Novinari dvanaest beogradskih redakcija pomagali su danas profesionalnim kuvarima u beogradskom "Kompotu" da spreme 135 obroka za najugroženije sugrađane. Akciju su predvodila tri profesionalna kuvara, a predstavnici medija, među kojima su bili i novinari "Srpske ekonomije", zajedno sa predstavnicima Koalicije za dobročinstvo zasukali su rukave, stavili kecelje i kuvali.
Zajedno sa predstavnicima 12 medijskih kuća, jela su pripremale i poznate nutricionistkinje Tatjana Popović (totallywellness.rs) i Zvezdana Ljubenković (zvezdanaljubenkovic.com), glumci Ljubomir Bulajić i Ivan Mihailović, književnik Ivan Tokin, voditelj Stefan Popović, kuvar Bojan Stanimirović, predstavnici kompanija Delez Srbija i Lidl Srbija koje su donirale namirnice za kuvanje, predstavnici Koalicije za dobročinstvo, i dvoje građana koji su pobedili na konkursima na Facebooku i Instagramu i dali najkreativnije predloge kako kod kuće smanjiti bacanje hrane.
Obroci spremljeni u Medijskoj humanitarnoj kuhinji donirani su ugroženim sugrađanima u saradnji sa organizacijama ADRA Srbija (Adventistički razvojni i humanitarni rad) i Lice ulice.
Do sada su kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ podržale kompanije Lidl Srbija, Delez Srbija, DM, Nestle, Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), Hemofarm fondacija, Eurobanka, Erste banka, advokatska kancelarija Živković-Samardžić, advokatska kancelarija Gecić Law, BlackRock, Elixir Group, FoodScaleHub, NALED, Carnex i MK grupa, a očekuje se podrška još većeg broja kompanija i organizacija.
Medijska humanitarna kuhinja deo je kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost" http://spasimohranu.rs/. Kampanja je deo aktivnosti koju je pokrenula Koalicija za dobročinstvo predvođena Fondacijom Ana i Vlade Divac, uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Cilj kampanje koja će obuhvatiti niz akcija doniranja hrane pred „Nacionalni dan davanja“ 9. oktobra je da se poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija.
Inače, u Srbiji se dnevno baca dva miliona kilograma hrane. U isto vreme na granici apsolutnog siromaštva živi sedam procenata stanovništva, a u riziku od siromaštva 23,2 odsto. Veliki broj njih zavisi od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne.
Novinarima su predstavljeni rezultati analize koju su sproveli Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, koji pkkazuju da bi donacije hrane u Srbiji mogle da budu uvećane na godišnjem nivou oko 160 miliona dinara, odnosno ukupno 700 miliona, ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane.
Iako proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina koja se donira i dalje čini mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Zbog toga je jedan od ciljeva današnje akcije da se poveća svest pojedinaca, ali i članova brojnih udruženja i zaposlenih u kompanijama, da doniraju sredstva za kupovinu životnih namirnica.