Mnistar finansija Siniša Mali izrazio je zadovoljstvo zbog početka radova na Makiškom polju u okviru projekta izgradnje beogradskog metroa, najavivši da će prva linija biti završena 2028, a druga 2030. godine.
Mali je, gostujući na Televiziji Pink, ukazao na veliki značaj koji ovaj projekat ima za građane Beograda i Srbije, a posebno za stanovnike Mirijeva, koji će imati i prvu i drugu liniju.
Ministar je istakao da je to važno i za stanovnike Karaburme, Zvezdare, Palilule, Beograda na vodi, Čukarice i Banovog brda, uz napomenu da je to samo prva linija, koja će imati 21 stanicu.
Druga linija će povezivati Bežanijsku kosu, Novi Beograd, Zemun, preko Slavije do Mirijeva, rekao je on i dodao da će treća linija, koja je u planu, povezivati Voždovac sa Novim Beogradom, do Bežanijske kose.
Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić istakao je da konačno kreće realizacija velikog projekta izgradnje beogradskog metroa i da je došao dan kada počinju prvi radovi na Makiškom polju.
– Važno je da počnemo sa realizacijom ovog projekta. Republika, sa predsednikom Aleksandrom Vučićem na čelu, obezbedila je novac, uspeli smo da se pripremimo i da napravimo prve korake u realizaciji ovog projekta. To za Beograd znači bolji kvalitet života, pozitivan uticaj na životnu sredinu, smanjenje zagađenja vazduha. Ogromna je korist od ovog projekta i radujem se što počinje da se radi – naglasio je Radojičić gostujući na RTS-u.
Prema njegovim rečima, od prvog dana se sprovode studije i istraživanja. U prethodnom periodu, dodao je, urađen je veliki broj studija, a prethodna vlast je sa „Ežisom”, koga je angažovala i u tom trenutku mu verovala, krenula u proceduru idejnog rešenja ovog projekta.
– Rađena je studija opravdanosti sa generalnim projektom hidrotehničkog rešenja Makiškog polja u februaru 2020. godine, zatim Plan detaljne regulacije dela Makiša u decembru 2020, Elaborat o inženjerskim, geološkim i geotehničkim uslovima izrade prve faze linije metroa od Makiša do Karaburme, kao i analize tla, stena, voda i druge. Sve su to veoma detaljno obavljali domaći i strani stručnjaci i zaključak je da tu nemamo nikakav problem – istakao je Radojičić.
Danas, kada počne izgradnja beogradskog metroa, tačno je pedeset godina, 11 meseci i 18 dana kako je metro prvi put obećan 4. decembra 1970. godine. Bilo je za ovih pola veka dobrih i loših vremena, ali nikada nismo imali političku odluku da se gradi metro, snažnu ekonomiju da plati izgradnju, zakonske i urbanističke preduslove i projekat metroa. Sada sve to imamo i to je odgovor na pitanje zašto Beograd danas dobija metro, a nije ga imao od 1970. godine, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući u jutarnjem programu TV Hepi.
Vesić je dodao da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometra sa 43 stanice, 223 kilometra BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
– Ovo je najvažniji projekat Beograda u 21. veku i hvala predsedniku Vučiću koji je razumeo naše molbe da država stane iza ovog istorijskog poduhvata. Dve linije metroa koštaće oko 4,6 milijardi evra, proširenje BG voza i novi tramvaji oko 1,5 milijardi, a to iznosi oko pet godišnjih budžeta, pa je jasno da mi sami ne bismo mogli da finansiramo ovakav projekat u tako kratkom roku. Ovo je „korak od sedam milja”, najveći iskorak u budućnost Beograda u 21. veku, i zato danas nema srećnijeg čoveka od mene. Ovo je poduhvat dostojan Branka Pešića i generacijama će se pričati o tome – rekao je Goran Vesić.