Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović izjavio je danas da vrednost investicija koje se trenutno sprovode u oblasti saobraćajne infrastrukture u Srbiji iznosi približno 23 milijarde evra, što predstavlja gotovo polovinu domaćeg BDP-a.
Momirović je, učestvujući na panelu o infrastukturi i regionalnom povezivanju u okviru Kopaonik biznis foruma, istakao da se u Srbiji izvodi ili projektuje nešto više od 1.000 kilometara auto-puteva, što je impresivni podatak, budući da izgradnja puteva i pruga direktno utiče i na stopu rasta BDP-a Srbije.
On je, govoreći o projektima u Srbiji, naveo da se od Beograda do Novog Sada radi na brzoj pruzi koja bi trebalo da bude završena do kraja godine, a omogućiće da građani iz jednog grada u drugi stižu za pola sata, pri čemu će biti i najmodernija u Jugoistočnoj Evropi.
Ministar je dodao da su sa evropskim partnerima otvorene i dogovorene inicijative vezane za investiranje u brzu prugu od Beograda do Niša, a Srbija će za taj projekat od EU dobiti grant u vrednost od približno 650 miliona evra, kojim žele da stimulišu našu zemlju da ulaže u zelene projekte.
Momirović je, kada je reč o putnoj infrastrukturi, podsetio na to da je završena deonica auto-puta "Miloš Veliki" od Beograda do Čačka, te da se sada radi zahtevna deonica od Čačka ka Požegi, u dužini od 33 kilometra.
Ovu deonicu 40 odsto čine mostovi i tuneli, a na njoj radi više od 800 radnika. Da bismo je završili, morali smo da na teritoriji Čačka završimo eksproprijaciju za oko 1.440 katastarskih parcela, što znači da je sudbina stotine ljudi direktno promenjena zbog tog puta, ukazao je on.
Na teritoriji čitave zemlje u prethodnom periodu je urađena eksproprijacija za više od 20.000 katastarskih parcela, što govori o koliko krupnim investicionim projektima je reč, naveo je ministar.
On je podsetio na to da su počeli radovi i na izgradnji Fruškogorskog koridora, gde će se nalaziti najveći tunel u Srbiji, da su u toku radovi i na Moravskom koridoru, a da je u planu izgradnja puta od Požege ka Boljaru, kako bi Srbija bila bolje povezana sa Crnom Gorom.
Prema njegovim rečima, Srbija će, pored ulaganja u putnu i železničku infrastrukutru, u narednih pet godina investirati i pet milijardi evra u kanalizacionu i vodovodnu mrežu i fabrike za prečišćavanje otpadnih voda.
Momirović je istakao da Srbija danas ima dovoljno novca za investiranje u velike infrastrukturne projekte, zahvaljujući fiskalnoj konsolidaciji sprovodenoj 2014. i 2015. godine i restrukturiranju javnih preduzeća koja su opterećivala budžet.
Sa ovakvom infrastrukturom i ekonomskim osnovama, Srbija će u narednih nekoliko godina ući u voz i pratiće zemlje Srednje Evrope, poručio je ministar.