„Izolacija mi nije teška, jer mnogo čitam, ponešto i pišem i naravno radim od kuće“, rekla je za Srspku ekonomiju sedamdeset jednogodišnja Anđelka Kotević, stručni saradnik telefonskog savetovlišta „HaloBeba“ koje funkcioniše već 18 godina pri Gradskom zavodu za javno zdravlje. Anđelka je idejni tvorac projekta „HaloBeba“ čiji rad finansira grad Beograd.
Roditelji mogu da se u potpunosti oslone na savete visokobrazovnog kadra, a to su uglavnom patronažne sestre. Pre vanrednog stanja korisnicima je bila dostupna 41 sestra, sada ih ima nešto manje, ali posao ne trpi. Sagovornica nam kaže da dnevno ima 700 telefonskih poziva. U redovnim okolnostima taj broj je bio oko 500.
Pitali smo sagovornicu šta da rade roditelji čija bi deca upravo sada trebalo da prime redovnu vakcinu. Anđelka ko iz topa odgovara da moraju da se čuju sa svojim pedijatrom i da se sa njim o tome dogovore. Lanac vakcinacije ne bi trebalo prekidati, ističe Anđelka. Dodaje da roditelji svašta pitaju. Interesuju se, naravno za korona virus, pojavu temperature, ali ih zanima i dojenje. Telefonski servis „HaloBeba“ namenjen je roditeljima čija deca imaju do tri godine. Međutim, saradnice servisa pomažu u rešavanju problema i dece starijeg uzrasta.
Broj telefona servisa „HaloBeba“ 011- 7158-444 dostupan je korisnicima 24 sata. Pitanja se mogu postavljati i na mejl halobeba@zdravlje-org.rs.