Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić izjavio je danas da je resorno ministarstvo primenilo poseban operativni plan za realizaciju nastave na daljinu na jezicima nacionalnih manjina.
Ružić je, na tematskom društvenom dijalogu u vezi sa Predlogom strategije razvoja obrazovanja i vaspitanja do 2030. godine, istakao da su nacionalni saveti nacionalnih manjina, Radio-televizija Vojvodine, Radio-televizija Srbije i manjinski mediji pružili podršku Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za obezbeđivanje što većih digitalnih resursa.
On je izneo i podatak da je tokom prvog polugodišta tekuće školske 2020/2021. godine pripremljeno 2.912 časova za maternji jezik i književnost i druge predmete za osnovne i srednje škole – na albanskom, slovačkom, mađarskom, bosanskom, bugarskom, rumunskom i rusinskom jeziku.
U toku vanrednog stanja u tome je učestvovalo 339 nastavnika koji predaju na jednom od osam jezika nacionalnih manjina, a pripremili su 3.310 obrazovnih sadržaja, naveo je Ružić.
Prvi potpredsednik Vlade je predstavio ključne novine Predloga strategije razvoja obrazovanja i vaspitanja u Srbiji do 2030. godine, koje se odnose na podučavanje učenika zasnovano na kompetencijama i ulaganje u njihovu budućnost i budućnost ekonomije države.
Prema njegovim rečima, uvođenje državne mature ima za cilj da obezbedi veću pravednost i jednakost svih učesnika koji je stiču.
Svrha predložene strategije jeste da se u prvi plan stavi učenje i relevantnost za svakodnevni život, istakao je on i najavio unapređenje obrazovanja odraslih i priznavanje prethodnog učenja, na čemu se dosad nije dovoljno radilo.
Ministarka za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog Gordana Čomić rekla je da je predložena strategija posebno posvećena deci koja će u školu krenuti tek 2030. godine i kasnije.
Ona je ocenila da nema razvoja za većinu ako u dijalogu nismo razumeli šta kao razvoj našeg društva vide pripadnici nacionalnih manjina.
Poverenje se gradi tako što sasvim jasno u otvorenom razgovoru razumemo šta su želje, percepcije, planovi, vizije onih koji predstavljaju interese nacionalnih manjina, a šta želje, planovi, percepcije, vizije ali i realne mogućnosti zasnovane na novcu i drugim planovima, koje je Ministarstvo prosvete, kao alat razvoja Srbije, spremno da učini, rekla je Čomić.