Republički geodetski zavod radi uobičajeno i građani mogu neometano da podnose zahteve iako je sezona godišnjih odmora. Pored šaltera službi za katastar nepokretnosti građani mogu da status imovine reše i posredstvom profesionalnih korisnika. Ovu drugu mogućnost iskoristio je znatno veći broj ljudi, primećuju u Zavodu i još jednom ističu da su profesionalni korisnici stručna lica od kojih građani mogu dobiti stručnu pomoć i na taj način pravovremeno obaviti uslugu koja im je neophodna.
RGZ je, takođe, profesionalnim korisnicima omogućio pristup eŠalteru i to u skladu sa njihovim delokrugom rada, rekla je gostujući na Studiju B Milica Malešić iz RGZ-a. Ona objašnjava da su, na primer deoba ili spajanje parcela pitanja koja rešavaju licencirane geodetske organizacije, dok su upis prava ili promena imaoca prava u nadležnosti javnih beležnika i advokata.
Sagovornica je naglasila da je brža i bolja komunikacija sa građanima od samog početka formiranja Info centra bila cilj i to je u suštini i ostvareno preko "Onlajn podrške". Uz pomoć te čet aplikacije koja se na sajtu RGZ-a nalazi u desnom uglu posle popunjavanja osnovnih podataka za samo nekoliko trenutaka se korisnici povezuju sa operaterima od kojih dobijaju tražene informacije.
RGZ je razvio niz aplikacija koje se nalaze na sajtu www.rgz.gov.rs. Preko eZakazivanja korisnici mogu zakazati termin odnosno sastanak sa službenikom katastra, ali i dobiti podatke o statusu predmeta. Popunjavanjem određenog formulara na aplikaciji ePrimedbe stranke mogu da iznesu šta to zameraju, a odgovor dobijaju u roku od 3 do 5 dana.
- Trudimo se u RGZ-u da i pored velikog broja zahteva ispoštujemo navedeni rok - rekla je Malešićeva.
Izdvojila i elektronsku oglasnu tablu. Dovoljno je, kako je navela, znati broj pod kojim je predmet zaveden da bi se videlo rešenje.
eKatastar i "Moja adresa" građani mogu da koriste besplatno. Putem servisa eKatastar proverava se status nepokretnosti, a potrebno je samo uneti broj parcele ili ulicu i kućni broj.
Za izdavanje uverenja o kućnom broju koristi se servis "Moja adresa". Na taj način se vrlo brzo, u PDF formatu dobija uverenje koje je potrebno za promenu lične karte ili neku drugu uslugu u MUP-u.