Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić učestvovao je na onlajn konferenciji posvećenoj obrazovanju u doba pandemije koronavirusa, koju je organizovala Organizacija Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku i kulturu (UNESKO).
Konferenciju je otvorila generalna direktorka Uneska Odri Azule, a učestvovali su generalni sekretar UN Antionio Gutereš, direktor Svetske zdravstvene organizacije (SZO) Tedros Adhanom Gebrejesus, kao i ministri iz Kanade, Francuske Argentine, Angole, Bolivije, Estonije, Japana, Kube, Finske, Dominikanske Republike i drugih zemalja.
Ružić je u okviru treće sesije „Digitalna transformacija i budućnost obrazovanja“, predstavio kako funkcioniše sistem obrazovanja u Republici Srbiji tokom pandemije koronavirusa.
Od prvog trenutka kada smo proglasili vanredno stanje, 15. marta 2020. godine, organizovali smo onlajn učenje za sve nivoe obrazovanja. Uspeli smo da, bez dana odlaganja, pružimo isti kvalitet obrazovanja za svako dete u Srbiji, zahvaljujući pre svega, rezultatima postignutim u digitalizaciji pre kovid krize, rekao je Ružić.
Ministar je dodao da su nastavnici angažovani za snimanje časova, koji su se emitovali putem kanala RTS, RTV, kao i lokalnih televizijskih stanica.
Prema njegovim rečima, škole su koristile različite platforme za komunikaciju sa učenicima.
Digitalne tehnologije imaju značajan potencijal da doprinesu kvalitetnom obrazovanju učenika i studenata, kao i odraslih koji su uključeni u celoživotno učenje, tokom i posle kovid krize, rekao je ministar.
On je zahvalio svim donatorima - međunarodnim organizacijama, državama članicama EU, pojedincima i drugima koji su pomogli da se obezbedi oprema za učenike, koji u tom trenutku nisu imali resurse za praćenje onlajn nastave.
Ružić je istakao da je Vlada Srbije obezbedila sredstva za digitalne učionice i da će ih do kraja godine biti više od trideset hiljada, te da zahvaljujući e-uslugama koje su pružane u poslednjih nekoliko godina, građani nisu morali da napuštaju domove da bi završili mnoge obaveze za obrazovanje svoje dece.
Naša je obaveza da dalje razvijamo digitalno obrazovanje i promovišemo nove organizacione, tehnološke i pedagoške pristupe i mogućnosti u obrazovanju. Prema tome, pre bih voleo da govorim o digitalnoj evoluciji, nego o digitalnoj transformaciji. Naš fokus treba da bude na tome kako strateški ugraditi digitalne tehnologije u obrazovne prakse kako bismo osigurali evolutivne promene koje će s vremenom obezbediti kvalitetno obrazovanje za sve, poručio je Ružić.
Prema njegovim rečima, neki od dugoročnih planova Republike Srbije su – poboljšanje strateškog i regulatornog okvira za razvoj digitalnog obrazovanja, osnaživanje nastavnika u korišćenju digitalnih tehnologija, podsticanje saradnje i razmene dobre prakse, poboljšanje povezanosti i obezbeđivanje odgovarajuće digitalne opreme za škole, učenike i nastavnike, kao i razvoj obrazovnog informacionog sistema.
On je naglasio da se i svakodnevno pruža podrška svim akterima u obrazovanju, uz poštovanje epidemioloških mera.
Ministar je svim učesnicima konferencije poželeo da postojeće znanje iskoriste na najbolji mogući način i da prevaziđu sve izazove na polju obrazovanja, kako nijedno dete ne bi bilo na gubitku.