Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Predstavljen Strategijski marketing plan turizma Republike Srbije do 2025. godine

Beograd
Srpska ekonomija

Turistička organizacija Srbije je, putem virtuelne radionice, predstavila Strategijski marketing plan turizma Repubike Srbije regionalnim i lokalnim turističkim organizacijama sa ciljem upoznavanja sa usvojenim strateškim dokumentom i  najvažnijim zajedničkim zadacima koje navedena stategija stavlja pred turističke organizacije. 

Vlada Republike Srbije usvojila je Strategijski marketing plan turizma Republike Srbije do 2025. godine, strateški dokument čiji je predlog, u skladu sa Zakonom o turizmu i Strategijom razvoja turizma, izradila Turistička organizacija Srbije.

Prezentaciju je svečano otvorio državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, gospodin Miroslav Knežević koji je u svom uvodnom obraćanju istakao značaj subvencija Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije na očuvanje sektora turizma u našoj zemlji, kao i da smatra da je Strategijski marketing plan turizma RS izuzetno važan i zbog činjenice da je u dokumentu obrađen uticaj COVID-19 na čitav sektor turizma, kako bi se svi izazovi nakon pandemije lakše prevazišli, ali i uspostavila lakša komunikacija sa tržištima kroz digitalizaciju turističke ponude Srbije. Osvrnuo se takođe i na značaj  brendiranja Srbije kao turističke destinacije, kroz mogućnosti koje pruža krovni nacionalni brend „Srbija stvara“.

Prisutnima se zatim obratila direktorka Turističke organizacije Srbije, gospođa Marija Labović, koja je navela značaj izuzetnog odziva LTO i RTO radionici i istakla kako će se samo zajedničkim snagama naći način za što brži i lakši oporavak  turizma u Srbiji. Napomenula je, da je pored brendiranja, od izuzetnog značaja regionalno udruživanja turističkih organizacija radi zajedničkih aktivnosti i nastupa.

Usledila je zvanična prezentacija Strategijskog marketing plana turizma Republike Srbije, nakon koje su predstavljene osnove projekta brendiranja Srbije kao turitsičke destinacije, koji predstavlja jedan od glavnih zadataka koji proističe iz ovog strateškog dokumenta.

Predstavljeni strategijski marketing plan bazira se na sveobuhvatnoj analizi postignutih rezultata u turizmu Srbije, naročito u razdoblju od 2015. do 2019. godine u kome je ostvarivan kontinuiran rast koji je doveo do rekordnih rezultata u 2019. godini i do rasta značaja turizma kao privredne grane, kao i na analizi samog marketing sistema turizma Republike Srbije na nacionalnom i lokalnom nivou i na nivou samih učesnika u turističkoj privredi Srbije.

Imajući u vidu ogromne posledice koje turizam trpi zbog pandemije zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, predstavljeni plan budućeg pozicioniranja Srbije kao turističke destinacije na domaćem i stranom tržištu, kao i odgovarajuće promotivne i marketinške aktivnosti, podeljene su u dve faze: prva je faza oporavka, do kraja 2022. godine, u kojoj se promocija usmerava prevashodno ka domaćem tržištu i tržištu zemalja u okruženju, a druga je faza obuhvata razdoblje intenzivnije promocije na ostalim evropskim kao i na glavnim vanevropskim tržištima, kao što su Kina i SAD, saopštila je Turistička organizacija Srbije.

Prvi najvažniji zadatak koji je postavljen Strategijskim marketing planom turizma jeste uspostavljanje sistema upravljanja na nivou destinacija u Srbiji kroz faze koje vode ka formiranju organizacija za upravljanje destinacijama (DMO). Sledeći krucijalni zadatak je realizacija procesa brendiranja turizma Republike Srbije, što obuhvata i kreiranje željenog imidža Srbije kao turističke destinacije i novi vizuelni identitet, kao i dalje unapređenje postojeće marketinške infrastrukture kako bi se kroz koordinaciju rada svih učesnika u turizmu podigao kvalitet promotivnih aktivnosti u skladu sa savremenim trendovima i postigla unificarana komunikacija, o čemu je takođe razgovoarano tokom događaja.

