“Srbija nastavlja da pokazuje dobre rezultate četvrtu godinu zaredom, kao sledeći talas omiljenih lokacija kompanija u Evropi”, piše, između ostalog, u izveštaju „Globalni trendovi lokacija“ kompanije IBM iz 2020. godine, objavila je Razvojna agencija Srbije.
Zahvaljujući zahtevnim ekonomskim reformama koje je sprovela u prethodnom periodu, Srbija se pozicionirala kao jedna od najznačajnijih investicionih destinacija Centralne i Istočne Evrope. Listu kompanija koje uspešno posluju na tržištu Srbije predvode Bosch, Michelin, Siemens, ZF, Panasonic, NCR, Microsoft, Gorenje, Brose, Continental, Magna, Cooper Tires, Johnson Controls, Johnson Electric, Leoni, Fiat Chrysler Automobiles, Yazaki, Eaton, Stada, Swarovski, Aunde, Calzedonia, Mei Ta, Schneider Electric, Geox, Tarkett, Ling Long, Adient, Minth, Toyo Tires, MTU, Barry Callebaut, kao i mnoge druge.
Republika Srbija je, prema najnovijem izveštaju „IBM Global Location Trends 2020“, i četvrtu godinu zaredom svetski lider po broju otvorenih radnih mesta kroz projekte stranih direktnih ulaganja (SDI) u 2019. godini, a posmatrano prema broju stanovnika.
Prema kriterijumu broja kreiranih novih radnih mesta (bez obzira na veličinu populacije) kroz SDI čija realizacija je započela u 2019. godini Srbija je zauzela visoko 5. mesto među evropskim zemljama.
Srbija se u 2019. godini našla na prvom mestu u svetu po broju direktnih stranih investicija, prema godišnjem izveštaju koji je objavio fDi Intelligence, deo britanskog lista "Financial Times". Srbiji je 107 greenfield projekata omogućilo da privuče 12 puta više stranih direktnih investicija nego što bi se moglo očekivati od veličine njene ekonomije.