Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Značajan rast prodaje u skoro svim kategorijama proizvoda!

Beograd
Srpska ekonomija

Prema analizi podataka prodaje maloprodajnih lanaca, koje je sprovela agencija Nielsen (ACNielsen d.o.o. Beograd), širom sveta zabeležena je rekordna prodaja proizvoda za zaštitu zdravlja, kao što su medicinske maske i sredstva za dezinfekciju. Međutim, kako je broj prijavljenih slučajeva COVID-19 virusa rastao, primećeno je da potrošači menjaju svoje kupovne navike i sveobuhvatnije pristupaju kupovini. Kada govorimo o ponašanju potrošača u Srbiji, veliki trgovinski lanci zabeležili su u proseku 61 odsto veću prodaju robe široke potrošnje tokom treće nedelje marta u poređenju sa prodajom iste sedmice prošle godine.

Iako je drugu nedelju nakon izbijanja virusa u Srbiji, odnosno u trećoj nedelji marta, u periodu od 16 do 22. marta, Vlada uvela dodatne mere zaštite sa ograničenom mogućnošću kretanja i odlaska u maloprodajne lance, prodaja u trgovinskim lancima pokazuje značajan porast u odnosu na isti period prošle godine. Samo u četvrtoj nedelji marta, u trgovinskim lancima u Srbiji zabeleženo je povećanje prodaje od 43% u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci agencije Nielsen.

U odnosu na ukupnu prodaju i gledano po grupama kategorija, kao i po pojedinim uže definisanim kategorijama proizvoda, moderni maloprodajni lanci beleže rast prodaje nekih kategorija čak i više od 700%.

Ukoliko pričamo o grupama takozvanih super kategorija, dugotrajne namirnice beleže rast prodaje od 101% u trećoj, odnosno 84,8% u četvrtoj nedelji marta, proizvodi za zaštitu zdravlja 96,4%, odnosno 89,1%, proizvodi za domaćinstvo 96%, odnosno 66,3%, proizvodi za bebe 80,9%, odnosno 54,5%, smrznuti proizvodi 67,5%, odnosno 62,3%, proizvodi za ličnu zaštitu 59,6%, odnosno 27,7%, sveža hrana 41,5%, odnosno 42,2%, hrana za kućne ljubimce 39,4%, odnosno 36,6%, alkoholna i nealkoholna pića 37,5%, odnosno 12%, konfekcija i grickalice 28,8 odnosno 9,3% u trećoj i četvrtoj nedelji marta, u odnosu na period u 2019. godini.

Ukoliko govorimo o kategoriji hrane i pojedinačnim proizvodima u okviru iste, najveći rast u prodaji beleži brašno! Prodaja brašna beleži rast od čak 482% tokom treće i 282% tokom četvrte nedelje marta, u odnosu na prošlu godinu. Kvasac čak 224,4% i 152,9% u ovom periodu, dok ulje ide do rasta u prodaji od čak 168,1% u trećoj i 122,3% u četvrtoj nedelji marta.

Prodaja proizvoda od papira beleži rast od 149 odsto u trećoj, odnosno 100% u četvrtoj nedelji 2020. godine, u odnosu na ovaj period u prošloj godini. Konkretnije, samo toalet papir ima rast od čak 261% i 131% u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji. Sredstva za pranje veša beleže rast od 102% i 91%, deterdženti za sudove 108 i 115%, pribori za domaćinstvo 109 i 112%, a proizvodi za održavanje domaćinstva 92% i 78% u trećoj, odnosno četvrtoj nedelji marta.

Da nas je virus i te kako zabrinuo, pokazuje i činjenica da proizvodi iz kategorije za održavanje lične i higijene domaćinstva imaju ogroman rast. Tako na primer sredstva za dezinfekciju beleže rast prodaje od neverovatnih 702,9% u trećoj i 482,2 % u četvrtoj nedelji marta ove godine u odnosu na isti period u prošloj. Podaci agencije Nielsen pokazuje da na primer proizvodi iz gorepomenute kategorije kao što su rukavice beleže rast prodaje od 302,4% u trećoj i čak 399,1% u četvrtoj nedelji, a da su građani i dalje fokusirani na proizvode za održavanje higijene pokazuju i brojke za sapune – ovde prodaja ide do neverovatnih 281,5 u trećoj i 218% u četvrtoj nedelji marta, ako poredimo sa prošlom godinom.

Jedna od retkih kategorija proizvoda koja je imala relativan pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine jesu kozmetička sredstva za automobile, što i nije iznenađujuće s obzirom na novi trend rada od kuće kao i na smanjenje intenziteta saobraćaja u posmatranim nedeljama.

