Treći ciklus projekta „Zasadi drvo“ pod nazivom „Četiri godišnja doba“ počeo je danas s ciljem da se posadi duplo veći broj stabala u odnosu na prethodnu godinu, kada je zasađeno više od 100 hiljada sadnica širom Srbije i prikupljeno 1,5 tona semena. U narednih sedam meseci planirana je sadnja 200 hiljada sadnica i nastavak aktivnosti na informisanju i edukaciju, s primarnim ciljem da se promene navike građana.
Teme koje će biti u fokusu projekta koji su pre dve godine pokrenuli Adria Media Group i md drogerije markt, ove sezone su biodiverzitet, značaj povezanosti čoveka sa prirodom i važnost edukacije i informisanja javnosti o očuvanju i zaštiti životne sredine.
Najavljujući početak novog ciklusa ovog projekta, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović je naglasio da bez šuma ne može da se reši ni problem poplava, ni zagađenosti vazduha u gradovima.
- Pošumljena površina apsorbuje 20 puta više vode od zemljišta koje nije pod šumom. Zato nam je i ove godine cilj da se zasadi što više stabala drveća, jer svi znamo da su šume pluća planete i fabrike kiseonika – rekao je ministar Nedimović.
Jedan od ciljeva obrazovanja je i jačanje svesti o značaju održivog razvoja, zaštite i očuvanja prirode i životne sredine. Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić u svom obraćanju prisutnima naglasio je saradnju među institucijama je značajna, te da je ministartstvo na čijem je čelu nedavno potpisalo sporazum sa Ministarstvom zaštite životne sredine, kako bi zajedno unapredili svest mladih i njihovu odgovornost prema prirodi.
- Ovakve kampanje nemaju alternativu, kada je reč o podizanju svesti o značaju zaštite žiuvotne sredine. Važno je da se svi aktiviramo iudružimo, kako bismo sačuvali prirodu i dali dobar primer budućim generacijama – rekao je ministar Ružić.
Ana Alaksić, članica Uprave Adria media Group apelovala je na građane da svako u granicama svojih mogućnosti, nađe način da doprinese očuvanju prirode. Naglasila je da je primarni cilj ove godine da građani shvate da je ključ u pojedincu, da je odgovornost svakog od nas da svojim postupcima doprinesemo zdravijoj budućnosti.
- Kada smo pokrenuli „Zasadi drvo“, želeleli smo da kroz ovu incijativu gradimo zdraviju budućnost za naraštaje koji dolaze, ali i da ujedinimo mnoge generacije. Sada, kada smo pokazali da udruženi zaista možemo sve, radujemo se pisanju novih rekordnih brojki – izjavila je Svetlana Jovanović Mitić , menadžerka marketinga kompanije dm drogerie markt.
Podsećamo da je u prvoj godini akcije „Zasadi drvo“ samo u jednom danu posađeno više od 51.000 sadnica, što je rekord.
Na sve veću potrebu ovakvih akcija ukazao je izvršni direktor Sektora za šumarstvo i zaštitu životne sredine JP „Srbijašume“ Ješa Erčić, ukazavši na to da su šumski ekosistemi pod sve većim pritiskom i uticajem klimatskih promena. Roland Kokai, direktor JP „Vojvodinašume“ rekao je da slobodne površine u vlasništvu fizičkih lica predstavljaju značajan resurs i potencijal za pošimljavanje, te da će zahvaljujući medijima ova tema ući u mnoga domaćinstva.
O značaju šuma govorio je i Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju, Privredne komore Srbije, istakavši, između ostalog, da za svaku šumu koja izgori treba 100 godina da se obnovi. Prema njegovim rečima, podizanjem šuma diže se odbrambeni potencijal nacije i otpornost na klimatske promene.
- Ako svako zasadi po četiri sadnice, obezbedio je za sebe fabriku kiseonika, i to je najjeftinija porodična investicija – zaključio je Mitrović.
Projekat najveće sadnje u Srbiji koji je pokrenut 2019. godine organizuje se uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašta „Jevremovac“, Šumarskog fakulteta u Beogradu i Šumarske škole Kraljevo,a od ove sezone i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavoda za zaštitu prirode.
U Botaničkoj bašti "Jevremovac" tim povodom organizovana je izložba "Umetnost prirode" slikara Đorđa Stanojevića.