Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Srpski gejmeri privukli veliku pažnju u Kelnu

Keln
Foto:PKS
Srpska ekonomija

Devet gejmerskih kompanija iz Srbije koje u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) uz podršku Privredne komore Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj, prvi put organizovano  učestvuju  na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu, GAMESCOM, od 23. do 27. avgusta, privukle su veliku pažnju međunarodne poslovne javnosti i posetilaca.

Pod sloganom THE NEW FRONTIER OF EUROPEAN GAME DEV, na nacionalnom štandu Srbije, u biznis zoni sajma, pored Asocijacije gejmera, nastupaju: Two Desperados, Art Bully, GameBiz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, kao i nezavisni studiji Shosha Games i Phobos, objavila je Privredna komora Srbije. 

U pitanju su firme koje ne samo proizvode igre, već se bave e-sportom, produciraju trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsultantskim radom u poljima marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga... Za srpske gejming kompanije i domaće igre zainteresovani su izdavači, investitori, mediji i gejmeri koji su u redu čekali da probaju naše igre. Za samo dva dana na štandu je održano više od 60 unapred ugovorenih sastanaka.

Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije kaže da gejmerska industrija jeste specifična jer spaja tehnologiju i kreativnu industriju, angažujući umetnike, dizajnere, producente, proizvođače muzike i zvuka, a pre svega, programere.

Srpska gejmerska industrija na godišnjem nivou prihoduje preko 150 miliona evra, a rast od 10 odsto očekuje se i ove godine.

„Sposobni smo za najkompleksnije i najkomercijalnije projekte, očekuje se da srpske kompanije ove godine samostalno proizvedu takozvani blokbaster u video igrama. Zajednički nastup na sajmu video igara predstavlja iskorak u izlasku na globalno tržište i pokazuje da Srbija može da ponudi konkurentna tehnološka, ali i kreativna  rešenja“, naglasio je Vesović.

 "Ovaj nastup sa jedne strane pokazuje ogroman napredak koji je ostvarila domaća gejming industrija. Naše igre, usluge i zaposleni u industriji na globalno tržište plasiraju konkurentne digitalne proizvode koje konzumira preko 100 miliona igrača u svetu. Sa druge strane, ovo je tek početak naših planova. Na licu mesta smo videli kako to rade druge velike industrije u Evropi i sada smo sigurni da idemo u pravom smeru", objašnjava Marija Ilić, predsednica Upravnog odbora SGA.

Kristina Janković Obućina, izvšni menadžer Asocijacije industrije video igara Srbije kaže da u Kelnu nastupaju zrele kompanije, nezavisni timovi i pružaoci usluga, presek svega što srpska gejming industrija može da ponudi. “Prvi organizovani nastup u Kelnu je veliki uspeh naše industrije i nadamo se da ćemo uspeti da se predstavimo što većem broju izdavača, investitora, drugih svetskih gejming industrija. Fokus je na afirmaciji vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globlanim igračima“, ukazala je Obućina.

 Tamara Milovanović iz marketing tima kompanije Two Desperados, poznate po igricama Woka Woka, Viola`s Quest i NoNo Crossing, ukazuje da je sajam „žarište gejm dev scene , gde imamo priliku da se upoznamo i popričamo sa ljudima koji razvijaju najrazličitije igre iz najrazličitijih žanrova. Za srpsku gejming scenu važno je da se postavi na svetsku mapu gejminga“, navodi Milovanović.

 Nikola Šoškić, osnivač gejming studija iz Beograda Shosha Games, koji pravi igru  Water, Me and You kaže da je njihov cilj nastupa na sajmu, pre svega, da nađu izdavača. „Potreban nam je neko ko želi da radi sa nama zato što misli da je igrica dobra, a ne samo da bi zaradio novac, jer dobar izdavač je ne samo spona između gejm divelopera i potrošača, nego omogućuje da se  igra dobro proda i da diveloper ostane na tržištu, da napravi još igara“, kaže Šoškić.

Prema njegovim rečima, nastup u Kelnu im je veoma koristan jer prvi put nastupaju na ovako velikom sajmu i upoznali su veliki broj ljudi iz gejming industrije iz Amerike, Japana... „Verujem da srpska gejming industrija ovim nastupom pravi prvi veliki korak ka investicijama iz celog sveta“, dodao je on. 

Ove godine očekuje se preko 300 hiljada posetilaca, što Gamescom čini najvećim gejming sajmom na svetu. Pored Srbije, u biznis zoni sajma nacionalne štandove imaju još 32 države sveta.  Učešće startapa Phobos na Gamescom-u podržao je i Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat “Tehnopark Srbija 2- Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”, kao alumniste programa Raising Starts.

