Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Tatjana Matić rekla je da je tržište u Srbiji u potpunosti spremno da obezbedi uslove za normalno funkcionisanje maloprodaje i veleprodaje u slučaju da dođe do nekog novog potpunog zatvaranja.
Matićeva je, posle posete supermarketu "Idea Super" u četvrtak na Novom Beogradu, podsetila na to da je u uslovima pandemije koronavirusa protok robe sve vreme dobro funkcionisao.
Spremni smo i nadamo se da neće biti težih situacija od ove u kojoj se trenutno nalazimo, ali naše tržište, kako maloprodaja tako i veleprodaja, potpuno je spremno da obezbedi uslove za normalno funkcionisanje i u slučaju da dođe do nekog novog potpunog zatvaranja, pojasnila je ona.
Prema njenim rečima, Srbija je među retkim zemljama u svetu i EU koja je i tokom vanrednog stanja i najtežeg perioda pandemije imala nesmetanu snabdevenost svojih objekata, uključujući i prehrambene proizvode domaćeg, ali i stranog porekla.
Bilo je jako malo problema u snabdevanju i s pravom smo ponosni na tu činjenicu, ponovila je Matić i navela da smo i u uslovima vanrednog stanja pokazali da je moguće nesmetano funkcionisanje i prevoz robe.
Ministarka je supermarket "Idea super" posetila zajedno sa predsednikom Privredne komore Srbije (PKS) Markom Čadežom i generalnom direktorkom kompanije "Merkator-S" Violetom Kovačević.
Cilj obilaska je upoznavanje sa načinom promocije proizvoda označenih žigom "čuvarkuća", koji Privredna komora Srbije dodeljuje domaćim, kvalitetnim proizvodima u okviru projekta "Stvarano u Srbiji".
Za ovaj žig konkurisalo je više od 600 proizvoda, od kojih je približno 400 prošlo kompletnu proceduru i već ponelo ovu oznaku, koju promoviše šest najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji u više od 800 maloprodajnih objekata.
Prve "čuvarkuće" dodeljene su krajem avgusta, i to najviše u prehrambenoj industriji, a nosioci žiga su takođe i proizvodi srpskog metalskog, hemijskog, građevinskog, farmaceutskog i tekstilnog sektora.
Matićeva je tim povodom istakla da prehrambeni proizvodi sa žigom "čuvarkuća" čine polovinu ukupnog broja domaćih proizvoda, naglasivši da je od izuzetnog značaja da gajimo ovakvu vrstu brenda.
Ona je dodala da se pokazalo koliko je značajno i za domaće tržište i za nesmetano snabdevanje u uslovima epidemije koronavirusa da imamo lanac proizvodnje "od njive do trpeze" zatvoren u našoj zemlji, pogotovo kad je reč o prehrambenim proizvodima.
Takođe, kako je navela, dodeljivanje žiga "čuvarkuća" kao brenda značajno je i malim proizvođačima jer će ih to dodatno motivisti da ulažu u brend i plasiraju svoje proizvode, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.
Strane kompanije koje posluju u Srbiji takođe koriste domaće sirovine, predočila je ministarka i naglasila da potvrđujemo da posedujemo kvalitet sirovina i proizvoda koji može da zadovolji i strane standarde.
Naši domaći proizvodi i nosioci ovog žiga mogu sa punim pravom da se plasiraju u zemljama EU, naglasila je Matić i konstatovala da oni mogu da se takmiče sa najvećim svetskim proizvođačima, kao i da se nalaze u velikim trgovinskim lancima širom Evrope.
Čadež je ocenio da se projekat "Stvarano u Srbiji" veoma dobro realizuje i da pojedini proizvodi obeleženi žigom "čuvarkuća" beleže rast u prodaji čak do 40 odsto.
Kada kupite proizvod sa žigom "čuvarkuća" vi znate da ste uložili svoj novac u proizvod koji je stvoren u Srbiji, koji gradi radna mesta, omogućava nove investicije i praktično čuva ekonomiju naše zemlje, rekao je Čadež.