Grad Beograd će početi da gradi metro na koji se čekalo više od pola veka, veoma smo blizu početka radova i zato treba svi zajedno da radimo na tom projektu koji će izmeniti život stanovnika i učiniti ga lakšim, izjavio je predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević.
"Kada smo birali buduće linije metroa, poštovali smo struku i angažovali najbolje konsalting kuće iz Zapadne Evrope, koje su snimale saobraćaj, brojale putnike i snimale frekventnost autobusa i automobila. Ti stručnjaci su vrlo argumentovano rekli zašto prva linija metroa treba da ima trasu iz pravca Čukarice preko Beogradskog sajma, Trga republike, 29. novembra i Mirijeva, baš tamo gde je velika frekvencija saobraćaja. Više od pola miliona ljudi svakog jutra prolazi uskim koridorom u pravcu prema centru grada, što je i razlog da trasa ide tim putem", pojasnio je Nikodijević.
On je rekao da očekuje da prva linija bude gotova do 2028. godine, napomenuvši da pripremni radovi kreću vrlo brzo, pre svega oni za depo koji će se nalaziti na Makišu, a potom i radovi na bušenju tunela za prvu liniju metroa.
Istakao je da je veliki broj investitora zainteresovan da ulaže u Beograd, jer tvrde da je Beograd danas jedna od najatraktivnija destinacija za ulaganje u Jugoistočnoj Evropi, na šta ukazuju svi ekonomski parametri.
"Treba da budemo ponosni na to i da iskoristimo takvu procenu investitora. Ova izgradnja, kao i linijskog parka jeste posledica Beograda na vodi", ocenio je Nikodijević.
Pojasnio je da je linijski park trasa bivše pruge od Beton hale do Pančevačkog mosta koji će raditi po uzoru na park u Njujorku.
"Angažovali smo naše mlade arhitekte koji su osmislili 10 celina, reč je o 4,5 kilometara prostora. To će biti mesto gde će sugrađani imati priliku za rekreaciju, šetnju, odmor. Tu će biti fontane, veštačka jezera, biciklističke staze, sportski tereni, staze za trčanje, dečja igrališta, više stotina različitih sadnica, jedna prava prirodna oaza u centru grada", rekao je Nikodijević, koji je istakao da će do kraja novembra početi radovi na ovom projektu.
Govoreći o rečnom linijskom prevozu, on je naglasio da postoje gradovi koji imaju manje rečnih obala nego Beograd i da je stvarno šteta da naš grad to ne iskoristi za javni prevoz.
"Želimo partnera koji će definisati linije, stanice, pristane, kao i da se to sve uveže sa gradskim saobraćajem u jedan jedinstveni sistem, tako da građani mogu sa bus plus karticom da koriste javni rečni prevoz. Na ovaj način ćemo ubrzati prevoz stanovnika beogradskih naselja koji žive na obali reka i ujedno smanjiti frekvenciju vozila", zaključio je Nikodijević, preneo je Beoinfo.