Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Građevinska i hemijska industrija Srbije uvećavaju porodicu čuvarkuća

Srbija
Srpska ekonomija

Pravo na žig "Čuvarkuća", kao potvrdu kvaliteta i vrednosti stvorene u Srbiji, Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga, potvrdio je za 81 novi proizvod tekstilne, prehrambene, kao i za prve proizvode srpske građevinske i hemijske industrije.

Za žig "Čuvarkuća" prvi put su konkurisali proizvodi hemijske i industrije građevinskog materijala (IGM), a pravo na žig osvojili su blokovi i crep firmi AD "Polet" i "Vinerberger" (Wienerberger).

Pravo na žig potvrđeno je i za 17 proizvoda kompanije "Tekstil" (Textil), tri proizvoda kompanije "Delez" stvorena u saradnji sa lokalnim proizvođačima, po jedan proizvod "Rubina", "Podruma Lukić" i "PIK Bečeja", osam kompanije "Sunoko", sedam kompanije "Vrtlari", razvijanih u okviru projekta DM Inkubator drogerijskog lanca DM, tri proizvoda firme "Hof" (Hoff), šest "Hajneken Srbija" (Heineken), tri "Delikos" i 20 "Polet-keramike".  

Sekretar Udruženja za građevinsku industriju Privredne komore Srbije Ivana Vuletić kaže da je važno što su prve čuvarkuće ovog sektora proizvodi renomiranih kompanija, sa dugom tradicijom na domaćem tržištu, čije poslovanje je dodatno unapređeno i stranim investicijama.

Vuletić je pozvala i ostale firme građevinskog sektora da se prijave, jer će, kako je istakla, žig "Čuvarkuća" biti dodatna potvrda kvaliteta proizvoda, kako za individualnu gradnju, tako i za izvođače velikih građevinskih projekata.

Predstavnici kompanija "Polet-keramika" DOO Novi Bečej i AD "Polet", članica "Nekse grupe" (Nexe), očekuju da će zahvaljujući žigu "Čuvarkuća" njihovi proizvodi dobiti tretman kakav zaslužuju u projektima koje finansira ili sufinansira država, kao proizvodi domaćeg porekla, koje pravi radnik u Srbiji, u fabrici koja posluje na teritoriji Srbije. Žig će pokrenuti i domaće kupce da te proizvode stave u fokus interesovanja.

"Očekujemo, možda i najviše, da će ovaj znak doneti konkurentsku prednost u odnosu na uvozne keramičke pločice, jer proizvodi ’Poleta’ zahvaljujući rigoroznim kontrolama kvaliteta i redovnom atestiranju, mogu ne samo da pariraju, nego i da prevaziđu konkurenciju", rekao je Zoran Đelošević, generalni direktor "Polet-keramike".

"Za proizvod koji je prepoznatljiv i prihvaćen na tržištu neophodno je jačanje identiteta domaćeg brenda, sposobnosti proizvođača da se sam razvija, usvaja nove tehnologije, obnavlja i unapređuje opremu i kroz to, svoj asortiman, u skladu sa svetskim trendovima, jer je za pločice itekako važna trenutna moda" kaže Đelošević.

"Jačanje svesti o domaćem proizvodu kroz projekte kao što je ’Čuvarkuća’ i podrška razvoju i zaštita domaćih proizvođača presudni su za regeneraciju domaće nove vrednosti i proizvodnje, prvo u ovoj našoj kući, koja je za nas Srbija, pa onda i u izvozu", poručio je Đelošević.

"Za naše proizvode i nas kao kompaniju žig označava još jedno priznanje dugogodišnjeg kvalitetnog i predanog rada i truda svih zaposlenih", sa ponosom ističe Majda Petković, direktorka AD "Polet IGK".

Akcija PKS "Stvarano u Srbiji" doprineće da se potrošačima predstave i odvoje od ostalih kvalitetni domaći proizvođači koji brinu o kvalitetu proizvoda, o potrošačima, zaposlenima i okolini.

"Kupovinom proizvoda sa žigom Čuvarkuća potrošači jačaju srpsku ekonomiju i omogućuju da se investira u domaće fabrike koje će moći da se šire, otvaraju nova radna mesta i osiguraju bolje uslove za rad sa boljim platama, čime će se delom zaustaviti i odliv radne snage u inostranstvo", navela je Majda Petković.

Konkurisali smo najprodavanijim proizvodima iz našeg asortimana crepa i bloka. Ono što naš crep izdvaja od konkurencije je tradicija duža od 100 godina, uz neprekidno poboljšanje i modernizaciju tehnologije, pojasnila je direktorka.

Nikola Isakov, regionalni marketing stručnjak u kompaniji "Vinerberger" DOO Kanjiža smatra da je domaće tržište preplavljeno različitim uvoznim proizvodima za pokrivanje krova.