Širenje korona virusa svakako je promenilo ponašanje ljudi, ali je u velikoj meri uticalo i na ponašanje prilikom kupovine. Agencija Nielsen identifikovala je šest faza ponašanja kroz koje prolaze potrošači, a na koje utiče promena situacije kada je reč o virusu COVID-19. I dok su tokom Faza 1 i Faza 2 koje su trajale od 2. do 8. marta, potrošači kupovali vrlo smišljeno i svesno, uz povećanu zainteresovanost za proizvode za održavanje opšteg zdravlja i proizvoda važnih za zaštitu od virusa i javnu sigurnost, kao što su maske za lice. U Fazi 3 od 9. do 15. marta, tokom koje su evidentirani brojni slučajevi virusa, ušli smo u fazu u kojoj pravimo zalihe dugotrajnih namirnica i šireg asortimana proizvoda za zaštitu zdravlja. Prema podacima, Faza 4 od 16. do 22. marta bila je faza pravljenja zaliha kod kuće, povećane onlajn kupovine, uz pad frekvencije poseta prodavnicama. Tokom Faze 5 karakteristična je ograničena, čak i onlajn kupovina, dolazi do zabrinutosti od povećanja cena na koje može da utiče percepcija ljudi o ograničenoj raspoloživosti zaliha.

Faza 6 je za sve građane „svetlo na kraju tunela“, faza u kojoj je predviđen povratak ljudi u svakodnevicu, ali i faza u kojoj će ljudi veliki fokus staviti na svoje zdravlje, higijenske navike, i u kojoj će dolaziti do stalnih promena u lancu snabdevanja, uz značajan fokus na e-trgovinu.

Ostali naslovi

Kulturni sadržaji dostupni građanima na internetu
Srpska ekonomija
Ministarstvo kulture i informisanja Vlade Republike Srbije saopštilo je da kultura nije ostala nedostupna građanima iako su ustanove i organizacije toj oblasti zatvorile svoja vrata za posetioce vodeći računa o zdravlju građana i poštujući mere uvedene zbog pandemije COVID-19
Ostani kod kuće
Srpska ekonomija
Grad Beograd pustio je u rad portal beogradskih opštinskih kriznih štabova „Ostani kod kuće” na veb-adresi https://ostanikodkuce.beograd.gov.rs/
Novo radno vreme dm drogerija tokom prvomajskih praznika
Srpska ekonomija
Usled najnovijih mera o zabrani kretanja građana koje je donela Vlada Republike Srbije, dm drogerije neće raditi u petak, 1. maja 2020. godine, dok će u subotu i nedelju većina drogerija biti otvorena u periodu od 8 do 17 časova
Beograd će pomoći Vladi u pripremi novih objekata za pacijente sa blažim siptomima
Srpska ekonomija
Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić rekao je gostujući u Jutarnjem programu TV Hepi da je u ovom trenutku neophodno održavati i čistoću i dezinfekciju ulica i javnih površina, koje u našem gradu od samog početka sprovodi Zavod za biocide i medicinsku ekologiju i od prvog dana vrlo posvećeno radi svoj posao
Pojačana kontrola u sistemu socijalne zaštite
Srpska ekonomija
Po nalogu ministra za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u Vladi Republike Srbije Zorana Đorđevića, od danas će se pojačanim intenzitetom sprovoditi inspekcijski nadzori u svim centrima za socijalni rad i odeljenjima za dečju zaštitu pri opštinskim i gradskim upravama
Šta privreda očekuje od najavljenog paketa podrške?
Srpska ekonomija
U Srbiji gotovo da ne postoji pojedinac koji smatra da pandemija korona virusa neće imati negativne posledice po poslovanje, a čak 69% privrede predviđa da će te posledice trajati od šest meseci do godinu dana, pokazalo je istraživanje NALED-a sprovodeno među 110 kompanija i preduzetnika
Sedam predloga za olakšavanje davanja u Srbiji
Srpska ekonomija
Koalicija za dobročinstvo uputila je predlog mera Vladi Republike Srbije i Savetu za filantropiju, kojim predsedava predsednica Vlade, a čiji je Koalicija član, u cilju podsticanja većeg broja donacija i omogućavanja efikasnijeg pružanja pomoći najugroženijem stanovništvu
Beogradska tvrđava na mobilnoj aplikaciji i društvenim mrežama
Srpska ekonomija
Svi ljubitelji Beogradske tvrđave, kao i oni koji nisu bili u prilici da je posete, mogu to učiniti preko mobilne aplikacije „Cultural Places”, saopšteno je iz JP „Beogradska tvrđava”
Čadež:Predložene mere očuvaće kičmu privrednog sistema
Srpska ekonomija
Cilj paketa mera za podršku države privredi pogođenoj pandemijom COVID 19, jeste da se očuva kičma ekonomije i da što manje privrednika bude ugroženo, rekao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije
Elektronsko podnošenje zahteva za vreme trajanja vanrednog stanja
Srpska ekonomija
Gradski sekretarijat za socijalnu zaštitu Beograda omogućio je elektronsko podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, naknade po osnovu odsustva sa rada radi nege deteta i posebne nege deteta, kao i ostale naknade po osnovu rođenja, nege deteta i posebne nege deteta, zatim roditeljski dodatak, dečji dodatak i drugo