U Folksvagenu razmatraju gdj će da naprave odnosno premeste tvornicu kamiona i autobusa MAN iz Nemačke i Austrije. Među potencijalnim destinacijama je i Turska.
Protiv zatvaranja fabrika u Nemačkoj i Austriji protestovali su radnici jer bi nekoliko hiljada njih moglo da ostane bez posla. Blizu 7.000 radnika moglo bi da ostane bez posla u Nemačkoj i 2.300 u Austriji.
U Nemačkoj su protestovali i radnici turskog porekla, a neki od njih razmišljaju da se vrate u matičnu zemlju. Ova situacija je ironična jer je veliki broj njih otišao iz Turske da bi bili fabrički radnici, a sada žele da se vrate sa izmeštanjem fabrike, prenele su Nezavisne.
Odeljenje za ljudske resurse ove kompanije podržava njihov povratak jer ne želi ida izgubi obučenu radnu snagu.
Predsednik Asocijacije proizvođača iz automobilske industrije (TAYSAD) Alper Kanca je rekao da, osim u Tursku, nemački proizvođač razmatra da fabriku premesti u Poljsku.
Prema njegovim rečima, Poljska nema veliku priliku za to kao što ima Turska kao uspešna zemlja u proizvodnji kamiona i autobusa.
"Mercedes, MAN i Ford u našoj državi proizvode visokokvalitetne kamione i autobuse i izvoze ih u celi svet", napomenuo je Kanca i dodao da se u Turskoj proizvodi veliki broj delova za ova vozila.
Očekuje da će MAN-ova fabrika u Ankari proizvoditi još više vozila ako se izmeštanje iz Nemačke i Austrije desi.
Iz Folksvagena, koji je vlasnik MAN-a, su prošli mesec saopštili da planiraju smanjenje broja radnika za četvrtinu i da zatvore fabriku u cilju povećanja profita kojim bi finansirali razvoj novih tehnologija. Najavili su i restrukturisanje MAN-a.