Galenika a.d. Beograd, najstarija farmaceutska kompanija u Srbiji, ove godine slavi jubilej od 75 godina postojanja uz konstantan rast i inovacije na polju poslovanja, saopštila je ta kompanija.
Kako se ističe, u prvoj polovini 2020. godine Galenika je ostvarila povećanje prodaje za osam odsto u odnosu na isti period 2019. godine, čime je učvrstila poziciju drugog mesta po udelu na farmaceutskom tržištu Srbije.
Ostvaren je rast prodaje u regionu za 14 odsto, u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji, a otvorena su i tri nova izvozna tržišta.
Galenika je aktivno prisutna na osam međunarodnih tržišta u zemljama EU, Bliskog istoka i Afrike, na kojima je više nego udvostručila prodaju. Uz strateško partnerstvo sa sestrinskom kompanijom iz Brazila - EMS, Galenikin Institut za istraživanje i razvoj nastavlja sa razvojem novih proizvoda, navedeno je u saopštenju.
U toku je registracija 12 proizvoda, a do kraja godine predviđeno je da četiri nova proizvoda budu lansirana na tržištu. Dodatno, u prvoj polovini 2020. povećana je proizvodnja palete sopstvenih proizvoda za pet odsto u odnosu na isti period u 2019. godini.
Ističu i da je Galenika odgovorna kompanija koja uspešno sprovodi mere zaštite životne sredine i koja je postigla ciljeve koji su u skladu sa strogim zahtevima ISO 14001 standardima.
Generalni direktor Galenike Rikardo Vian Markes kaže da kompanija radi na dodatnom povećanju proizvodnje i prodaje na srpskom i međunarodnim tržištima, kao i da istražuje inovativne načine promocije postojećih proizvoda.
"Posvećeni smo i značajnom rastu portfolija - registracijom i lansiranjem po pet novih proizvoda godišnje, u narednih pet godina. Naš strateški cilj je razvoj Galenike, a pri tome ne isključujemo mogućnost daljeg širenja putem akvizicija", izjavio je Markes.
I na polju digitalizacije, Galenika je ušla u transformaciju Industrija 4.0 i Smart Manufacturing sa implementacijom Internet of Things u proizvodnji.