Agencija za privredne registre Srbije saopštila je danas da se stara o arhivi nastaloj u postupku registracije, pri čemu se veći njen deo čuva trajno, pa samim tim predstavlja kulturno dobro, dok se ostala dokumentacija uništava istekom rokova čuvanja, u skladu sa važećim propisima i opštim aktima Agencije.
U Agenciji se trenutno vode 22 registra i evidencije, a iz centralizovanih elektronskih baza se registrovani podaci objavljuju na internet stranici APR.
Sastavni deo registara čini i papirna dokumentacija, koja se prikuplja u postupku registracije, kao i arhiva koja je preuzeta od trgovinskih sudova, Narodne banke Srbije, ministarstava i lokalne samouprave, kada je vođenje registara prešlo u nadležnost APR.
Radi trajnog smeštaja i čuvanja arhivske građe i dokumentacije, Vlada Srbije je dodelila APR objekat od 4.200 metara kvadratnih, u ulici Oslobođenja 1b, u Rakovici.
Pomenuti objekat je renoviran sredstvima Agencije, koja ga je adaptirala za potrebe objedinjavanja i čuvanja arhive na jednoj lokaciji.
U zgradi arhive su uređeni arhivski depoi u skladu sa najvišim međunarodnim standardima, a tu se čuva i elektronska arhiva. Osim toga, u objektu se nalazi i rezervna lokacija za skladištenje podataka (rezervni „data centar“).
Na taj način Agencija je ispunila uslove propisane zakonom koji se odnose na uspostavljanje, razvoj i zaštitu elektronskih baza podataka i staranje o arhivi, uz primenu mera koje se odnose na obradu, upravljanje, smeštaj, čuvanje i zaštitu arhivske građe.