Predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević rekao je za Jutarnji program TV Hepi da ekipe JKP „Gradska čistoća”, pored toga što održavaju čistoću u gradu, sa 16 pikap vozila dezinfikuju i ulice grada.
Nikodijević je pojasnio da se koriste posebna multifunkcionalna vozila za dezinfekciju unutarblokovskih površina, jer cisterne su previše velike za takav posao, preneo je Beoinfo.
– Juče smo krenuli sa opštinama Novi Beograd i Zemun gde su ulice, kao što su to i druge, tretirane hlorom. Sa tom praksom počeli smo pre desetak dana i ove ekipe rade ogroman posao. Hlor je domaće proizvodnje i u firmi „Prva iskra” u Bariču se proizvodi. Neke beogradske opštine tim sredstvom su tretirane i ranije, na primer sa njim je vršena dezinfekcija ulica u Obrenovcu nakon poplava. Ono je potpuno bezopasno i za ljude i za životinje. Takođe, ovim putem pozivam sugrađane da iskorišćeni materijal za zaštitu, poput jednokratnih maski i rukavica koje se vode kao infektivni otpad, ne bacaju svuda, već da odlažu na poseban način kako ne bi nikog drugog ugrozili – rekao je on.
Predsednik Skupštine grada je naglasio da pijace ne rade i da će na sajtu preduzeća „Gradske pijace” biti objavljeni kontakti svih onih proizvođača koji mogu da imaju kućnu dostavu.
– Ova akcija je pokrenuta isključivo iz razloga da se pomogne individualnim proizvođačima poljoprivrednih proizvoda, koji sada nemaju gde da prodaju. Veliko selo, Slanci i ceo taj kraj opštine Palilule predstavljaju jednu ogromnu proizvodnju. Dovoljno poljoprivrednih proizvoda voća i povrća ima i u marketima koji su odlično opremljeni – naveo je Nikodijević i dodao da će kontakti uskoro biti dostupni sugrađanima na sajtu „Pijaca”.
Govoreći o radu prodavnica i objekata uslužnih delatnosti, on je istakao da će prodavnice od danas raditi do 15 časova radnim danima, a vikendom do 13 časova zbog zabrane kretanja, koja počinje u 17 časova, odnosno vikendom u 15 časova.
– Frizerski saloni mogu da rade ako imaju jednog klijenta u objektu i zaštitnu opremu. To isto važi i za kladionice. One su otvorene, ali mogu da prime za jednim šalterom samo jednu mušteriju, koja ne sme unutra da se zadržava i da sedi. Moram da naglasim da nam sada zbog smanjenja posla pomažu kladionice, te nam je tako juče pomogla kladionica „Mocart” koja nam je obezbedila prevoz i pomoć u ljudstvu – poručio je Nikodijević.
Kako kaže, od mnogih mera koje je Grad Beograd uveo, jedna od njih su i elektronske prijave za mesto u vrtiću od 30. marta.
– Ova praksa je i ranije primenjivana, ali ju je koristilo oko 50 odsto roditelja. Sada je zbog ovih okolnosti onlajn prijava jedino rešenje. Prijava je dostupna od 30. marta do 15. maja i svi podaci koji budu uneseni, Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu će ih proveravati. Svako ko se ne bude snašao sa ovom vrstom prijave, može da pozove nadležni sekretarijat i dobije pojašnjenje. Vremena ima dovoljno, kao i mesta u vrtićima – rekao je on.
Kao jednu od najvećih mera koju je Beograd preduzeo za pomoć starijim sugrađanima kojima je zabranjeno kretanje, Nikodijević je naveo volonterske centre i kol-centre.
– Volonteri rade ogroman posao za naš grad i naše sugrađane. Da nema onih koji najstarije snabdevaju hranom i lekovima, pitanje je kako bi se ova situacija odvijala i kako bismo mogli da uvedemo mere zabrane kretanja za starije od 65 godina. Svaka čast volonterima, obišao sam ih i oni su dobro organizovani. Imaju ID kartice i tačno se zna koji volonter ide na koju adresu, sa kim komunicira i koju vrstu usluge je izvršio tog dana. Pre svega, sve to je radi bezbednosti naših najstarijih sugrađana, ali i zbog sprečavanja širenja virusa, da bi se znalo ko je sa kim bio u konaktu – objasnio je predsednik gradske skupštine.
Grad je uveo, rekao je Nikodijević, i koridorske linije kako bi svi zaposleni koji rade u ovim uslovima mogli da koriste prevoz i vrate se kući.
– Ljudi za koje se najviše i najurgentnije koordinišu i organizuju koridorske linije jesu zdravstveni radnici. Koridorskih linija je dovoljno, ali uvedena je i mogućnost da svojim prevozom dolaze na posao i imaju besplatan parking dok traje vanredna situacija. Oni koji nemaju sopstveni prevoz, koriste koridorski prevoz koji je 20 do 30 odsto popunjen, što je i bio cilj kako se ne bi stvarale gužve – rekao je on i dodao da Grad Beograd svoje mere usklađuje sa republičkim i da su izmene moguće iz dana u dan u zavisnosti od situacije.