Pre samo nekoliko nedelja stručnjaci sa Građevinskog fakulteta taksativno su naveli i argumentovali niz primedbi na aktuleni plan za metro, a uoči nedavne javne sednice Komisije za planove grada na kojoj se o njima raspravljalo. Ova obrazovna visokoškolska institucija juče je izašla sa novim saopštenjem u kom se ističe da je na sednici Naučno-nastavnog veća održanoj 21. oktobra doneta odluka da ovaj fakultet ne učestvuje u daljoj realizaciji i razvoju projekta metroa zasnovanog na nacrtu Plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade, koji je uradio Urbanistički zavod grada Beograda, a na koji je fakultet podneo primedbe.
"Odlučeno je i da fakultet ostaje posvećen projektu metroa koji će uvažiti naše stavove o položaju linija i faznosti njihove izgradnje. Glasanju je pristupilo svih 139 nastavnika i saradnika fakulteta, od kojih je 90 odsto glasalo za, dok je protiv predložene odluke bilo samo pet članova Veća. Na ovaj način kolektiv je dao nedvosmislenu podršku nastojanju fakulteta da konstruktivnim i dobronamernim pristupom unapredi ovaj projekat u cilju prioritetnog rešavanja nagomilanih saobraćajnih problema u gradu", ističe se u saopštenju Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu u kome se dodaje da je ovaj fakultet uveren u snagu svojih argumenata i veruje da još ima vremena za izmene i poboljšanje projekta, prenela je Politika.
"Ponosni smo što je naš kolektiv pokazao visok nivo stručne i društvene odgovornosti i time odgovorio na pokušaje da se relativizuju stavovi Građevinskog fakulteta o trenutnom planu razvoja metroa. Fakultet smatra da nas 175 generacija građevinskih i geodetskih inženjera obavezuje da nepokolebljivo zastupamo i promovišemo stavove bazirane na struci i nauci", zaključeno je u saopštenju.
A u nedavno iznetim stavovima u tekstu primedbi, stručnjaci sa Građevinskog između ostalog su ukazali da bi apsolutni prioritet trebalo da dobije trasa Ustanička – Aleksandra Dubčeka (Tvornička). Podsetili su i da su ključne gradske saobraćajnice uveliko preopterećene – raskrsnice kod Skupštine, na obodima Brankovog mosta, kod Pravnog fakulteta, Gazela... i da bi zato pod hitno sa ovih koridora saobraćaj trebalo da se prebaci sa površine u podzemni metro. Kako su tada istakli na Građevinskom oni očekuju da će do najvećeg i najbržeg prelaska sa individualnog transpornta na metro doći ukoliko se prvo spoje centar Novog Beograda i centar starog jezgra i dalje Bulevarom kralja Aleksandra.