često tehnički ulepšavaju da se privuče više gostiju. Ukoliko se realnost previše iskrivi, to može da ima negativne posledice. Anke Šnajder preporučuje: „Optimalno bi bilo koristiti nijanse jednog grada koje su određene kroz arhitekturu, panoramu i stanovništvo i njih poboljšati kroz male ali ciljane promene intenziteta boje i svetlosti. Ugrađeno u jednu marketinšku strategiju, to može uticati da gosti pred putovanje utonu u atmosferu jednog grada.“

Do ovog rezultata Šnajder je došla na osnovu studije Grada Beča. Analizirajući internet-strane turističkih organizacija evropskih metropola Londona, Pariza, Barselone i Beča najpre se pokazalo da se na intenzivnije boje pozitivnije reaguje, nego kada je zasićenost boje niža. Međutim, povećana osvetljenost fotografije odražava slabiju snagu.“ Na osnovu toga napravljen je spektar boja kao i emocija za svaki grad i urađeno poređenje. „Rezultat je pokazao da je vizuelni online-doživljaj kod svih trebalo poboljšati. Razlog za to je, ono što se postavlja na internet-stranice je odluka iz stomaka koja nije bazirana na analizi boja.“

Konkretno za Beč, Šnajder kaže da su boje dobro odabrane i prate jasan koncept (https://www.wien.info/en ). Najčešće se koriste tople boje, a nijanse crvene i žute dominiraju. Na svim fotografijama se može videti zlatni sjaj sa nižim intenzitetom. Poboljšanjem nijansi, intenziteta i osvetljenosti moglo bi se uticati na još bolje emocionalno delovanje fotografija.

Ostali naslovi

Pad cena sirove nafte pozitivno deluje na oporavak kineske ekonomije
Srpska ekonomija
Kineski analitičari procenjuju da će kineska ekonomija lakše prebroditi trenutnu krizu sa smanjenom cenom sirove nafte, naročito avio-kompanija i naftno-prerađivačka industrija
Odložen Sajam automobila u Beogradu
Srpska ekonomija
Beogradski sajam automobila "DDOR BG car show" odložen je zbog situacije izazvane korona virusom, a u cilju prevencije i sprečavanja daljeg masovnijeg obolevanja, rekla je direktorka Beogradskoj sajma Danka Selić
Kina najavljuje izgradnju 215 aerodroma 
Srpska ekonomija
Kina će širom zemlje do 2035. izgraditi novih 215 modernih aerodroma, u proseku 14 godišnje kroz period od petnaest godina
Zlato od sad dostupno putem Revoluta
Srpska ekonomija
Globalna finansijska platforma Revolut objavila je da kupci s Premium i Metal računima sada imaju pristup zlatu putem aplikacije Revolut
Objavljene očekivane cene za 10 poljoprivrednih proizvoda
Srpska ekonomija
Ministarstvo poljoprivrede objavilo je pretpostavljene cene za 10 poljoprivrednih proizvoda koji su najviše zastupljeni na našim oranicama i u voćnjacima
Dve platne institucije mogu da kreditiraju građane i privredu
Srpska ekonomija
Privreda i građani kredite mogu da uzimaju samo kod banaka, međutim postoje i izuzeci od ovog inače vrlo čvrstog pravila
Vlada razmatra da sredstva deli besplatno po prioritetu
Srpska ekonomija
Vlada Srbije će pokušati da ublaži nestašicu biocidnog preparata za dezinfekciju supstancom koja je jedini siguran preparat koji otklanja opasnost od virusa korona, dogovorom sa kompanijom "Sigma" iz Kule, potvrdio je tu informaciju i predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež
Još nema razloga za zatvaranje vrtića, škola i fakulteta
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić izjavila je danas, tokom vanrednog obraćanja predstavnicima medija, da, uprkos zabrinutosti građana zbog koronavirusa, nema razloga da se zatvore vrtići, škole i fakulteti, istakavši da je to stav stručnjaka, saopštila je Vlada Srbije
Intenzivnija privredna saradnja sa Francuskom
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić razgovarala je danas sa francuskim senatorom Olivijeom Kadikom o nastavku privredne saradnje Francuske i Srbije i projektima čija se realizacija očekuje u narednom periodu, kao i o trenutnoj situaciji izazvanoj koronavirusom i posledicama koje će ona imati na sektor ekonomije
Lakši izvoz voća i povrća u Rusku Federaciju
Srpska ekonomija
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da će izvoznici svih vrsta voća iz naše zemlje u Rusku Federaciju, osim jabuka, breskvi i nektarina, ubuduće lakše plasirati robu na to tržište, zahvaljujući novim pravilima po kojima je neophodni minimalni kapacitet hladnjača smanjen sa 500 na 200 tona