U radionici je učestvovalo preko 100 predstavnika regionalnih i lokalnih turističkih organizacija.

Ostali naslovi

Rad IPS NBS sistema u februaru
Srpska ekonomija
U IPS NBS sistemu, koji radi u režimu 24/7/365, za 28 dana u februaru realizovano je 2.767.440 transakcija
Očekuje se povećanje priliva belgijskih investicija
Srpska ekonomija
Ministar spoljnih poslova Republike Srbije Nikola Selaković sastao se danas sa ambasadorom Kraljevine Belgije u Srbiji Kunradom Adamom. Ministar Selaković ocenio je bilateralne odnose dveju zemalja kao dobre i ukazao da postoji prostor za njihovo dalje unapređenje
U Beogradu vakcinisano više od 50 posto populacije od 65 do 75 godina
Srpska ekonomija
Predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević obišao je danas punkt za vakcinaciju na Beogradskom sajmu i tom prilikom za TV Prva izjavio da je zainteresovanost za vakcinaciju velika i da ceo postupak kratko traje. Prioritetna grupa su najstariji sugrađani
Smart City Summit u Beču
Srpska ekonomija
U okviru start ap konferencije „Vienna UP’21“ ove godine će prvi put biti organizovan „Smart City Summit“ koji će se baviti pitanjem toga šta moramo da uradimo danas da bi naši unuci nasledili gradove dobre za život
Na Beogradskom sajmu počela vakcinacija kasirki
Srpska ekonomija
Na Beogradskom sajmu danas je počela vakcinacija kasirki i kasira, čime se nastavlja proces imunizacije građana koji zbog prirode posla svakodnevno dolaze u kontakt sa velikim brojem ljudi. U Beogradu je završena prva faza vakcinacije. Vakcinisano je više od 50 odsto sugrađanki i sugrađana između 65 i 74 godine, te gotovo 50 procenata starijih od 75 godina
Gradonačelnik Radojičić obišao važne infrastrukturne radove u Sopotu
Srpska ekonomija
U sklopu posete opštini Sopot, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i predsednik ove opštine Živorad Milosavljević obišli su i dve lokacije gde su u toku važni infrastrukturni radovi. Kako je gradonačelnik precizirao, planirano je da se u toku 2021. uredi i očisti deset kilometara reka i bujičnih tokova, a ukupna vrednost radova je oko 22 miliona dinara
Briga za građane i fleksibilna održivost Srbije tokom pandemije
Srpska ekonomija
Ministarka za evropske integracije u Vladi Republike Srbije Jadranka Joksimović izjavila je danas da su sve reforme koje je Srbija sprovela u oblasti vladavine prava prethodnih godina uz podršku Saveta Evrope dovele do toga da je naša zemlja u vreme pandemije koronavirusa pokazala fleksibilnu održivost i da je briga za interes građana na prvom mestu
Pad turističkog prometa u januaru ublažili domaći turisti
Srpska ekonomija
U prvom mesecu 2021. godine, u Srbiji je ostvareno 449 331 noćenja, što je 35% manje u odnosu na januar 2020. godine. Gotovo 80% od ostvarenog broja noćenja u januaru 2021. godine, pripalo je domaćim turistima. Preciznije, domaći turisti su ostvarili 351 051 noćenja (78% od ukupnog broja noćenja), što je 11% manje u odnosu na januar 2020 godine
Unapređenje saradnje sa Katarom u oblasti zapošljavanja
Srpska ekonomija
Ministarka za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u Vladi Republike Srbije Darija Kisić Tepavčević razgovarala je sa ambasadorom Države Katar u Republici Srbiji Mubarakom bin Fahadom Al-Tanijem o unapređenju saradnje u oblastima od zajedničkog interesa, posebno u oblasti zapošljavanja
Gradonačelnik Radojičić o budućim projektima za Sopot
Srpska ekonomija
Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić obišao je danas opštinu Sopot gde je sa rukovodstvom Opštine razgovarao o projektima koji se rade i planovima za budućnost. Sastanku su prisustvovali predsednik opštine Živorad Milosavljević, kao i gradski sekretari i predstavnici gradskih komunalnih preduzeća