Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Predstavljen Strategijski marketing plan turizma Republike Srbije do 2025. godine

Beograd
Srpska ekonomija

Turistička organizacija Srbije je, putem virtuelne radionice, predstavila Strategijski marketing plan turizma Repubike Srbije regionalnim i lokalnim turističkim organizacijama sa ciljem upoznavanja sa usvojenim strateškim dokumentom i  najvažnijim zajedničkim zadacima koje navedena stategija stavlja pred turističke organizacije. 

Vlada Republike Srbije usvojila je Strategijski marketing plan turizma Republike Srbije do 2025. godine, strateški dokument čiji je predlog, u skladu sa Zakonom o turizmu i Strategijom razvoja turizma, izradila Turistička organizacija Srbije.

Prezentaciju je svečano otvorio državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, gospodin Miroslav Knežević koji je u svom uvodnom obraćanju istakao značaj subvencija Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije na očuvanje sektora turizma u našoj zemlji, kao i da smatra da je Strategijski marketing plan turizma RS izuzetno važan i zbog činjenice da je u dokumentu obrađen uticaj COVID-19 na čitav sektor turizma, kako bi se svi izazovi nakon pandemije lakše prevazišli, ali i uspostavila lakša komunikacija sa tržištima kroz digitalizaciju turističke ponude Srbije. Osvrnuo se takođe i na značaj  brendiranja Srbije kao turističke destinacije, kroz mogućnosti koje pruža krovni nacionalni brend „Srbija stvara“.

Prisutnima se zatim obratila direktorka Turističke organizacije Srbije, gospođa Marija Labović, koja je navela značaj izuzetnog odziva LTO i RTO radionici i istakla kako će se samo zajedničkim snagama naći način za što brži i lakši oporavak  turizma u Srbiji. Napomenula je, da je pored brendiranja, od izuzetnog značaja regionalno udruživanja turističkih organizacija radi zajedničkih aktivnosti i nastupa.

Usledila je zvanična prezentacija Strategijskog marketing plana turizma Republike Srbije, nakon koje su predstavljene osnove projekta brendiranja Srbije kao turitsičke destinacije, koji predstavlja jedan od glavnih zadataka koji proističe iz ovog strateškog dokumenta.

Predstavljeni strategijski marketing plan bazira se na sveobuhvatnoj analizi postignutih rezultata u turizmu Srbije, naročito u razdoblju od 2015. do 2019. godine u kome je ostvarivan kontinuiran rast koji je doveo do rekordnih rezultata u 2019. godini i do rasta značaja turizma kao privredne grane, kao i na analizi samog marketing sistema turizma Republike Srbije na nacionalnom i lokalnom nivou i na nivou samih učesnika u turističkoj privredi Srbije.

Imajući u vidu ogromne posledice koje turizam trpi zbog pandemije zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2, predstavljeni plan budućeg pozicioniranja Srbije kao turističke destinacije na domaćem i stranom tržištu, kao i odgovarajuće promotivne i marketinške aktivnosti, podeljene su u dve faze: prva je faza oporavka, do kraja 2022. godine, u kojoj se promocija usmerava prevashodno ka domaćem tržištu i tržištu zemalja u okruženju, a druga je faza obuhvata razdoblje intenzivnije promocije na ostalim evropskim kao i na glavnim vanevropskim tržištima, kao što su Kina i SAD, saopštila je Turistička organizacija Srbije.

Prvi najvažniji zadatak koji je postavljen Strategijskim marketing planom turizma jeste uspostavljanje sistema upravljanja na nivou destinacija u Srbiji kroz faze koje vode ka formiranju organizacija za upravljanje destinacijama (DMO). Sledeći krucijalni zadatak je realizacija procesa brendiranja turizma Republike Srbije, što obuhvata i kreiranje željenog imidža Srbije kao turističke destinacije i novi vizuelni identitet, kao i dalje unapređenje postojeće marketinške infrastrukture kako bi se kroz koordinaciju rada svih učesnika u turizmu podigao kvalitet promotivnih aktivnosti u skladu sa savremenim trendovima i postigla unificarana komunikacija, o čemu je takođe razgovoarano tokom događaja.

U radionici je učestvovalo preko 100 predstavnika regionalnih i lokalnih turističkih organizacija.

Ostali naslovi

Narodna banka Srbije obeležava Međunarodni dan frankofonije
Srpska ekonomija
Narodna banka Srbije obeležava i Međunarodni dan frankofonije – 20. mart, ističući važnost međunarodne saradnje i kulturne razmene, predstavljanjem istorijske saradnje prvenstveno s centralnim bankama Francuske i Belgije
Svetska nedelja novca od 22. do 28. marta
Srpska ekonomija
Svetska nedelja novca obeležava se ove godine od 22. do 28. marta. Ciljevi ove globalne aklcioje su edukacija dece i omladine o novcu, štednji, preduzetništvu i sličnim temama putem zabavnih i interaktivnih aktivnosti, koje organizuju škole, univerziteti, ministarstva, centralne banke i druge finansijske i obrazovne institucije širom sveta
U Zrenjaninu otvoren Regionalni centar za energetsku efikasnost
Srpska ekonomija
Ministarka za evropske integracije u Vladi Republike Srbije Jadranka Joksimović, ambasador Rumunije u Srbiji Silvija Davidoju i gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura otvorili su u tom gradu Regionalni centar za energetsku efikasnost
Revitalizacija Ovčarsko-kablarske klisure projekat od nacionalne važnosti
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić prisustvovala je sastanku Međuresorne radne grupe za razvoj Ovčarsko-kablarske klisure, na kojem su izneti predlozi projekata u oblasti turizma, životne sredine i infrastrukture za uređenje ovog predela izuzetnih prirodnih i turističkih odlika
Izgradnja stanova za pripadnike službi bezbednosti teče po planu
Srpska ekonomija
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić predsedavala je sednici Komisije za koordinaciju aktivnosti u izgradnji stanova za pripadnike službi bezbednosti na kojoj je razmatrano poštovanje dogovorene dinamike izvođenja radova, kao i planovi za buduću izgradnju
Dinar stabilan prema evru
Srpska ekonomija
Dinar vredi danas prema evru približno isto kao u utorak i zvanični srednji kurs iznosi 117,5744 dinara za evro, objavila je Narodna banka Srbije
Veća podrška merama socijalne i populacione politike
Srpska ekonomija
Državna sekretarka Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Vlade Republike Srbije Stana Božović i državna sekretarka Ministarstva za brigu o porodici i demografiju Milka Milovanović Minić razgovarale su danas o unapređenju saradnje dveju institucija
Rad IPS NBS sistema u februaru
Srpska ekonomija
U IPS NBS sistemu, koji radi u režimu 24/7/365, za 28 dana u februaru realizovano je 2.767.440 transakcija
Očekuje se povećanje priliva belgijskih investicija
Srpska ekonomija
Ministar spoljnih poslova Republike Srbije Nikola Selaković sastao se danas sa ambasadorom Kraljevine Belgije u Srbiji Kunradom Adamom. Ministar Selaković ocenio je bilateralne odnose dveju zemalja kao dobre i ukazao da postoji prostor za njihovo dalje unapređenje
U Beogradu vakcinisano više od 50 posto populacije od 65 do 75 godina
Srpska ekonomija
Predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević obišao je danas punkt za vakcinaciju na Beogradskom sajmu i tom prilikom za TV Prva izjavio da je zainteresovanost za vakcinaciju velika i da ceo postupak kratko traje. Prioritetna grupa su najstariji sugrađani