Prema istraživanju Centra potrošača Srbije, potrošači najviše konzumiraju šunku (43.4 odsto) i salamu (33.8 odsto), pa trajnu kobasicu (24.9 odsto) i paštetu (24 odsto), dok najmanji procenat njih više puta nedeljno konzumira viršle (13.2 odsto).
To je zaključeno na osnovu istraživanja u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
Salamu u velikom procentu ispitanici konzumiraju nekoliko puta nedeljno (33.8 odsto) i istovremeno veliki procenat ispitanika je izjavio da je to proizvod koji ne konzumiraju (41.9 odsto).
Mali procenat ispitanika je izjavio da ne konzumira šunke (3.6 odsto) i trajne kobasice (8.1 odsto). Paštete ne konzumira trećina ispitanika (37.7 odsto), a viršle ne konzumira četvrtina ispitanika (22.2 odsto).
Trajnu kobasicu većina ispitanika (32.6 odsto) konzumira jednom u par meseci. Najveći procenat ispitanika jednom mesečno konzumira viršle (28.1 odsto) što je približno procentu ispitanika koji se izjasnio da jednom mesečno konzumira šunku (21.9 odsto) i trajnu kobasicu (21.3 odsto).
Kada biraju proizvod ispitanici se u najvećem procentu odlučuju za: Carnex viršle (28.4 odsto), Neoplanta paštete (5.1 odsto), Matijević salame (20,7 odsto), Neoplanta šunke (24,6 odsto) i Zlatiborac čajnu (31,1 odsto).
Ispitanici su takođe mogli da dodaju i proizvođače koji nisu bili obuhvaćeni izbor i nekolicina ispitanika je dodala robne marke za sve proizvode: Premia, Lidl, Dobro. Pred toga nekolicina ispitanika je istakla da kada bira viršle kupuje Wudy i Aia, paštete Argeta, Famis salame, Petrovia salame i šunke i trajne kobasice Bačka Topola.
Nekolicina ispitanika prilikom izbora kao kriterijum ima cenu ili se oslanja na izbor koji pravi neko od ukućana, tako da ne vodi računa o tome ko je proizvođač izabranog proizvoda, navedeno je na sajtu Centra potrošača Srbije.