Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije Tatjana Matić izjavila je danas da je izradom Vodiča za e-trgovce zaokružen kompleksan proces podsticanja razvoja elektronske trgovine.
Matić je na onlajn konferenciji povodom predstavljanja te publikacije navela da taj proces podrazumeva jačanje regulative, podizanje potrošačkog poverenja i edukovanje i osnaživanje trgovaca.
Ona je podsetila na to da je u prethodnom periodu to ministarstvo značajno unapredilo propise u ovoj oblasti novim Zakonom o trgovini i izmenama i dopunama Zakona o e-trgovini.
Ministarka je navela da su izrađeni i Akcioni plan za jačanje elektronske trgovine u Republici Srbiji i Vodič za potrošače u elektronskoj trgovini, kao i da se sprovodi medijska kampanja koja ukazuje na prednosti elektronske trgovine.
Očekivani rast e-komerca prethodnih nekoliko godina doživeo je revoluciju u pandemiji, dok je zahvaljujući novim zakonima u oblasti elektronskog poslovanja i elektronske trgovine, ali i informacione bezbednosti, bilo omogućeno naglo preusmeravanje mnogih aktivnosti na onlajn okruženje, istakla je ona.
Prema njenim rečima, na taj način je i u pandemijskim okolnostima u velikoj meri održano društveno i ekonomsko funkcionisanje.
Ona je navela podatak da je u Srbiji broj realizovanih dinarskih elektronskih transakcija povećan sa sedam miliona u 2019. godini na 14,3 miliona u 2020. godini.
Ministarka je rekla da je vrednost dinarskih e-transakcija platnim karticama porasla sa 17,8 milijardi dinara na 32,38 milijardi dinara, a broj virtuelnih prodajnih mesta, koji je na kraju 2019. godine iznosio 1.139, na kraju 2020. godine povećan je na 2.013.
Matić je napomenula da je pomenuti vodič Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija objavilo u saradnji sa USAID-om i E-komerc asocijacijom Srbije na portalu pametnoibezbedno.gov.rs.
Prema njenim rečima, cilj Vodiča jeste da pruži korisne informacije početnicima u ovoj oblasti, ali i svima onima koji su zainteresovani da dodatno razvijaju elektronsku trgovinu i elektronsko poslovanje, budući da pruža analize, primere, smernice i rešenja u ovoj oblasti, sa posebnim osvrtom na izazove u pandemiji.
Direktorka USAID-ovog projekta saradnje za ekonomski razvoj Dragana Stanojević istakla je da su razmena znanja i konstantna edukacija od ključnog značaja, posebno u vreme krize izazvane pandemijom koronavirusa.
O publikaciji, kao i o stanju u oblasti e-trgovine, na konferenciji su govorili i profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković i predstavnik eKomerc asocijacije Srbije Mihailo Ponjavić.