Ostali naslovi

Uspešno održan trening Aktivnija Srbija na Zlatiboru
Srpska ekonomija
U okviru 12. Međunarodnog festivala sportskog filma na Kraljevom trgu na Zlatiboru u petak, 25. avgusta održan je javni trening na otvorenom uz stručno vođstvo trenera „Aktivnije Srbije“. Ovaj vid aktivnosti je bio prilagođen deci koja su kroz igru uživala u zabavno-rekreativnom programu i kreativnim radionicama
Učešće NVO u izradi akcionog plana za sprečavanje rodno zasnovanog nasilja
Srpska ekonomija
Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog raspisalo je, u saradnji sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, poziv organizacijama civilnog društva za podnošenje kandidature za učešće u izradi akcionog plana za sprovođenje Strategije za sprečavanje i borbu protiv rodno zasnovanog nasilja prema ženama i nasilja u porodici od 2021. do 2025. godine
Bitef, 57. po redu, od 3. do 10. oktobra u Beogradu
Srpska ekonomija
Ovogodišnje izdanje Bitefa, 57. po redu, biće održano od 3. do 10. oktobra u Beogradu, a u glavnom programu publiku očekuju devet predstava. Pod sloganom „Snago ne pristaj da budeš nečija”, publika će biti u prilici da u glavnom programu pogleda predstave koje stižu iz Nemačke, Litvanije, Mađarske, Švedske, Grčke, Burkine Faso, Belgije i Srbije
PARTNER 2023 od 25. do 28. septembra na Begradskom sajmu
Srpska ekonomija
Načelnik Uprave za odbrambene tehnologije Sektora za materijalne resurse Ministarstva odbrane brigadni general Slavko Rakić, pomoćnik direktora Javnog preduzeća „Jugoimport-SDPR“ za komercijalne poslove Aleksandar Lijaković i koordinatorka projekta iz Beogradskog sajma Ljiljana Šoškić najavili su 11. međunarodni sajam naoružanja i vojne opreme „PARTNER 2023“
Apel vozačima da biraju manje opterećene granične prelaze
Srpska ekonomija
Ministarstvo unutrašnjih poslova Vlade Republike Srbije saopštilo je da se usled povećanog priliva vozila na graničnim prelazima Republike Srbije mogu očekivati gužve u saobraćaju i zadržavanja do dolaska na graničnu kontrolu, kako u putničkom, tako i u teretnom saobraćaju
Turizam u Beču ponovo na nivou pre pandemije
Srpska ekonomija
Smeštajni objekti u Beču ostvarili su u prvom polugodištu 2023. godine prihod od više od pola milijarde evra. Posmatrajući sveukupno stanje, turizam je ponovo dostigao nivo pre pandemije koronavirusa
Festival uličnih svirača u Novom Sadu
Srpska ekonomija
Festival uličnih svirača – "Gradić fest" biće održan u Novom Sadu od 24. do 26. avgusta 2023. godine. Po običaju koji u kontinuitetu traje od 2000. godine, Novosađane i njihove goste krajem leta obraduje Festival uličnih svirača – Gradić fest koji na ulice grada dovodi najraznovrsnije umetnike sa internacionalne i domaće scene
Čak 46% domaćinstava u Evropi ima ljubimca
Srpska ekonomija
Prema najnovijem izveštaju FEDIAF-a, Evropske federacije za industriju hrane za kućne ljubimce, broj domaćinstava koja brinu o ljubimcima u Evropi porastao je za 5,1% u poslednjoj godini. Ovi podaci otkrivaju da sada u Evropi postoji čak 91 milion domova u kojima žive četvoronožni prijatelji.
Službe za katastar nepokretnosti Novi Sad 3 i Sremski Karlovci neće raditi od 4. do 13. septembra
Srpska ekonomija
Uvodi se nov nformacioni sistem za katastar nepokretnosti Služba za katastar nepokretnosti Novi Sad 3 i Služba za katastar nepokretnosti Sremski Karlovci
Trgovci: Rast marže niži od rasta troškova poslovanja
Srpska ekonomija
Grupacija trgovaca prehrambenim proizvodima na veliko i malo Udruženja za trgovinu PKS ukazuje da je prosečna stopa neto dobiti sektora maloprodaje u našoj zemlji od oko 2,8 % višestruko niža u odnosu na ostale učesnike u lancu snabdevanja do maloprodaje, kao i u odnosu na  značajan rast operativnih troškova poslovanja, u koje spadaju zarade, struja, gorivo, zakup, održavanje i drugi