Šabac i Sombor prve su lokalne samouprave u Srbiji koje će uvesti ČetBot asistenta za upite građana i privrede, a ista tehnologija primenjivaće se i u Bijeljini i Laktašima u Bosni i Hercegovini. Reč je o lokalnim samoupravama koje imaju sertifkat povoljnog poslovnog okruženja.
Virtualni asistent biće dostupan građanima i privredi 24 sata, sedam dana u nedelji. Preko pametnog telefona ili kompjutera korisnici će se povezati sa virtualnim asistentom koji će davati odgovore na pitanja koja su u nadležnosti lokalnih samouprava.
Istraživanje je pokazalo da se u okviru jedne oblasti čak u 70 odsto slučajeva postavljaju ista pitanja. Zato je odlučeno da se izdvoji nekoliko oblasti, s tim da će se lokalne samouprave na početku opredeliti za jednu. Te oblasti su urbanizam, prostorno planiranje, komunalne usluge, turizam i izdavanje dokumenata.
„Očekujemo da se ovakvim sistemom najpre rasterete službenici u lokalnoj administraciji, a sa druge strane lokalne samouprave će dobiti baze znanja odnosno moćiće da vide gde su kritične tačke, kao i gde je najviše potrebna podrška privredi,rekla je Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a.
Platforma za povoljno poslovno okruženje uspostavljena je u Srbiji pre osam godina uz pomoć Nemačke organizacije GIZ. Uvođenjem novih, digitalnih i inovativnih rešenja, opštine i gradovi unapređuju svoje usluge što doprinosi povečanju zadovljstva korisnika, istakla je Amira Omanović, predstavnica GIZ-a
Da će se primenom ČetBot aplikacije poboljšati rad opština složili su se i predstavnici lokalnih samouprava koji su još naglasili da će tako njihove usluge biti dostupnije građanima, a lokalna administracija mnogo efikasnija.
NALED i GIZ ovaj pionir projekat sprovode u saradnji sa kompanijom Saga iz Beograda.