Gotovo dve trećine (65 odsto) odraslog stanovništva Evropske unije reklo je da je u 2020. godini kupilo/naručilo robu ili usluge putem interneta.
Eurostat je za svoje svrhe e-trgovinu definisao kao kupovinu robe ili usluga putem elektronskih transakcija, uključujući slanje narudžbi za robu ili usluge putem interneta (plaćanje i krajnja isporuka robe ili usluge mogu se obavljati na internetu ili van njega).
Sklonost upotrebi e-trgovine, kao i mnoge druge internetske aktivnosti, usko je povezana sa starosnom dobi. Primera radi, broj osoba u dobi od 25 do 34 godine bio je 2,5 puta veći od verovatnoće da su se koristili internetom za kupovinu/narudžbu robe ili usluga (83 %) u poređenju s osobama u dobi od 65 do 74 godine (33 %).
Međutim, taj digitalni jaz među generacijama postepeno se zatvara, preneo je Seebiz.
U otprilike jednoj petini evropskih regija (42 od 197 regija za koje su dostupni podaci), manje od polovine odraslog stanovništva 2020. godine naručilo je robu ili usluge putem interneta.
Velika većina njih nalazila se u istočnim i južnim regijama EU. Posebno je mala sklonost upotrebe e-trgovine u Bugarskoj, Rumuniji i centralnim/južnim regijama Italije. To može odražavati, bar delimično, relativno niske nivoe pristupa internetu/korišćenja interneta i relativno veliki broj osoba koje nemaju bankovni račun (čime je teže plaćati na internetu).