"Akcija ’Stvarano u Srbiji’ i žig ’Čuvarkuća’ će nama, kao internacionalnoj kompaniji  koja se odlučila za proizvodnju u Srbiji proizvoda vrhunskog kvaliteta, omogućiti veću prepoznatljivost na domaćem tržištu. Krajnji potrošač u Srbiji sada će lakše prepoznati da je ’Tondah’ crep ’Čuvarkuća’  i da njegovom kupovinom krajnji kupci pomažu domaću ekonomiju", rekao je Isakov.

"Glineni crepovi kojim smo konkurisali za ’Čuvarkuću’ dobro su poznati po kvalitetu, proizvedeni su od potpuno prirodnog materijala u prirodnom procesu proizvodnje, bez ikakvog dodavanja hemijskih sredstava", istakao je Isakov. 

Savet akcije "Stvarano u Srbiji" odobrio je pravo na žig i kompaniji "Hof" za sok od aronije. Direktor Milutin Pantić ističe da je prva preporuka za žig kvalitet proizvoda, a zatim domaće poreklo.

"Svi naši proizvodi su rezultat potpuno domaće proizvodnje, prerade, uzgoja, rada, uključujući i dizajn. Ideja i realizacija ideje, kao i sve od voća do vizuelnog identiteta našeg brenda, sve je stvoreno u Srbiji", rekao je Pantić. 

Ostali naslovi

Fed spreman dodatno da podrži ekonomiju
Srpska ekonomija
Obećanje američke centralne banke da će zadržati kamatne stope blizu nule možda i više godina zasada je "primereno", iako će možda biti potrebne i dodatne mere podrške oporavku, rekla je šefica Fed kancelarija u San Francisku
Nezapamćen skok cene deonica jedne onlajn platforme na berzi
Srpska ekonomija
Kompanija Allegro, jedna od 10 najvećih svetskih platformi za onlajn trgovinu, koja u Poljskoj zauzima prvo mesto kao najprepoznatljiviji brend na internetu, prvog dana izlaska na Varšavsku berzu zabeležila je impozantan skok vrednosti akcija za 51 odsto, što predstavlja najvišu početnu ponudu deonica (IPO) u istoriji tamošnjeg tržišta kapitala
Preuzimanje Komercijalne banke do kraja godine
Srpska ekonomija
Transakcija preuzimanja Komercijalne banke od strane slovenačkog NLB-a biće zatvorena do kraja godine, rekao je ministar finansija Siniša Mali
Počela distribucija Torlakovih vakcina protiv gripa
Srpska ekonomija
Ministar zdravlja Srbije Zlatibor Lončar prisustvovao je danas u Institutu za virusologiju, vakcine i serume "Torlak" distribuciji vakcine protiv sezonskog gripa, kojom će se građani Srbije prvi put posle 15 godina vakcinisati
MMF odobrio povećanje plata u javnom sektoru od 1. januara
Srpska ekonomija
Ministar finansija Srbije Siniša Mali saopštio je da je Međunarodni monetarni fond (MMF) dao odobrenje za povećanje plata u javnom sektoru od 1. januara, što će danas biti potvrđeno
Najbolje digitalno rešenje izazova Open Innovation Lab projekat Futuring-a
Srpska ekonomija
U finalu izazova Open Innovation Lab, koji je uključio srpsku tehnološku i startap zajednicu, kao digitalno rešenje koje najbolje predstavlja efekte projekata realizovanih tokom dve decenije Nemačko-srpske razvojne saradnje, izabran je projekat tima "Futuring" iz Beograda
Tabakovićeva očekuje rast od oko šest odsto u 2021.
Srpska ekonomija
Guverner Jorgovanka Tabaković, koja je i guverner Srbije u Međunarodnom monetarnom fondu, prisustvovala je u četvrtak plenarnom sastanku Međunarodnog monetarnog i finansijskog komiteta i sastanku Konstituence Švajcarske
Kurs danas 117,5752
Srpska ekonomija
Zvanični srednji kurs dinara prema evru iznosi danas 117,5752 dinara za evro, što je neznatna promena, objavila je Narodna banka Srbije
Vlada odobrila nabavku leka Remdesivir za lečenje Kovid-19
Srpska ekonomija
Vlada Srbije usvojila je na sednici Uredbu o utvrđivanju elemenata godišnjeg programa poslovanja za 2021. godinu, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja za period od 2021. do 2023. godine, javnih preduzeća i drugih oblika organizovanja koji obavljaju delatnost od opšteg interesa
Nemačka važan politički i ekonomski partner Srbije
Srpska ekonomija
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović sastala se danas sa ambasadorom Nemačke u Srbiji Tomasom Šibom, novopostavljenim direktorom Nemačke razvojne banke (KfW) u našoj zemlji Ridigerom Hartmanom i direktorkom Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ) za Srbiju Danijelom Funke