Prihodi švedskog lanca trgovine nameštajem IKEA pali su u finansijskoj godini 2019/2020. četiri odsto, ali potražnja se brzo oporavila nakon pada koji je izazvao Kovid 19, objavio je vlasnik brenda i franšize Inter IKEA.
Prihodi od prodaje proizvoda i usluga u svih 445 trgovina IKEA i na internetu iznosili su 39,6 milijardi evra.
Prodaja putem interneta skočila je 45 posto, s učešćem u ukupnom prometu od 21 posto i zadržala se na visokom nivou čak i nakon što su ponovo otvorile prodavnice, od kojih je većina u početnim etapama pandemije u proseku bila zatvorena četiri nedelje.
Kada se isključe prodavnice otvorene unazad godinu dana, prihodi su pali oko 10 odsto, rekao je izvršni direkor grupe Inter IKEA-e Jon Abrahamson Ring. U prošloj fiskalnoj godini porasli su jedan posto.
Prilagođeni za uticaj privremenog zatvaranja zbog pandemije koronavirusa, prihodi su bili gotovo na nivou prethodne fiskalne godine jer je kriza zbog koronavirusa podstakla kupce da uređuju svoje domove, rekao je Abrahamson.
U ovoj poslovnoj godini trebali bi ponovo porasti, smatra on, preneo je Seebiz.
IKEA napušta model velikih prodavaonica izvan grada i okreće se internetskoj prodaji i manjim trgovinama u središtu grada, prilagođavajući se digitalizaciji i novim navikama kupaca.
Grupa Ingka, najveći korisnik IKEA franšize, odvojeno je saopštila da je promet u njenih 378 trgovina u fiskalnoj godini 2019/2020. pao četiri odsto, na 35,2 milijarde evra.
Internetska prodaja skočila je 60 odsto i sada čini 18 posto ukupnog prometa.